Właściciele samochodów marek Citroën, DS Automobiles, Opel i Peugeot, mogą mieć do czynienia z problemem nadmiernego zużycia oleju w silnikach 1.2 PureTech. Stellantis, koncern macierzysty tych marek, wprowadził rozszerzoną gwarancję, by zaradzić tej kwestii. Od 11 marca 2024 roku, klienci mogą liczyć na wsparcie gwarancyjne obejmujące pojazdy do 10 lat lub 175 000 km przebiegu. Poniższe zasady dotyczą Francji, czekamy na oficjalne potwierdzenie warunków w Polsce od importera.
Silnik 1.2 PureTech, który wielokrotnie zdobywał tytuł „Silnika Roku”, przysparza wielu problemów serwisom. Wśród problemów, które mogą w nim wystąpić są autozapłon, przyspieszone zużycie paska rozrządu i zanieczyszczenie przez to układu olejowego prowadzące do pogorszonego smarowania, częściowej lub całkowitej utraty hamulców a nawet zatarcia oraz wspomnianą nadmierną konsumpcję oleju jako główne problemy. W odpowiedzi na rosnącą niezadowolenie klientów i zagrożenie pozwami zbiorowymi w Europie, Stellantis zdecydował się na kroki mające złagodzić sytuację. Oprócz wsparcia dotyczącego rozrządu, firma zaoferowała rozszerzenie gwarancji także na problemy z olejem, które dotykają trzycylindrowe jednostki napędowe.
Zobacz wiadomości motoryzacyjne. Codziennie ciekawe, nowe, interesujące
Rozszerzona gwarancja obejmuje także zużycie oleju
Wprowadzone środki obejmują zarówno silniki atmosferyczne EB, jak i wersje turbo EB2. W silnikach atmosferycznych EB problem nadmiernego zużycia oleju może wynikać ze zużycia pierścieni tłokowych, co w niektórych przypadkach skutkuje koniecznością wymiany silnika. Z kolei w silnikach turbo EB2 zależnie od wersji, problem może leżeć między innymi w separatorze oleju, który również może wymagać wymiany.
Zobacz testy samochodów. Opinie, pomiary, spalanie
Zwiększyć poczucie bezpieczeństwa klientów
Stellantis zdecydował się na wydłużenie bezpłatnej opieki serwisowej , aby zapewnić klientom większe poczucie bezpieczeństwa i odbudować zaufanie do marki. Warto zaznaczyć, że rozszerzona gwarancja obejmuje zarówno wymianę części, jak i koszty robocizny. Decyzja o zmianie zasad i rozszerzeniu gwarancji ma związek z wysokim zużyciem oleju przez silniki 1.2 PureTech, które zdobywały uznanie za osiągi, ale okazały się problematyczne w dłuższej perspektywie użytkowania.
Zobacz więcej artykułów na temat silnika 1.2 PureTech
Wymiana oleju i nowa specyfikacja
Według producenta wymiana oleju w silnikach 1.2 PureTech wyprodukowanych przed sierpniem 2018 roku powinna odbywać się co 20.000/25.000 km lub co roku, przy użyciu oleju 05W30 RCP. Dla nowszych silników zalecany jest olej 0W20. Warto także wiedzieć, że producent zaleca używanie benzyny PB98 do tych silników.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
Warunki skorzystania z gwarancji
Przy podejmowaniu decyzji o naprawie producent bierze pod uwagę, czy serwisowanie odbywało się zgodnie z zaleceniami producenta, co jest jednym z warunków skorzystania z rozszerzonej gwarancji.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie ciekawe, oryginalne, tylko u nas
Jakie zasady w Polsce?
Powyższe informacje dotyczą rynku francuskiego. Po długim weekendzie postaramy się uzyskać od importera potwierdzenie informacji o tym, czy tożsame warunki są stosowane w naszym kraju.
Najnowsze komentarze