Dostawca usług mobilności premium SIXT i Stellantis, jeden z wiodących światowych producentów samochodów, uzgodnili, że SIXT może nabyć do 250.000 pojazdów Stellantis do swojej floty wynajmu w Europie i Ameryce Północnej w ciągu najbliższych trzech lat. Umowa ma łączną wartość kilku miliardów euro. Pierwsze dostawy na znaczącą skalę odbędą się w pierwszym kwartale 2024 r., a następnie rozłożą się na resztę roku.
Klienci wypożyczalni SIXT skorzystają z atrakcyjnej oferty nagradzanych marek pojazdów Stellantis. Należą do nich Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall i Maserati. Dostawy do SIXT obejmują różne klasy pojazdów, od samochodów miejskich i SUV-ów po pojazdy z segmentu vanów i ciężarówek (w tym 7- i 9-miejscowe), a także wszystkie typy napędów (w tym pojazdy w pełni elektryczne/BEV). Każdy z pojazdów jest wyposażony w najnowsze oprogramowanie i technologię informacyjno-rozrywkową.
W przypadku wolumenów przekraczających dostawy zaplanowane już na 2024 r., ilości zamówień, ich skład i daty dostaw mogą być elastycznie zarządzane zgodnie z wymaganiami floty i popytem.
Stellantis i SIXT badają również potencjalne możliwości dalszej współpracy w różnych regionach świata, na przykład z Mobilisights, usługą Data-as-a-Service (DaaS) firmy Stellantis. Mobilisights dostarcza pakiety danych, które mogą być również wykorzystywane przez SIXT do opracowywania i licencjonowania innowacyjnych produktów, aplikacji i usług B2B. Liczba w pełni skomunikowanych pojazdów we flocie wypożyczalni SIXT będzie nadal znacząco rosnąć w miarę ich dostarczania przez Stellantis. Oznacza to, że dostępnych będzie znacznie więcej pojazdów, dla których dane telemetryczne, takie jak poziom paliwa lub przebieg, mogą być automatycznie przesyłane do SIXT po zwrocie pojazdu. Umożliwi to SIXT jeszcze bardziej efektywną organizację procesów na swoich stacjach i pozwoli klientom korzystać z krótszych czasów przetwarzania i jeszcze lepszej dostępności pojazdów.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis: „Dzięki dzisiejszej umowie z SIXT potwierdzamy naszą obietnicę zapewnienia naszym klientom czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności – co znajduje odzwierciedlenie w naszych pionierskich pojazdach i technologiach. Dzięki naszym uznanym markom oferujemy odpowiedni pojazd dla praktycznie każdej potrzeby, przedziału cenowego i stylu życia. Partnerstwo z SIXT umożliwia obecnym i potencjalnym klientom marek Stellantis zapoznanie się z naszymi najnowszymi modelami. Dzięki temu mogą doświadczyć tego, co mamy do zaoferowania w zakresie napędu, łączności pojazdu i komfortu. Jest to idealna jazda próbna dla naszych klientów i okazja dla nas, aby zapewnić cenny impuls do naszej transformacji w zrównoważoną firmę zajmującą się technologiami mobilności”.
Konstantin Sixt, Co-CEO SIXT: „Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie do naszej floty wielu ekscytujących pojazdów kultowych marek Stellantis. Inspirujemy naszych klientów elastyczną mobilnością dostosowaną do ich potrzeb. Jako postępowy dostawca pełnego asortymentu, Stellantis jest doskonałym partnerem w tym zakresie. Po znacznym wzroście w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r. z globalnym wzrostem sprzedaży o prawie 20 procent, będziemy w stanie przyspieszyć naszą strategię wzrostu „EXPECT BETTER” w przyszłości dzięki naszej umowie ze Stellantis. Dotyczy to zarówno Europy, jak i USA, największego rynku wynajmu na świecie i najważniejszego rynku wzrostu dla SIXT”.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
Obie firmy postawiły sobie za cel uczynienie mobilności bardziej zrównoważoną. W ramach planu „Dare Forward 2030” firma Stellantis ogłosiła, że do 2030 r. zamierza osiągnąć poziom sprzedaży 100% w pełni elektrycznych samochodów osobowych (BEV) w Europie i 50% w pełni elektrycznych samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w Stanach Zjednoczonych. Mając to na uwadze, firma zabezpiecza około 400 gigawatogodzin pojemności baterii. Stellantis jest na dobrej drodze do osiągnięcia celu zerowej emisji CO2 netto do 2038 r. (w tym w zakresie 1-3). Wszelkie pozostałe emisje zostaną skompensowane w jednocyfrowym zakresie procentowym.
Najnowsze komentarze