czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Silnik Renault 3.0 V6 dCI P9X. Mocny diesel: opinie, awaryjność, eksploatacja

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2022-08-06
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
578 18
0
511
UDOSTĘPNIEŃ
1.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu

Silnik diesla Renault 3.0 V6 to mocna jednostka napędowa, która trafiała pod maskę flagowych samochodów marki, takich jak Vel Satis oraz Espace.

Szukając używanego samochodu często trafiamy na atrakcyjne cenowo oferty, których prezencja i wizualny stan zużycia sugeruje ich wzorowy stan techniczny. Warto wtedy sprawdzić, czy jednostka napędowa nie sprawi nam kłopotów. Flagowy sześciocylindrowy diesel 3.0 V6 dCI P9X mimo swoich zalet może oznaczać  kosztowne naprawy.

Renault jak i wielu innych producentów niejednokrotnie korzystało z technologii opracowanej przez inne firmy, zazwyczaj kupowane silniki okazywały się trwałe i bezproblemowe. Wyjątkiem jest z założenia topowy silnik diesla opracowany i produkowany przez Isuzu. 3.0 V6 dCI P9X dostępny był równolegle również w ofercie Opla i Saaba, fundując właścicielom podobny zestaw atrakcji. W palecie modelowej Renault dostępny był w Vel Satisie i Espace IV generacji, faktycznie zapewniając przez krótką chwilę wysoką kulturę pracy i wysoka elastyczność wynikającą z dużej pojemności skokowej.

Japońscy inżynierowie starali się stworzyć możliwie sprawny i kompaktowy silnik nadający się do montażu w szerokim gronie modeli. Sześciocylindrowy żeliwny blok przykryto dwunastoma zaworami każda. Oczywiście jak na nowoczesny silnik diesla przystało zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa common raill opracowany przez firmę Denso i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat. W zależności od wersji i rynku zbytu 3.0 V6 dCI mógł być wyposażony również w filtr cząstek stałych. Obowiązkowo w trosce o komfort podróżowania stosowano dwumasowe koło zamachowe. Napęd rozrządu realizowany jest paskiem rozrządu. Jednostka generuje zupełnie przyzwoitą jak na owe czasy moc 177-181 KM oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniając zupełnie przyzwoite osiągi i elastyczność, także zużycie paliwa jest rozsądne.

Tradycyjnie dla nowoczesnych silników diesla oferowanych przez Renault, interwał wymiany oleju określony został na rok lub 30 tysięcy kilometrów. Dla dobra jednostki i minimalizacji strat specjaliści radzą skrócić go przynajmniej o połowę – choć i taka zmiana nie uchroni nas przed problemami. Pasek rozrządu podlega wymianie co 180 tysięcy kilometrów, tutaj bezpieczną wartością jest przebieg 100-120 tysięcy kilometrów – koszt wymiany oscyluje wokół 1500 złotych.

Głównym problemem silnika jest tendencja do przegrzewania się, dotyczy to zwłaszcza wersji z lat 2003-2005. Jego wynikiem jest opadanie tulei cylindrów, co przyczyniało się do defektu układu chłodzenia a w konsekwencji zatarcia silnika. Remont w dzisiejszych realiach będzie drogi o może przewyższyć wartość samochodu.

Elektromagnetyczne wtryskiwacze Denso także nie grzeszą trwałością – ich regeneracja zdaniem producenta nie jest możliwa (nowy wtryskiwacz to koszt przeszło 2000 złotych), jednak są firmy podejmujące się naprawy, z różnym skutkiem. Ponad tysiąc złotych przyjdzie nam również zapłacić za naprawę pompy wtryskowej.

Warto zauważyć, że po pierwszych uwagach klientów oraz informacji z serwisów silnik 3.0 dCi zmodernizowano i w wersjach z lat 2005-2008 nasilenie problemów jest zauważalnie mniejsze. Nowy silnik miał oznaczenie P9X715.

Flagowy diesel oferowany przez Renault wymaga troskliwego serwisu i należy liczyć się z dużymi kosztami w przypadku awarii. Dzisiaj jego bolączki są doskonale znane. Czy przyjemność jazdy dużym dieslem jest warta podwyższonych kosztów i ryzyka awarii? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: EspaceRenaultużywaneVel Satis
Udostepnij204Tweet128Udostepnij36
Poprzedni

Nowy Peugeot 408 na zdjęciach szpiegowskich. Publicznie bez żadnego kamuflażu

Następny

Używany samochód z silnikiem V6: przegląd najtańszych ofert w Polsce – Renault

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Następny

Używany samochód z silnikiem V6: przegląd najtańszych ofert w Polsce - Renault

Szef Renault zapowiada: samochodów będzie mniej i podrożeją

Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.