Ostatni tegoroczny numer miesięcznika AUTO MOTO niemal całkowicie zignorował na okładce motoryzację francuską. Ograniczył się tylko do zareklamowania plebiscytu AUTO LIDER i nagrody głównej w tej zabawie (Peugeot 308 GTi) oraz pokazał loga Peugeota i Renault. Poza tym nadsekwańska motoryzacja została kompletnie olana i zupełnie mi się to nie podoba.
AUTO MOTO nr 12 (259) z XII.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, 207, 208, 308, 3008, Captur, Clio, Megane, Duster, Lodgy, Sandero
Pierwsza wzmianka o francuskim aucie znalazła się na stronie 13. AUTO MOTO podało – jak inne tytuły prasowe – wyniki ostatnich testów zderzeniowych EuroNCAP. Citroën C3 Aircross uzyskał w nich pięć gwiazdek.
„Bardzo znaczącą modernizację” Citroëna C4 Cactusa wspomniano na stronie 18. pisząc jednocześnie, że to auto „przy okazji zastąpi także leciwe C4”.
Trzy miejskie hot hatche porównano na stronach 30-36. W szranki stanęły Mini Cooper S, Peugeot 208 GTi oraz Renault Clio R.S. Trophy. Wszystkie kosztują w okolicach 100.000 zł (najdroższe jest Mini) i oferują moc maksymalną rzędu 200 KM (Mini jest najsłabsze, ma 192 KM). Które auto wygrało?
Co ciekawe pod adresem Mini skierowano sporo zarzutów i to dotyczących prowadzenia i zachowania na drodze. Peugeota pochwalono za hamulce, stabilność jazdy, świetny układ kierowniczy i pewność prowadzenia. W Renault skrytykowano hamulce, nie spodobała się też zwinność ani precyzja prowadzenia. Ci ciekawe skrzynia EDC okazała się szybka…
Renówce dostało się też za jakość wykończenia („jest bardzo słaba”), acz pochwalono Clio za funkcjonalność, przestronność i poziom wyposażenia. Mini ma w wyposażeniu spore braki – za elementy standardowe w autach francuskich tu trzeba dopłacić, a jest to i tak auto najdroższe w stawce. Mimo to Mini wygrało porównanie – ex aequo z Peugeotem. Jakim cudem? Dostało nadzwyczaj dużo punktów za „poziom hałasu”, wygrało też „łatwością obsługi”, co mnie zaskoczyło, bo jak dla mnie kokpit jest przeładowany i mało czytelny!
Renault Captura uznano za głównego rywala Hyundaia Kony zaprezentowanego na stronach 42-44.
AUTO MOTO zastanawia się, jakie auto lepiej wybrać na rynku wtórnym – starsze marki Premium, czy młodsze, ale marki popularnej. Porównano pięć par z różnych segmentów (dwa razy w tych segmentach mieszając) i z różnych przedziałów cenowych.
W przypadku aut za 20.000 zł Peugeot 207 z 2010 roku wygrał z o cztery lata starszym Mini. I słusznie! Zwłaszcza, że gama silnikowa obu modeli w znaczącym stopniu się pokrywa. To efekt ówczesnej współpracy PSA z BMW Group.
Gdy w grę wchodzi 25.000 zł i segment kompaktów, to Renault Megane III z 2011 roku pokonało o cztery lata starsze Audi A3. I też trudno się z tym nie zgodzić. Megane lepiej wygląda, jest nowsze, praktycznie niezawodne, ma dobre silniki (zwłaszcza benzynowe), a i funkcjonalności trudno cokolwiek zarzucić. Audi, jak to Audi – jest przeszacowane.
Downsizing rozhulał się na dobre, więc AUTO MOTO postanowiło sprawdzić, „ile są wart małe silniki benzynowe”. Artykuł poświęcony temu tematowi znajdziecie na stronach 88-97. Szczególnie zachęcamy Was do zajrzenia na strony 92., gdzie zaprezentowano silniki z rodziny PureTech, oraz 94., gdzie znajdziecie opis jednostki 1.2 Ecergy TCe. Jeśli chodzi o silnik PSA, to nie słychać nic o jakichś problemach z tą jednostką. Jest szeroko stosowana, od małych autek po kompaktowe minivany i SUV-y! AUTO MOTO pokazało Citroëny C4, C4 Picasso i Berlingo oraz Peugeoty 208, 308 i 3008. Z kolei silniki Renault trafiały m.in. do Clio, Capturów, Megane, ale też do Dacii Duster, Lodgy, czy Nissanów.
Na stronie 97. przypomniano też silnik 0.9 TCe spotykany m.in. w Dacii Sandero.
I – nie licząc propozycji w plebiscycie AUTO LIDER – to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w grudniowym numerze AUTO MOTO.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO
Najnowsze komentarze