Od początku roku koncern wciąż jest liderem w Brazylii, Argentynie i Ameryce Południowej z liczbą 191.420 zarejestrowanych pojazdów i udziałem w rynku na poziomie 23,4%.
Stellantis zakończył marzec jako lider na rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w Ameryce Południowej, zajmując pierwszą pozycję na trzech największych rynkach w regionie: w Brazylii, Argentynie i Chile. W trzecim miesiącu roku firma zarejestrowała 65.841 pojazdów, co stanowi 23,2% całkowitej sprzedaży na rynku Ameryki Południowej.
W marcu koncern zapewnił sobie pierwsze miejsce na rynku brazylijskim, sprzedając ponad 52 tys. aut i uzyskując 29,5% udziału. W Argentynie w tym samym okresie sprzedano 7.600 pojazdów, co stanowi 31% udziału w rynku. W Chile Stellantis miał 2.900 zarejestrowanych pojazdów, a jego udział w rynku wynosił 12,6%.
Od początku roku Stellantis pozostaje liderem w Brazylii, Argentynie i Ameryce Południowej. Od stycznia do marca firma sprzedała łącznie 191.420 sztuk, a udział w rynku wyniósł 23,4%.
BRAZYLIA
W Brazylii Stellantis pozostaje liderem i odnotował rejestrację ponad 147 tys. lokali, osiągając 30,3% udziału w rynku w pierwszych trzech miesiącach roku.
Fiat utrzymuje pozycję lidera w marcu
W marcu Fiat po raz kolejny zapewnił sobie pozycję lidera na rynku brazylijskim i odnotował 20,6% udziału w rynku oraz 36.336 zarejestrowanych sztuk, o ponad 5 tysięcy wyprzedzając markę znajdującą się na drugim miejscu. Marka umieściła także trzy modele w rankingu dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w kraju. Strada zapewniła sobie miejsce na czele rankingu z 9.990 sprzedanymi egzemplarzami, Argo było czwarte z 6.850 rejestracjami, a Mobi było dziewiąte z 4.658 sprzedanymi pojazdami.
Tytuł mistrza sprzedaży w tym kwartale również należy do Fiata. W okresie od stycznia do marca 2024 rok zarejestrowano w Brazylii 101.512 aut włoskiej marki współtworzącej koncern Stellantis, co stanowi 20,9% udziału w rynku, a jednocześnie pozwoliło wyprzedzić markę zajmującą drugie miejsce o 24.175 samochodów. Fiat oczywiście i w tym rankingu utrzymuje trio wśród bestsellerów roku: Strada (5,5% udziału i 26.580 sztuk), Argo (3,7% udziału i 18.053 samochodów) oraz Mobi (3% udziału i 14.665 pojazdów).
W bieżącym roku w Brazylii Fiat utrzymuje pierwsze miejsca w poszczególnych segmentach: pick-upów z 36.849 sztukami i 38,5% udziałem w segmencie, hatchbacków z 32.726 sztukami i 23,5% udziałem w segmencie oraz samochodów dostawczych z 6.234 sztukami i 42,5% udziałem w segmencie.
RAM odnotowuje wzrost sprzedaży o ponad 200%
RAM kontynuuje swój rozwój w 2024 roku, a w marcu wyróżnia się jeszcze bardziej. Tylko w tym miesiącu sprzedano w Brazylii 2.586 pojazdów tej marki, co przełożyło się na wzrost o 121% w porównaniu z marcem 2023 roku i 1,5% udziału w całym rynku. Wśród najlepiej sprzedających się modeli w marcu wyróżnia się Rampage z 2.133 egzemplarzami.
W stosunku do pierwszych trzech miesięcy roku marka osiągnęła o 206% więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Od początku roku RAM utrzymuje 1,5% udziału w całym rynku. Rampage pozostaje w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się pick-upów w tym okresie, biorąc pod uwagę średnie i duże pick-upy. Łącznie w pierwszych trzech miesiącach roku sprzedano 5.919 egzemplarzy Rampage.
Jeep to najszybciej rozwijająca się marka w segmencie SUV-ów
Jeep zakończył pierwszy kwartał 2024 roku jako marka, która najbardziej wzrosła pod względem udziału w rynku w segmencie SUV-ów, biorąc pod uwagę miesiące październik, listopad i grudzień. Udział w rynku wyniósł 14,3%, a w pierwszych trzech miesiącach roku sprzedano ponad 25 tys. aut, co oznacza wzrost o 1,4 p.p. w porównaniu do ostatniego kwartału 2023 roku.
W marcu marka osiągnęła 13,7% udziału w segmencie SUV-ów z 8.907 zarejestrowanymi pojazdami, co daje 5,1% udziału w rynku ogółem.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis
Najnowsze komentarze