czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

DS Virgin Racing w Nowym Jorku, z dwoma Brytyjczykami na starcie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-07-13
w DS, Wiadomości
Czas czytania 12 minut
13 0
0
11
UDOSTĘPNIEŃ
38
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

W obu najbliższych rundach Formuły E w Nowym Jorku zespół DS Virgin Racing wystawi dwóch brytyjskich kierowców, wierząc w swą szansę zdobycia dużej liczby punktów.

Pierwszy występ Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA Formuły E w Nowym Jorku odbędzie się 15 i 16 lipca br.

W przedostatni weekend wyścigowy Formuły E w sezonie 2016/2017 zespoły i zawodnicy zmierzą się na torze wytyczonym w nowojorskiej dzielnicy Brooklyn. Pod nieobecność José Maríi Lópeza zespół DS Virgin Racing zmieni swój skład na czysto brytyjski. Obok Sama Birda, na starcie stanie jego rodak Alex Lynn, na co dzień kierowca testowy i rezerwowy zespołu.

W dwóch ostatnich rundach, rozegranych w Berlinie, obydwaj kierowcy DS Virgin Racing zajęli punktowane miejsca. Dzięki temu zespół umocnił się na czwartej pozycji w klasyfikacji drużynowej, mając 40 punktów przewagi nad najbliższym rywalem.

W lipcu wyścigowa seria mistrzowska dla samochodów o napędzie w 100 proc. elektrycznym zawita po raz pierwszy do Nowego Jorku, gdzie odbędą się dziewiąta i dziesiąta runda cyklu. Będzie to przedostatnie spotkanie w sezonie 2016/2017. Specjalnie wytyczony tor uliczny ma długość 1953 m i składa się z dziesięciu zakrętów. Przewidywana prędkość maksymalna sięgnie 195 km/h. Sobotni wyścig odbędzie się na dystansie 43 okrążeń; niedzielny będzie dłuższy – 49 okrążeń. Różnica ta ma na celu urozmaicenie wyścigu, ale też skomplikowanie pracy inżynierów i kierowców zespołu, czyli przygotowań technicznych oraz strategii jazdy i postojów.

Sam Bird komentuje: Sądząc po tym, czego dowiedziałem się ćwicząc na symulatorze, tor jest wspaniały. Zapowiada się piękna walka i emocjonujące widowisko dla nowojorskiej publiczności. Przed nami dwa wyścigi na tej trasie, na różnych dystansach. Kluczowe znaczenie mieć będzie strategia, szczególnie, że do zdobycia są dwa komplety punktów.

Alex Lynn dodaje: Debiut w Formule E w Nowym Jorku – to będą dla mnie magiczne chwile. Stawka aut i zawodników jest bardzo wyrównania, dlatego ogromne znaczenie mają przygotowania. Pracujemy razem z naszymi inżynierami naprawdę intensywnie, wykonujemy próby wirtualne na symulatorze oraz testy drogowe. Bolid jest konkurencyjny, a ja czuję, że potrafię być silnym atutem dla naszego zespołu.

Przez cały weekend kierowcy mogą też liczyć na obecność i wsparcie założyciela Virgin, Sir Richarda Bransona, ostatnio wyznaczonego do roli rezerwowego kierowcy zespołu.

Komentuje Alex Tai, Szef Zespołu: Alex zrobił na nas bardzo dobre wrażenie. Sądzę, że wraz z Samem jest w stanie stworzyć znakomity duet. W Berlinie zespół wykonał świetną robotę, demonstrując wysoki poziom konkurencyjności. W Nowym Jorku stać nas na jeszcze więcej; zdobycie miejsca na podium jest w naszym zasięgu.

Wyścigi w Nowym Jorku są dla naszego zespołu naprawdę szczególnym wydarzeniem. Wokół nich odbędzie się wiele imprez towarzyszących. Jedną z nich będzie Innovation Summit – Szczyt Innowacyjny, podczas którego Sir Richard Branson przemówi do grona ponad 250 najbardziej wpływowych ludzi zarządzających miastem. Tematem wystąpienia będzie rola i odpowiedzialność włodarzy Nowego Jorku w zakresie zapobiegania dalszemu postępowaniu zmian klimatycznych.

Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance: Od czasu rund w Berlinie kontynuowaliśmy program istotnych testów, które miały na celu poprawę wydajności naszego bolidu i zwiększenie jego konkurencyjności na wyścigi w Nowym Jorku. Kierowcy, których tam wystawiamy, odbyli wielogodzinne próby na symulatorze, aby nauczyć się trasy i opanować taktykę gospodarowania energią. Udało nam się już określić punkty, nad którymi musimy dalej pracować, aby umożliwić naszym zawodnikom walkę o pierwsze miejsca.

Dwie zaplanowane w Nowym Jorku rundy (9. i 10.) w cyklu Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA Formuły E rozegrane zostaną 15 i 16 lipca br.

Aby w pełni uczestniczyć w sukcesach, jakie na początku nowego sezonu Formuły E odnosi zespół DS Virgin Racing, każdy może zagłosować na przyznanie jednemu z kierowców – Samowi Birdowi lub Alexowi Lynnowi, premii FanBoost. Można to zrobić poprzez oficjalną aplikację tej serii, stronę internetową www.fiaformulae.com/fanboost albo na Twitterze i Instagramie, wysyłając hasztag #Fanboost z dopiskiem #SamBird albo #AlexLynn! W ubiegłym sezonie DS Virgin Racing był zespołem, który zgromadził najwięcej #Fanboostów!

 

Wyścigowe Mistrzostwa Świata FIA Formuły E 2016-2017 (rundy 9. i 10./12.)
Nowy Jork – program
Piątek, 14 lipca 2017 r.
Rozgrzewka 15:00
Sobota, 15 lipca 2017 r.
Wolne treningi 1   8:00
Wolne treningi 2 10:30
Kwalifikacje 12:00
Super Pole 12:45
Wyścig 16:00
Niedziela, 16 lipca 2017 r.
Wolne treningi 1   8:00
Wolne treningi 2 10:30
Kwalifikacje 12:00
Super Pole 12:45
Wyścig 16:00
Dane techniczne – DSV-02
Długość 5 m
Szerokość 1,78 m
Wysokość 0,99 m
Rozstaw osi 3,10 m
Masa pojazdu 880 kg minimum z kierowcą
Masa baterii 190 kg (pojemność 28 KW/h)
Silnik pojedynczy silnik elektryczny napędzający koła tylne
Moc maksymalna 200 kW (271 KM)
Moc z odzysku energii podczas wyścigu 150 kW*
Napięcie prądu zasilającego 700 V
Skrzynie biegów o trzech przełożeniach
Hamulce tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe
Prędkość maksymalna 225 km/h
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 4 s
Dystans hamowania od prędkości 210 km/h do 40 km/h: 100 m
Opony Michelin Pilot Sport EV 2
Rozmiar opon 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył)
*Energia odzyskiwana podczas hamowania lub zwalniania (hamowania silnikiem)

Więcej informacji o zespole DS Virgin Racing w Formule E znajdziesz na stronie http://www.ds-virginracing.com i na http://map.virginracing.com/.

 

DS Performance

DS Performance jest sportowym oddziałem Marki DS. Doświadczenia zdobyte przez DS Performance w Mistrzostwach FIA Formuły E przyczynią się do rozwoju technologii napędów elektrycznych i przyspieszenia prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie nowych technologii, takich jak Hybryda Plug-in, czy w 100% elektryczny zespół napędowy. Będą to technologie, nad którymi pracuje obecnie Grupa PSA, a z których docelowo korzystać będzie Marka DS.

Marka DS
O marce DS AUTOMOBILES

DS, francuska marka powstała w Paryżu, została oficjalnie założona 1 czerwca 2014 r. Jej deklarowaną ambicją jest odrodzenie tradycji pojazdów klasy premium we francuskim przemyśle samochodowym. Czerpiąc ze skarbnicy francuskiej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie, marka DS wysuwa na plan pierwszy takie wartości, jak innowacja i elegancja – wyróżniki pierwszego samochodu oznaczonego literami DS, wprowadzonego w roku 1955.

Obecna gama modeli DS, zaprojektowanych dla odbiorców pragnących wyrazić poprzez samochód swoją indywidualność, składa się z DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 4 CROSSBACK, DS 4S, DS 5, DS 5LS, DS 6. Obecnie uzupełnia ją również model DS 7 CROSSBACK. Gamę modelową DS wyróżniają wyjątkowy poziom designu, wyrafinowanie sięgające najdrobniejszych szczegółów, zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz wizerunek akcentujący dynamikę i optymizm.

Model DS 7 CROSSBACK, przedstawiony na Salonie Genewskim 2017, uosabia nowatorstwo i kompetencje techniczne rodem z Paryża. Ten „SUV według DS” inauguruje drugie pokolenie modeli DS. Klienci nastawieni awangardowo mają już obecnie możliwość zarezerwowania – online lub w każdym DS Store lub DS Salon – egzemplarza z limitowanej edycji DS 7 CROSSBACK La Première, aby mieć pewność, że siądą za kierownicą tego samochodu jako jedni z pierwszych. W roku 2019 marka DS, czynna w segmencie pojazdów hybrydowych i elektrycznych o wysokich osiągach, przedstawi model DS 7 CROSSBACK wyposażony w hybrydowy układ napędowy E-TENSE.

W Europie samochody marki sprzedawane są w punktach nazwanych DS Store i DS Salon lub w dedykowanych salonach sprzedaży w ramach sieci Citroën. Marka posiada również dwa salony flagowe we Francji i w Chinach: DS WORLD PARIS oraz DS WORLD SHANGHAI. Obecnie DS to nie tylko modele samochodów – to również bogate know-how firmy, które wykracza poza sam produkt i obejmuje program ONLY YOU z ofertą wyłącznych usług na poziomie premium, wprowadzony z okazji Mondial de Paris 2016 – ubiegłorocznej edycji Salonu Samochodowego w Paryżu.
Śledź aktualne informacje o DS na: @DS_Official

O grupie Virgin

Virgin jest jedną z największych światowych grup inwestycyjnych oraz jedną z najlepiej rozpoznawalnych i najbardziej szanowanych marek na świecie. Założona w roku 1970 przez Sir Richarda Bransona, z czasem Virgin Group zaczęła rozwijać z coraz większym powodzeniem firmy działające w wielu sektorach, od telefonii komórkowej, przez usługi finansowe, muzykę, po turystykę i wypoczynek, podróże oraz zdrowie i rekreację. Obecnie Virgin działa w ponad 50 krajach świata i zatrudnia ponad 55 tys. osób. W roku 2013 grupa uzyskała przychody w wysokości 15 mld funtów (24 mld dolarów).

O grupie Total

Total jest światową, działającą w skali globalnej grupą przemysłową w branży energetycznej. Rozwinęła się jako jedno z pierwszych przedsiębiorstw w sektorach rafineryjnym i gazowniczym, a obecnie, dzięki swej firmie SunPower, plasuje się na drugim miejscu na świecie w dziedzinie eksploatacji energii słonecznej. Personel grupy, liczący 100 tysięcy współpracowników, angażuje się w działania na rzecz pozyskiwania lepszej energii – bezpieczniejszej, czystszej, wydajniejszej, bardziej nowatorskiej i dostępnej dla większej części populacji. Grupa Total, działająca w ponad 130 krajach, podejmuje ponadto intensywne starania o to, by jej działalność przynosiła pozytywne efekty w dziedzinach ekonomicznej, społecznej i środowiskowej. www.total.com

O Samochodowych Mistrzostwach Świata Formuły E FIA

Formuła E jest pierwszą stworzoną przez FIA serią wyścigową o zasięgu światowym organizowaną wyłącznie dla samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym. Jej rundy odbywają się w formacie wyścigów ulicznych na trasach wytyczanych w miastach zaliczanych do najważniejszych na świecie, takich jak Hong Kong, Marrakesz, Buenos Aires, Monako, Paryż, Nowy Jork i Montreal.

Formuła E reprezentuje wizję przyszłości przemysłu samochodowego i platformę wprowadzania innowacji w dziedzinie technik napędów elektrycznych oraz wykorzystania alternatywnych źródeł energii. W najbliższych latach uczestniczący w niej producenci będą mieli możliwość skupienia się na opracowaniu silników elektrycznych oraz baterii, które następnie znajdą zastosowanie w pojazdach elektrycznych produkowanych seryjnie.

W sezonie 2016/2017 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA rywalizuje dziesięć zespołów, wystawiających w sumie 20 kierowców. Sezon składa się z 12 rund zorganizowanych na pięciu kontynentach. Pierwszy sezon zmagań o tytuł Mistrza Formuły E zaczął się we wrześniu 2014 r. od wyścigu w Parku Olimpijskim w Pekinie. Trzeci sezon rozpoczęła w dniu 9 października ub. roku runda zorganizowana w Hong Kongu, a zakończą go, w dniach 29-30 lipca 2017 r., dwie rundy na ulicach Montrealu.

FIA & Michelin: dzisiejszy partner dla mobilności jutra

Firma Michelin, będąca oficjalnym dostawcą ogumienia dla Formuły E, jest także, na poziomie międzynarodowym, oficjalnym partnerem prowadzonej przez FIA kampanii Działania na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach (FIA Action for Road Safety). Program ten ma na celu wspieranie inicjatywy ONZ, nazwanej Dekada Działań na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach, celem której jest ocalenie w okresie dziesięciu następnych lat pięciu milionów osób. Program obejmuje działania edukacyjne i kampanię na rzecz bezpieczniejszych dróg, pojazdów i zachowań na drogach na całym świecie.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DSFormuła ESport
Udostepnij4Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Piąty etap Silk Way Rally i piąte zwycięstwo Peugeota

Następny

Yves Bonnefont: zbyt dużo dealerów dla DS

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Yves Bonnefont: zbyt dużo dealerów dla DS

Renault Talisman Grandtour TCe 150 EDC - limuzyna klasy biznes

Nowe Renault Koleos przedpremierowo po raz pierwszy w Polsce na FIS Grand Prix w Wiśle

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.