OS1 Prolog
Wczoraj załogi przejechały 1,4-kilometrowy odcinek przygotowany na stadionie GKS Wybrzeże. Najszybszy, jak zwykle podczas prologów, był Tomek Kuchar uzyskując czas 1:15,1. Kierowca Peugeot Polska objął więc prowadzenie w rajdzie. Trzecim czasem popisał się Leszek Kuzaj, również korzystający z Peugeota 207 S2000. Michał Sołowow był szósty, a Szymon Ruta ósmy – ex aequo z Bryanem Bouffierem, który startuje w tym roku za kierownicą Mitsubishi. Maciek Oleksowicz wywalczył dziesiąty czas.
Maciek Lubiak w Clio R3 uzyskał najlepszy czas w ośce – był 21. Tuż za nim sklasyfikowano Janka Chmielewskiego i Tomka Gryca w Citroënach C2R2.
OS2 Piekiełko 1
Dziś przed południem załogi ruszyły do prawdziwego ścigania. 17,65-kilometrowe Piekiełko najszybciej pokonał Leszek Kuzaj pokonując o 0,9 sekundy Bryana Bouffiera. Trzeci czas wywalczył Michał Sołowow. Kuchar był piąty i straciwszy do Kuzaja 3,7 sekundy oddał kierowcy z Krakowa prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Oleksowicz wywalczył ósmy czas, a Ruta dwunasty.
Lubiak w klasie A7 był dopiero trzeci.
Wśród Citroënów zaszalał Tomek Porębski pokonując o 8,3 sekundy Janka Chmielewskiego. Trzeci czas w Citroën Racing Trophy wywalczyli bracia Dobrowolscy.
OS3 Milwino 1
Odcinek został odwołany z powodu niewystarczającego zabezpieczenia trasy.
OS4 Dąbrówka 1
Przedpołudniową pętlę zakończyła niespełna 6-kilometrowa Dąbrówka. Ponownie najszybszym kierowcą okazał się Leszek Kuzaj, a drugi czas uzyskał Bouffier. Wygląda na to, że N-kowym Lancerem Francuz, dwukrotny Mistrz Polski, może jeszcze sporo namieszać chłopakom w – wydawałoby się – uprzywilejowanych samochodach S2000.
Tomek Kuchar wywalczył trzeci czas. Maciej Oleksowicz był piąty, a reszta Peugeotów 207 S2000 kończyła zmagania poza pierwszą dziesiątką :-( Ruta zanotował dwunasty czas, a Sołowow został skalsyfikowany na 31 miejscu i stracił aż 82,8 sekundy! Kielecko-krakowska załoga wpadła do rowu w… drodze – najwyraźniej nawierzchnia była wyrównywana i zapadła się pod Peugeotem Michała.
Lubiak zanotował czwarty czas w klasie A7.
Wśród C2-ek najlepsi okazali się bracia Dobrowolscy, ale na tak krótkiej próbie trudno było odrobić dużo czasu i dlatego znajdowali się na trzecim miejscu w łącznej klasyfikacji R2B. Drugi czas w klasie wywalczył Szymon Kornicki, a trzeci – Tomek Porębski.
OS5 Piekiełko 2
Popołudniowa pętla rozpoczęła się po 13:30 i na Piekiełku znowu najszybszy był Leszek Kuzaj. Czyżby w Peugeocie były Mistrz Polski powracał do walki o najwyższe trofea? Zapowiada się ciekawa walka, bo Bouffier nie zamierza odpuścić – znowu był drugi. Sołowow już bez problemów ukończył odcinek na trzecim miejscu, ale z powodu straty na Dąbrówce znajdował się dopiero na dziewiątym miejscu w generalce. Kuchar był tym razem czwarty, ale miał jeszcze spory zapas na swojej trzeciej pozycji w generalce. Oleksowicz i Ruta ukończyli Piekiełko 2 odpowiednio na szóstym i siódmym miejscu.
Lubiak był drugi w klasie A7 i takie też miejsce zajmował w tej kategorii w łącznej klasyfikacji rajdu.
Szybsi od kierowcy Clio R3 okazali się jednak Chmielewski i Dobrowolski w swoich Citroënach – ukończyli ten odcinek z 15. i 16. czasem, a Lubiak był dopiero 17. Trzeci w zmaganiach Citroën Racing Trophy był Tomek Porębski.
OS6 Milwino 2
Tym razem problemów z zabezpieczeniem odcinka już nie było i próbę o długości 17,1 km można było przejechać. Najlepszy czas uzyskali dwaj kierowcy – Sołowow i Kuzaj. Bouffier stracił do nich tylko 2,2 sekundy i wciąż był wiceliderem w klasyfikacji generalnej. Oleksowicz popisał się czwartym miejscem, ale Tomek Kuchar był dopiero dziesiąty, nie stracił jednak trzeciego miejsca w generalce.
Maciek Lubiak okazał się najszybszy w A7, ale strata do prowadzącego w tej klasie Stefanickiego sięgała jeszcze 45,5 sekundy :-(
Janek Chmielewski dołożył 1,1 sekundy do swojej przewagi nad Marcinem Dobrowolskim. Trzeci czas wśród Citroënów wywalczył Tomek Porębski, ale strata do braci Dobrowolskich pozbawiła go drugiego miejsca w klasie, które miał przed tym odcinkiem.
OS7 Dąbrówka 2
Dzień zakończył się powtórnym przejazdem przez Dąbrówkę. To był odcinek, którego nie wygrał Leszek Kuzaj. Krakowianin musiał się zadowolić trzecim czasem, a uległ Bouffierowi i Sołowowowi. Kuzi wciąż jednak miał przewagę 7,9 sekundy nad Francuzem w generalce. Sołowow awansował na siódmą pozycję w łącznej klasyfikacji. Tomek Kuchar ukończył próbę na czwartym miejscu i oddalał się powoli od naciskającego go w generalce Zbyszka Staniszewskiego. Oleksowicz był szósty, o dwa miejsca lepszy od Ruty.
Maciek Lubiak znowu wygrał klasę A7, ale na odcinku 5,92 km trudno było odrobić dużo czasu.
Tomek Porębski popisał się najlepszym czasem wśród Citroënów C2R2. Drugi czas zanotował Chmielewski, a trzeci – Gryc. Marcin Dobrowolski miał małe problemy i stracił do Porębskiego przeszło 20 sekund oddając mu pozycję wicelidera w klasyfikacji R2B.
Po pierwszym etapie Rajdu Lotos Baltic Cup klasyfikacja generalna (pierwsza dziesiątka) wygląda następująco:
1. Leszek Kuzaj, Peugeot 207 S2000, 42:07,0
2. Bryan Bouffier, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:07,9
3. Tomasz Kuchar, Peugeot 207 S2000, +0:42,7
4. Zbigniew Staniszewski, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:55,6
5. Maciej Oleksowicz, Peugeot 207 S2000, +1:03,0
6. Kajetan Kajetanowicz, Subaru Impreza N14, +1:21,4
7. Michał Sołowow, Peugeot 207 S2000, +1:34,3
8. Tomasz Czopik, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:36,8
9. Łukasz Sztuka, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:56,6
10. Szymon Ruta, Peugeot 207 S2000, +2:54,8
Klasyfikacja Citroën Racing Trophy po pierwszym etapie przedstawia się następująco:
1. Jan Chmielewski, 48:41,9
2. Tomasz Porębski, +0:08,7
3. Marcin Dobrowolski, +0:26,5
4. Ariel Piotrowski, +2:59,0 (w tym 40 sekund kary za spóźnienie na PKC-4)
5. Szymon Kornicki, +6:36,9 (nieukończony ostatni odcinek, załoga korzysta z SupeRally)
6. Sławomir Sawicki, +6:53,3 (nieukończony ostatni odcinek, załoga korzysta z SupeRally)
7. Tomasz Gryc, +7:37,8
KG
Najnowsze komentarze