Z 25.515 rejestracjami w pierwszej połowie roku i udziałem w rynku na poziomie 35,1%, Stellantis jest liderem na hiszpańskim rynku lekkich pojazdów użytkowych, ze wzrostem o 32% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku.
W czerwcu Grupa zajęła pierwsze miejsce w rankingu z 5.663 zarejestrowanymi jednostkami.
Stellantis jest również liderem w dziedzinie elektryfikacji tego segmentu rynku. Większość w 100% elektrycznych pojazdów użytkowych sprzedawanych w Hiszpanii należy do jednej z marek koncernu, z łączną liczbą 2.743 rejestracji w tym roku.
W pierwszej połowie 2023 r. ponad jedna trzecia pojazdów użytkowych sprzedawanych w Hiszpanii pochodziła z jednej z marek Stellantis. Udział w rynku, który daje wyobrażenie o przywództwie Grupy w tego typu samochodach, tradycyjnie skierowanych do flot firmowych i profesjonalistów pracujących na własny rachunek, ale z coraz większą liczbą klientów prywatnych skuszonych przestrzenią i komfortem, jakie oferują te pojazdy rodzinom lub w chwilach wolnego od pracy czasu.
Sukces pojazdów użytkowych Stellantis opiera się na ich niezawodności i zdolności dostosowania się do potrzeb szerokiej gamy firm, profesjonalistów i klientów prywatnych, oferując w 100% elektryczne alternatywy w większości modeli ich marek, Peugeota, Citroëna, Opla i Fiata.
Stellantis kończy pierwszą połowę roku z 25.515 rejestracjami pojazdów użytkowych w Hiszpanii, co stanowi udział w rynku na poziomie 35,1%. W czerwcu Peugeot, Citroën, Opel i Fiat zarejestrowały 5.663 sztuk, co przekłada się na udział rynkowy na poziomie 36,8%.
Grupa wnosi całe swoje doświadczenie w dziedzinie pojazdów użytkowych do swojej strategii elektryfikacji, z wersjami elektrycznymi w większości swojej gamy, które oferują kilka opcji zasięgu i praktycznie taką samą ładowność, nadwozia, długości, możliwości transformacji i korzyści, jak samochody dostawcze wyposażone w silniki spalinowe.
Na tym wschodzącym rynku Stellantis osiągnął w tym roku udział na poziomie 55,2%, z 2.743 rejestracjami. W czerwcu zarejestrowano 564 egzemplarze takich aut, co przełożyło się na 58% udziału w tym segmencie rynku. Większość elektrycznych pojazdów użytkowych sprzedawanych w Hiszpanii należy do jednej z marek Grupy.
Stellantis nie tylko z powodzeniem sprzedaje, ale także produkuje pojazdy użytkowe w Hiszpanii. W zakładzie w Vigo produkowane są odnoszące sukcesy modele, takie jak Citroën Berlingo, Peugeot Partner i Rifter, Opel Combo i Fiat Doblò wraz z odpowiadającymi im wersjami elektrycznymi.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis, KG
Najnowsze komentarze