Dzięki tej współpracy firmom Renault i Nissan udało się rozwinąć synergię w wielu dziedzinach. Wspólna jednostka organizacyjna RNPO (Renault-Nissan Purchasing Organization) obejmuje wszystkie strefy, w których Renault i Nissan prowadzą działalność przemysłową i zarządza, od kwietnia 2006 r., 72% zakupów Sojuszu, co stanowi kwotę 46 miliardów euro rocznie.
Liczba modeli dwóch firm opracowywanych na bazie wspólnych podzespołów wzrasta. I tak, jedenaście pojazdów Renault i Nissana zostało opracowanych z podzespołów platformy B, w tym Clio III, Modus oraz, na derywacie tej platformy, Logan. Tak samo podzespoły platformy C stanowią wyposażenie 4 modeli Sojuszu, w tym modeli z rodziny Mégane i, od tego roku, Nissana Sentra, wprowadzonego na rynek amerykański.
Sojusz wspólnie opracowuje również części mechaniczne, zwłaszcza silnik 2.0 dCi wprowadzony w 2005 r. oraz silnik 2.0 benzynowy na wyposażeniu Clio III od 2006 roku. Mechaniczna skrzynia biegów o 6 przełożeniach obecna w Clio III, Mégane II i Modusie, jak i automatyczna skrzynia biegów AJ0 znajdująca się już w wyposażeniu nowego Renault Scénic wywodzą się ze współpracy między Renault i Nissanem.
Dodatkowo Sojusz ciągle pracuje nad poszukiwaniem nowych synergii dzięki uruchomieniu wyspecjalizowanych zespołów transwersalnych składających się z ekspertów określonych zawodów z dwóch firm.
Jak już informowaliśmy, tego lata zostały podjęte rozmowy dotyczące możliwości poszerzenia Sojuszu. Renault, Nissan i General Motors prowadzą badanie w celu oceny korzyści i wykonalności sojuszu trzech uczestników. Po upływie trzymiesięcznego okresu badań firmy określą, czy głębsze zaangażowanie w projekt jest uzasadnione.
Najnowsze komentarze