samochody osobowe
W maju świetnie radził sobie Peugeot. Ze sprzedażą na poziomie 2.099 samochodów znalazł się na czwartym miejscu pod względem miesięcznej popularności marek! Lepsze okazały się jedynie Toyota, Škoda i Fiat. W stosunku do kwietnia sprzedaż Peugeotów wzrosła o 20,77%. W odniesieniu do maja’2006 Peugeot zanotował wzrost sprzedaży aż o 61,84%!
Z kolei sprzedaż narastająca od początku roku wyniosła u Peugeota 8.304 samochody. Dało to francuskiej marce dobre, szóste miejsce. W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego Peugeot zanotował wzrost sprzedaży o 36,29%. Wzrósł także udział Peugeota w polskim rynku – z 6,17% na 6,71%.
Renault sprzedał wprawdzie w maju więcej samochodów, niż w kwietniu, ale wyniki wciąż zapewne mało satysfakcjonują szefów francuskiego koncernu. 1.342 samochody w ubiegłym miesiącu, to sprzedaż dająca marce ósme miejsce w rankingu majowym. Oznacza to wzrost sprzedaży w stosunku do miesiąca poprzedniego o 9,37%, ale w odniesieniu do wyników maja’2006 jest równoznaczne ze spadkiem na poziomie 8,96%.
Wyniki narastające (od początku roku) też są średnio radosne. Wprawdzie Renault zajmuje ósmą pozycję w tym zestawieniu, ale sprzedaż za pierwszych pięć miesięcy 2007 roku wyniosła 6.797 samochodów, co oznacza spadek w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 3,73%. W tym ujęciu czasowym jest to jeden z tylko dwóch spadków w pierwszej dwudziestce rankingu. Drugi odnotowano przy pozostającym w aliansie z Renault Nissanie. Renault posiada teraz 5,49% udziału w polskim rynku samochodów osobowych (przed rokiem było to 7,15%).
Dziewiąte miejsce – podobnie, jak miesiąc wcześniej – zajmuje Citroën. Wprawdzie miesięczną sprzedaż w maju lepszą miała Honda, w wyniku czego w ujęciu jedynie miesięcznym Citroën plasuje się na dziesiątym miejscu (sprzedano 1.064 samochody), ale w sprzedaży narastającej od początku roku francuski koncern wciąż góruje nad japońską Hondą. Sprzedaż Citroëna w maju okazała się jednak słabsza, niż w kwietniu i to o 5,25%. Maj’2007 okazał się jednak lepszy od maja ubiegłorocznego, choć tylko o 1,72%.
Wspomniana sprzedaż za pięć miesięcy bieżącego roku okazała się wyższa od ubiegłorocznej o 12,32% i wyniosła 5.709 samochodów. Citroën posiada teraz 4,61% udziału w polskim rynku samochodów osobowych (przed rokiem było to 5,15%).
samochody dostawcze
Dużo lepiej wygląda ranking sprzedaży samochodów dostawczych. Drugie miejsce zajmuje Renault, który sprzedał w maju 542 swoje auta dostawcze. W stosunku do kwietnia jest to jednak spadek o 11,58%. Jednocześnie w odniesieniu do maja’2006 zanotowano wzrost sprzedaży o 31,55%.
Sprzedaż skumulowana samochodów dostawczych Renault wyniosła w ciągu pięciu miesięcy 2.612 samochodów. To wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o imponujące 40,43%
Na czwartym miejscu rankingu znajdują się dostawcze Peugeoty. W maju sprzedano ich 337, co oznacza spadek w stosunku do kwietnia o 15,75% i jednocześnie wzrost o 42,19% w odniesieniu do maja’2006.
Od początku br. sprzedano w naszym kraju 1.709 dostawczych Peugeotów. To wzrost w stosunku do pięciu miesięcy ubiegłego roku o 67,22%.
Na piątym miejscu rankingu najpopularniejszych aut dostawczych w Polsce znajduje się Citroën. Wprawdzie w maju więcej samochodów tego typu sprzedał Ford (Citroën jest szósty w miesięcznej sprzedaży), ale ranking porządkowany jest wg sprzedaży narastającej. W odniesieniu do sprzedaży kwietniowej Citroën odnotował jednak spadek o 20,53%. To sporo :-( jednakże wskaźnik wzrostu w stosunku do maja ub.r. wyniósł aż 55,21%.
Sprzedaż narastająca dostawczych Citroënów sięgnęła w tym roku pułapu 1.664 samochodów. To wynik lepszy od ubiegłorocznego o 73,15%!
samochody używane
Nie maleje import aut używanych. Co więcej – rośnie! Nie wiem, czy się cieszyć, czy wręcz przeciwnie, dlatego przedstawię, jak wyglądają samochody francuskie w tej masie złomu ;-)
Renault wciąż zajmuje piąte miejsce wśród najchętniej sprowadzanych z zagranicy samochodów. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2007 roku do Polski sprowadzono 27.747 auta z rombem na masce. Co ciekawe – zmniejsza się dystans do poprzedzającego Renault Audi. W kwietniu różnica wynosiła niemal 3,8%, a w maju (sprzedaż narastająca!) Audi cieszyło się tylko o niewiele ponad 1% większą popularnością wśród prywatnych importerów. Czy w rankingu za czerwiec Renault wyprzedzi Audi?
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku 2007 do Polski sprowadzono tylko 9.726 Peugeotów. Dało to francuskiej marce dziesiąte miejsce w rankingu najpopularniejszych wśród „sprowadzaczy” aut.
Citroën nie załapał się do pierwszej dziesiątki, trudno nam więc coś o prywatnym imporcie samochodów tej marki napisać.
Sprzedaż samochodów francuskich w kwietniu br.
Sprzedaż samochodów francuskich w marcu (osobowe)
Sprzedaż samochodów francuskich w marcu (dostawcze)
Na podstawie danych IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze