Stellantis zaprezentował wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 r. Największym pod względem wolumenu rynkiem dla koncernu pozostaje Europa, gdzie sprzedano 657 tysięcy szt. nowych samochodów m.in. marek Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel i Peugeot. Drugim rynkiem pozostaje Ameryka Północna z wynikiem 509 tysięcy aut, trzecim Ameryka Południowa z dostawami na poziomie 191 tysięcy szt.
Z raportu Stellantis wynika, że Europa pozostaje największym rynkiem motoryzacyjnym dla koncernu. Pod względem przychodów najlepiej wypada jednak Ameryka Północna. Bardzo słabo koncern radzi sobie w Chinach i Azji, wartość sprzedaży na tych rynkach jest zbliżona do wartości sprzedaży marki Maserati.
Wyniki w poszczególnych regionach świata wyglądają następująco:
Europa
- Dostawy na poziomie 657 tysięcy sztuk samochodów, wzrost +6%, dzięki początkowemu sukcesowi całkowicie nowej Alfy Romeo Tonale i Peugeot 408, a także wyższym wolumenom Fiata 500, Peugeot 308 oraz Opla Astry i Corsy, jak również zwiększonemu popytowi na pojazdy BEV, w szczególności Fiata New 500 BEV i Peugeot e-208.
- Przychody netto 16,1 mld euro, +10%, głównie dzięki silnym cenom netto, zwiększonym wolumenom i korzystnemu asortymentowi, częściowo zniwelowane przez niewielki wpływ negatywnych różnic kursowych
Ameryka Północna
- Dostawy 509 tysięcy sztuk samochodów, wzrost +6%, przy czym wszystkie modele Dodge’a i Chryslera wzrosły rok do roku, a dostawy Jeepa Compassa wzrosły ponad dwukrotnie.
- Przychody netto 22,8 mld euro +10%, głównie dzięki wyższym wolumenom, pozytywnym cenom netto i pozytywnym efektom przeliczeń walutowych, częściowo zniwelowanym przez niekorzystny mix.
Środkowy Wschód i Afryka
- Skonsolidowane dostawy 131 tysięcy sztuk samochodów, wzrost +24%, głównie dzięki zwiększonym ilościom modeli Peugeot, Citroën i Opel, zwłaszcza w Turcji, częściowo skompensowanym przez spadek wysyłek marki Jeep.
- Przychody netto 2,2 mld euro, +55%, głównie dzięki wyższym cenom netto, zwiększonym wolumenom i korzystnemu asortymentowi, częściowo zniwelowane przez negatywny wpływ kursów walut, głównie liry tureckiej.
Ameryka Południowa
- Dostawy 191 tysięcy sztuk samochodów, wzrost +10%, dzięki pierwszemu sukcesowi całkowicie nowego Fiata Fastback oraz wyższym wolumenom Fiata Argo, Citroëna C3 i Peugeot 208.
- Przychody netto 3,5 mld euro, +20%, głównie dzięki zwiększonym wolumenom, lepszej mieszance i korzystnym cenom netto, a także pozytywnym efektom przeliczeń walutowych.
Chiny, Indie, region Azji i Pacyfiku
- Skonsolidowane dostawy 41 tysięcy sztuk, wzrost +4%, dzięki zwiększonym dostawom Citroëna C3 i Berlingo oraz Ram 1500, częściowo zniwelowanym przez niższe ilości Jeepa Grand Cherokee i Compass.
- Przychody netto 1 mld euro, +5%, głównie dzięki zwiększonym ilościom, lepszej ofercie produktowej i cenom netto, które zrównoważyły negatywny wpływ kursów walutowych.
Maserati
- Dostawy 8500 sztuk samochodów, wzrost +95%, dzięki niedawnemu wprowadzeniu i stopniowemu zwiększaniu ilości nowych modeli Grecale i GranTurismo, przy ponad dwukrotnym wzroście dostaw w Ameryce Północnej i rozszerzonej Europie.
- Przychody netto 0,7 mld euro +65%, głównie dzięki zwiększeniu wolumenu, poprawie cen netto i korzystnym efektom przeliczeń walutowych, częściowo zniwelowanym przez negatywny wpływ asortymentu.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze