Stellantis odnotowuje rekordowe wyniki w pierwszym roku działalności, osiągając marżę 11,8% AOI oraz zysk netto w wysokości 13,4 mld euro w ujęciu pro forma – informuje koncern.
Oto wyniki, zaprezentowane w czasie dzisiejszej konferencji:
- przychody netto w wysokości 152 mld euro, wzrost o 14%.
- skorygowany zysk operacyjny AOI wzrósł niemal dwukrotnie do 18,0 mld euro, przy marży 11,8% i rentowności wszystkich segmentów,
- zysk netto w wysokości 13,4 mld euro, niemal trzykrotnie wyższy niż rok wcześniej,
- wolne przepływy pieniężne z działalności przemysłowej w wysokości 6,1 mld euro, głównie dzięki wysokiej rentowności i synergiom gotówkowym netto,
- silna realizacja synergii z korzyścią gotówkową netto w wysokości ~3,2 mld euro
- wysoka płynność dostępna dla sektora przemysłowego na poziomie 62,7 mld euro
- wypłata dywidendy zwykłej w wysokości 3,3 mld euro, pod warunkiem uzyskania zgody akcjonariuszy
Jako nowa spółka utworzona 17 stycznia 2021 r., Stellantis N.V. odnotowała rekordowe wyniki za 2021 r., osiągając solidne wyniki handlowe. Stellantis ogłosił również w tym roku ambitne plany w zakresie elektryfikacji i oprogramowania, z planowanymi inwestycjami o wartości ponad 30 mld euro do roku 2025 oraz ogłoszonymi silnymi partnerstwami w zakresie technologii akumulatorów, materiałów akumulatorowych i rozwoju oprogramowania.
„Dzisiejsze rekordowe wyniki świadczą o tym, że Stellantis jest dobrze przygotowany do osiągania dobrych wyników, nawet w najbardziej niepewnych warunkach rynkowych. Serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom Stellantis we wszystkich regionach, markach i funkcjach za ich wkład w budowanie naszej nowej firmy opartej na różnorodności. Korzystając z okazji, chciałbym również podziękować zespołowi zarządzającemu za nieustające wysiłki, które podejmowaliśmy w obliczu trudnych warunków rynkowych. Wspólnie koncentrujemy się na realizacji naszych planów, dążąc do osiągnięcia pozycji zrównoważonej firmy z branży technologii mobilności.” – powiedział Carlos Tavares, Dyrektor Generalny Stellantis.
W 2021 roku Stellantis wprowadził na rynek ponad 10 nowych modeli, w tym Citroëna C4, Fiata Pulse, DS 4, Jeepa® Grand Cherokee, Wagoneera, Maserati MC20, Opla Mokkę, Opla Rocks-e i Peugeota 308. Firma przyspieszyła sprzedaż pojazdów niskoemisyjnych (LEV), korzystając z oferty 34 modeli LEV dostępnych na rynku, w tym średnich aut dostawczych napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Globalna sprzedaż pojazdów LEV osiągnęła poziom 388 000 sztuk, co oznacza wzrost o 160% w stosunku do roku poprzedniego, przy czym firma zajęła pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów dostawczych z napędem elektrycznym w krajach UE30. Stellantis potwierdził swoją silną pozycję na globalnym rynku pojazdów użytkowych, zajmując czołową pozycję zarówno w krajach UE30, jak i w Ameryce Południowej, a także osiągnął najwyższy w historii poziom sprzedaży pickupów na świecie, sprzedając około 1 miliona pojazdów.
W Ameryce Północnej Jeep Wrangler 4xe był najlepiej sprzedającym się hybrydowym pojazdem elektrycznym typu plug-in w sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych w roku 2021.
W Ameryce Południowej firma Stellantis była liderem rynku w roku 2021 z 22,9% udziałem, a także liderem w segmencie pojazdów użytkowych z 30,9% udziałem w rynku.
W Europie rozszerzonej Stellantis był liderem rynku pojazdów użytkowych w UE30 z 33,7% udziałem w rynku w 2021 r. Z kolei Peugeot 208 był najlepiej sprzedającym się pojazdem w UE30, a Peugeot 2008 był numerem jeden w segmencie B-SUV w UE30 w perspektywie 2021 r.
Na Bliskim Wschodzie i w Afryce skonsolidowane dostawy wzrosły o 6%, a udział w rynku wzrósł rok do roku na większości głównych rynków.
W Indiach i regionie Azji i Pacyfiku firma przygotowuje się do wprowadzenia na rynek całkowicie nowego Citroëna C3, opracowanego i produkowanego w Indiach.
W Chinach firma Dongfeng Peugeot Citroën Automobile Co. Ltd (DPCA), ponad dwukrotnie zwiększył roczną wielkość sprzedaży w 2020 roku, osiągając poziom 100 000 sprzedanych egzemplarzy, a firma Stellantis stała się czwartym co do wielkości niezależnym dystrybutorem części zamiennych (IAM) w Chinach, osiągając wzrost sprzedaży o około 30% rok do roku.
Udział Maserati w rynku globalnym wzrósł do 2,4%, przy czym udział Ameryki Północnej i Chin w rynku na rok 2021 wyniesie odpowiednio 2,9% i 2,7%.
Stellantis podjął również ważne kroki w celu wzmocnienia swoich globalnych operacji finansowych w Stanach Zjednoczonych poprzez utworzenie Stellantis Financial Services US Corp. oraz w Europie poprzez rozszerzenie współpracy z BNP Paribas Personal Finance, Crédit Agricole Consumer Finance i Santander Consumer Finance.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze