Dyrektor generalny Grupy Renault, Luca de Meo przygotowuje plan restrukturyzacji koncernu. Jaka przyszłość czeka marki Renault, Dacia i Alpine?
Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, który wcześniej stał na czele Seata, miał trudne zadanie. W swoim pierwszym ważnym wystąpieniu musiał poinformować o ogromnej stracie koncernu, która sięga ponad 7 mld euro. Aby poznać nową strategię, musimy jednak poczekać jeszcze kilka miesięcy. Luca de Meo ogłosi szczegóły najpóźniej w styczniu 2021 roku. W maju koncern ujawnił plan oszczędnościowy, który ma za zadanie ograniczyć koszty o 2 mld euro w ciągu trzech lat.
Podstawowym priorytetem dla Renault i Nissana, jest według de Meo „naprawa swoich wewnętrznych niedoli”, choć w ciągu ostatnich kilku miesięcy kontakty między francuską i japońską częścią sojuszu nabrały nowego tonu. Luca de Meo opracuje plan restrukturyzacji przy pomocy 40 osób pełniących różne funkcje w firmie i reprezentujących różne regiony. Strategia, która zamiast na wolumenach skupi się na generowaniu zysków, obejmie trzy etapy do roku 2027. Początkowo będzie miała na celu złagodzenie skutków epidemii koronawirusa.
Szef Renault musi zaplanować przyszłość dla wszystkich marek koncernu. Uważa, że Renault znów powinno znaleźć się w centrum rynku, ale nie przybliżył żadnych szczegółów. Na razie wiemy, że zmianom poddana zostanie gama modelowa firmy. Z oferty zniknie Renault Espace, Scenic i Koleos. W zamian pojawi się m.in. duży elektryczny SUV. Dacia została określona przez de Meo jako „cud” ponieważ „nikt w branży motoryzacyjnej nie jest w stanie zarobić tylu pieniędzy na tym poziomie rynku”. De Meo dodał, że „nadszedł czas, aby Dacia rozkwitła jako marka sama w sobie”, dlatego spodziewamy się rozwoju gamy modelowej. Pierwszymi nowościami będzie Sandero, Logan a następnie pierwsza elektryczna Dacia, która przyjmie nazwę Spring.
Po ogłoszeniu planu oszczędnościowego Grupy, pojawiły się wątpliwości na temat przyszłości marki Alpine. Luca de Meo, trochę nas uspokoił przekonując, że firma „może pozostać marką niszową”, ale należy ją lepiej wykorzystać.
Najnowsze komentarze