Z łączną liczbą 20.643 rejestracji i udziałem rynkowym wynoszącym 21,1%, Stellantis i jej marki Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot są liderem na całym hiszpańskim rynku pojazdów zelektryfikowanych (w 100% elektrycznych i hybrydowych typu plug-in).
W pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku Grupa zajmuje pierwsze miejsca w rankingu zarówno na rynku pojazdów w 100% elektrycznych z 10.348 rejestracjami i udziałem 21,8%, jak i na rynku hybryd typu plug-in z 10.295 sztuk i udziałem 20,4%.
Stellantis jest także liderem na rynku w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych w okresie od stycznia do października, z ponad 3.900 rejestracjami i rynkowym udziałem 51,2%.
Koncern Stellantis jest jak dotąd liderem na rynku pojazdów zelektryfikowanych w Hiszpanii w tym roku. Co piąty pojazd zelektryfikowany (100% elektryczny + hybrydy typu plug-in) sprzedawany w tym kraju należy do jednej z marek Stellantis, dzięki 20.643 rejestracjom tego typu pojazdów, co stanowi udział w rynku na poziomie 21,1%.
Stellantis sprzedaje w Hiszpanii szeroką gamę modeli zelektryfikowanych (w 100% elektrycznych i hybrydowych typu plug-in) marek Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot, które obejmują praktycznie wszystkie segmenty rynku. od kompaktowych samochodów miejskich po SUV-y, hatchbacki, samochody z napędem 4×4.
W szczególności na rynku pojazdów w 100% elektrycznych Stellantis oferuje szereg modeli wyróżniających się osiągami, wśród których znajduje się na przykład „Samochód Roku w Europie 2023” – Nowy Jeep Avenger.
Stellantis jest liderem całego rynku pojazdów w 100% elektrycznych w pierwszych dziesięciu miesiącach roku z 10.348 rejestracjami (21,8% rynku). Ponadto Fiat 500e i produkowany w Hiszpanii Citroën ë-C4 znajdują się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się w Hiszpanii w 100% elektrycznych samochodów osobowych w okresie od stycznia do października.
Podobnie Stellantis jest niekwestionowanym liderem na rynku w 100% elektrycznych pojazdów użytkowych z 3.980 rejestracjami i udziałem na poziomie 51,2% w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy roku, z Citroënem i Peugeotem na czele rankingu marek. Sukces, który jest odpowiedzią na niezawodność i możliwość dostosowania tych modeli do potrzeb firm, profesjonalistów i osób prywatnych.
Wiodąca pozycja została wzmocniona dzięki prezentacji w październiku Stellantis Pro One i jego odnowionej i kompletnej linii samochodów dostawczych w 100% połączonych z siecią, wyposażonych w technologię elektryfikacji drugiej generacji, we wszystkich rozmiarach, od Citroëna, Fiata Professional, Opla, Peugeota i Vauxhalla.
W pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku Stellantis jest liderem także na rynku pojazdów hybrydowych typu plug-in z 10.295 rejestracjami, udziałem na poziomie 20,4% i Peugeotem 3008 Plug-in Hybrid w pierwszej trójce rankingu. Grupa opracowała gamę pojazdów hybrydowych typu plug-in, które wyróżniają się wysoką wydajnością, a w niektórych modelach, takich jak DS 7 E-Tense 4×4, Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid lub gama Jeep 4xe, napęd na wszystkie koła, aby bez obaw móc wjechać w każdy rodzaj terenu.
Wyniki te stanowią kolejny krok w realizacji planu Dare Forward 2030 firmy Stellantis, którego celem jest osiągnięcie pozycji niekwestionowanego lidera w dziedzinie elektryfikacji w Hiszpanii i na całym świecie, osiągając 100% sprzedaży akumulatorowych elektrycznych samochodów osobowych (BEV) w Europie i 50% sprzedaży BEV samochodów osobowych i lekkich ciężarówek w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; grafika: Stellantis; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze