Renault wkracza w nowym etap swojego rozwoju i zmienia strategię związaną z projektowaniem samochodów. Jest to związane z wymogami, jakie stawiają przed motoryzacją decydenci a także zmianami oczekiwań samych klientów.
Renault stawia na mocniejszy, bardziej wyrazisty design. Nowe twarze w zespole projektowym zaowocowały odważniejszym podejściem do kwestii wzornictwa, co widać już po Renault Clio V, którego zaprezentowano kilka dni w wersji po faceliftingu. Jednak dopiero nowe modele marki ujawnią pełną skalę zmian.
„W szybko zmieniającym się świecie bycie pomysłowym już nie wystarcza. Musimy być odważni, aby zaskoczyć i zadziwić naszych klientów. To dzięki sile sugerowanych emocji, doświadczeniu oferowanemu na pokładzie, a także części marzeń, czynimy nasze pojazdy pożądanymi. Osiągamy to dzięki obraniu nowej drogi – Responsible Design, która teraz zasila naszą kreatywność w kierunku bardziej zrównoważonej mobilności.” – mówi Laurens van den Acker.
Renault zaprezentuje nowe, zdecydowanie odważniej zaprojektowane modele. Oprócz zgrabnych proporcji i komfortu będą oferowały również mocną stylistykę, podkreślającą nowoczesność i techniczną stronę motoryzacji francuskiej. Nowa strategia „Responsible design” oznacza również wykorzystanie zaawansowanych materiałów i technologii, które tworzą lepszy samochód: lżejszy, bardziej przyjazny środowisku, lepiej dostosowany do potrzeb klientów.
Już wkrótce zadebiutują zupełnie nowe modele a marka zmierza w stronę znaczącego poszerzenia portfolio w segmencie C. Będzie więc nowy Scenic, który ukłonem w stronę współczesnych wymagań rodziny ale też zupełnie nowe, jeszcze nie zapowiedziane oficjalnie auta. „Odpowiedzialny design w praktyce ma być jeszcze jednym powodem do tego, aby wybrać właśnie Renault” – podsumowuje szef designu marki.
Najnowsze komentarze