Do końca 2023 roku segment premium w Polsce powinien przekroczyć 100.000 sprzedanych samochodów – informuje Samar. Udział aut z wyższej półki przekroczył 23%.
Alpine grupy Renault oraz DS Automobiles i Alfa Romeo to marki premium, które ujęte są w statystykach Samar dla polskiego rynku. W lipcu DS sprzedał 73 samochody, natomiast Alfa Romeo 80, z kolei Alpine mogło się pochwalić rejestracją jednego supersamochodu.
W lipcu 2023 r. w Polsce zarejestrowane zostały 8.453 nowe samochody klasy premium czyli aż o 19,38% więcej w porównaniu do lipca ubiegłego roku (7.081 szt.). Udział segmentu premium w rynku nowych aut wyniósł 23,2% a łącznie od początku roku zarejestrowano w tym segmencie 62.414 nowe auta. To oznacza wzrost o 15,03% w stosunku do 2022 r. Łącznie w lipcu zarejestrowano 36.388 nowych aut, czyli o 4,86% więcej niż rok wcześniej. Łącznie od początku roku zanotowano 275.061 rejestracji – informuje Samar.
Te statystyki nie pokazują jednak prawdziwego obrazu tego, co dzieje się w Polsce, ponieważ część z tych rejestracji to tak zwane samorejesltracje na dealerów, które bardzo lubią importerzy – bo podwyższają im wyniki sprzedaży. Robi się to aby wykazać sprzedaż liczoną właśnie po rejestracjach a później w gestii dealera jest już sprzedaż dalej – w Polsce, lub poza nią – reeksportując samochody.
Reeksport, który jest nadal mocno obecny w polskiej rzeczywistości motoryzacyjnej, to kolejny element, o którym rzadko się słyszy a który jest stale obecny w życiu każdego dealera oraz importera – samochody są sprzedawane na Zachód ale także np. do Izraela, na co importerzy przymykają oko, bo pozwala im to wykazywać lepsze wyniki sprzedaży, niż osiągają w rzeczywistości.
źródło danych: Samar
Najnowsze komentarze