Mobilisights to spółka, która będzie wykorzystywać dane z pojazdów podłączonych do sieci Stellantis, których liczba ma osiągnąć 34 miliony do 2030 roku
Mobilisights będzie działać jako niezależna jednostka biznesowa, współpracować z partnerami i udzielać licencji na dane szerokiemu gronu klientów, w tym innym producentom samochodów. Zgodnie z założeniami programu Dare Forward 2030, Mobilisights będzie miał kluczowy udział w osiągnięciu 20 miliardów euro rocznego wzrostu przychodów z usług związanych z oprogramowaniem do 2030 roku.
Na targach CES 2023 koncern Stellantis ogłosił utworzenie Mobilisights, niezależnej jednostki biznesowej, w pełni poświęconej rozwojowi działalności w zakresie danych jako usług (DaaS) oraz opracowywaniu i licencjonowaniu innowacyjnych produktów, aplikacji i usług B2B. Produkty Mobilisights będą dostępne dla różnych podmiotów, w tym przedsiębiorstw prywatnych, instytucji użyteczności publicznej, instytucji edukacyjnych i badawczych, wspierając podejmowanie decyzji w oparciu o dane i umożliwiając tworzenie szerokiego zakresu aplikacji oraz usług.
Jako jedna z siedmiu jednostek biznesowych ogłoszonych w planie strategicznym Dare Forward 2030, Mobilisights stanowi ważny krok w wysiłkach Stellantis na rzecz rozwoju i przyspieszenia działalności w zakresie oprogramowania i danych.
„Wizją Mobilisights jest przyczynienie się do stworzenia inteligentniejszego świata, wykorzystując wnioski, które dostarczają dane z pojazdów, aby zainspirować powstawanie innowacyjnych aplikacji oraz usługi, które mogą przekształcić i radykalnie poprawić codzienne życie użytkowników i firm”, powiedział Sanjiv Ghate, dyrektor generalny Mobilisights. „Efektywnie wykorzystane dane z czujników i inne dane dostępne z podłączonych pojazdów mogą umożliwić tworzenie szerokiej gamy usług i aplikacji o wielu korzyściach, począwszy od spersonalizowanego ubezpieczenia opartego na użytkowaniu do wykrywania zagrożeń drogowych i zarządzania ruchem. Dzięki 14 kultowym markom i milionom podłączonych pojazdów, Stellantis posiada niezrównaną globalną skalę danych zdolną do napędzenia tego biznesu.”
W pełni wykorzystując dane z 34 milionów podłączonych pojazdów, które Spółka planuje osiągnąć do końca dekady, Mobilisights ma wyłączny dostęp i prawa do licencjonowania danych o pojazdach i powiązanych danych ze wszystkich marek Stellantis dla klientów zewnętrznych. Taka gęstość danych zapewni Mobilisights większy poziom autonomii, jeśli chodzi o zależność od innych dostawców danych do zasilania aplikacji.
Strategia firmy Stellantis w zakresie oprogramowania wykorzystuje platformy technologiczne nowej generacji, opierając się na istniejących możliwościach pojazdów podłączonych do sieci, aby przekształcić sposób interakcji klientów z ich samocodamih. Oczekuje się, że ta strategia, szczegółowo opisana podczas Dnia Oprogramowania Stellantis w grudniu 2021 roku, wygeneruje około 20 miliardów euro przyrostowych rocznych przychodów do 2030 roku. Mobilisights będzie miał kluczowy udział w tych przychodach.
Mobilisights i jego partnerzy będą działać w ramach bardzo ścisłej polityki zarządzania danymi i prywatności. Obejmuje to korzystanie z anonimowych i zagregowanych danych oraz udostępnianie danych osobowych klientów tylko za ich zgodą i tylko dla wybranych przez nich usług.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze