Stellantis przejmie firmę 2L Logistics, która specjalizuje się w przewozach samochodów. Wcześniej Tavares sprzedał udziały w innej firmie logistycznej, twierdząc, że koncern ma znakomicie rozwiązane dostawy.
W połowie 2022 roku Stellantis sprzedał swoje udziały w firmie Gefco, dużej firmie logistycznej. „Sprzedaż tego niestrategicznego pakietu akcji stanowi ostatni krok naszego planu wyjścia z branży transportowej i logistycznej zapoczątkowanego dekadę temu” – mówił wtedy Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „Stellantis ma teraz wydajny globalny łańcuch dostaw z wieloma dostawcami usług logistycznych, wśród których GEFCO będzie nadal odgrywać znaczącą rolę”.
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
Mimo szumnych zapowiedzi kilka miesięcy później decyzja ta zaczęła odbijać się na wydajności dostaw z fabryk do dealerów i klientów. Stellantis miał potężne problemy z zapewnieniem terminowości przewozów a próby naprawienia sytuacji zatrudnieniem kierowców z wewnątrz koncernu nie powiodły się.
Carlos Tavares musiał więc zacząć szukać innego rozwiązania. Najlepszym wyjściem okazuje się zakup firmy logistycznej. Na partnera projektu wybrano francuskie przedsiębiorstwo 2L Logistics. Nabywając udziały producent zamierza zoptymalizować swoją dystrybucję i logistykę po zakłóceniach spowodowanych pandemią COVID-19 i niedoborem półprzewodników.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów
Oczekuje się, że przejęcie 2L Logistics przez Stellantis zostanie zakończone do końca pierwszego kwartału 2024 r., po otrzymaniu niezbędnych zgód regulacyjnych. Pozostaje jednak pytanie o odpowiedzialność za błędne decyzje, którą ponosi Carlos Tavares, wcześniej gorący orędownik sprzedaży GEFCO.
Najnowsze komentarze