Testy
- Test: Nowy Citroën C5 Aircross z… 2-litrowym dieslem. Jeździmy po Indiach i odkrywamy okolice Chennai
- Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – to wciąż król funkcjonalności. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Citroën C3 Aircross Origins 1.2 PureTech EAT6 – oryginał z przestronnym wnętrzem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – przestronne wnętrze to jego wielki atut. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test i porównanie: stylowy i funkcjonalny crossover: Citroen C3 Aircross czy Kia Stonic? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test : Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM PureTech – wszystko mający crossover. Czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Citroën C3 Aircross 1.6 blueHDi 120 KM – modny crossover z szewronami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM – crossover dla kobiety? Test kobiecym okiem. Opinie, spalanie, komfort, jazda, wady i zalety.
- Test: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 KM – wygodny crossover. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie
Aktualności
- Citroën w Austrii w roku 2024
- Citroën C3 Aircross: 7-osobowy crossover za mniej niż 100 tys. zł? Targi motoryzacyjne w Brukseli
- Nowy cennik marki Citroën na 2025 rok. Są podwyżki i zmiany w napędach
- Nowy Opel Frontera na żywo. SUV spod znaku błyskawicy czy bliźniaczy Citroën C3 Aircross?
- Nowy Citroën C4 na platformie Smart Car? „Bez ograniczeń”
- Citroën C3 i C3 Aircross mają rozwinąć sprzedaż marki. Większe modele schodzą na dalszy plan
- Nowy Citroën Basalt wyróżniony za dobry stosunek jakości do ceny
- Citroën na rok 2025. Nie wszystkie nowości modelowe dla Polski
- Jaki model Citroëna jest najpopularniejszy w Indiach? Wyniki sprzedaży listopad 2024 r.
- Citroën ma kłopoty w Indiach. Sprzedaż spadła do pół tysiąca egzemplarzy miesięcznie
- Nowy Citroën C3 Aircross: eksploracja w stylu SUV-a
- Nowy Citroën C3 Aircross MAX z napędem hybrydowym. Jakie ma wyposażenie?
- Nowy 7-osobowy Citroën C3 Aircross w salonach marki. Na razie egzemplarze pokazowe
- Citroën wprowadzi nowe wyposażenie do C3 i Aircrossa. Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa
- Nowy Citroën C3 Aircross i zero gwiazdek w teście Latin NCAP
Historia
- Citroën GS Estate – luksus i przestrzeń w jednym
- Citroën 2CV w służbie belgijskiej poczty. Listy i paczki dojeżdżały bardzo komfortowo, kierownica po prawej stronie!
- To nie amerykańska limuzyna, tylko Citroën. Bardzo specjalna wersja 15/6 H Chapron
- Citroën 2CV i Citroën DS to jego dzieła – ale zanim je zaprojektował, zajmował się sztuką. Flaminio Bertoni
- André Citroën – geniusz reklamy doradzający… jak sprzedawać papierosy
- Citroën CX – osiem modeli, mocniejszy silnik, wspomaganie VariPower i przekładnia C-Matic
- 2025 – rok rocznic André Citroëna i jego wyjątkowego dziedzictwa
- Citroën Cabriolet 10HP 1921: Elegancja, styl i wszechstronność w jednym
- Osiem lat jeździła Citröenem Traction Avant po Niemczech i odzyskiwała dzieła sztuki, zrabowane podczas wojny
- Citroën 7CV Cabriolet: świadek historii na nieoczywistej fotografii. Niemcy lubili francuskie samochody
- Felix Wankel – niemiecki inżynier, którego silnik trafił do francuskiego samochodu marki Citroën
- Citroën DS DSpecial. Ikona, która nie ma żadnej konkurencji
- Citroën CX Bagagère. Ten samochód miał trzy zbiorniki paliwa
- Citroën GSA Pallas w NRD: Niezwykła historia importu i współpracy gospodarczej
- Citroën B 14 i luksusowe kompletne wyposażenie wprost z salonu
Citroen C3 Aircross to crossover segmentu B, który zadebiutował jesienią 2017 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jako odpowiedź na potrzeby rynku zmierzające w kierunku pojazdów o podwyższonym zawieszeniu i wyglądzie SUV-a. Zapowiedzią seryjnego modelu był koncept o nazwie C-Aircross, który Citroen zaprezentował w marcu tego samego roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pojazd seryjny miał zbliżoną sylwetkę oraz cechy stylistyczne do wersji prototypowej.
Samochód ma ciekawą stylistykę nadwozia. Uwagę zwracają m.in. dwubarwne połączenie kolorystyczne, wąskie przednie reflektory oraz tylne lampy wzmocnione efektem 3D. Aircross zaczerpnął światła połączone z logo szewronów od modelu C3 trzeciej generacji. Charakter SUV-a zachowany został dzięki nakładkom ochronnym umieszczonym na nadkolach, wzmocnionym zderzakom oraz podwyższonemu zawieszeniu.
C3 Aircross w ofercie francuskiego producenta zastąpił model miejskiego minivana C3 Picasso. Mimo przynależności do segmentu B pojazd charakteryzuje się przestronną kabiną, którą można konfigurować na wiele różnych sposobów.
Citroen C3 Aircross – miejski crossover
Samochód mierzy 4,1 m długości, 1,76 m szerokości i 1,64 m wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,6 m. Dzięki temu C3 Aircrossem łatwo zaparkować w mieście, a wnętrze zapewni przestrzeń i wygodę podczas jazdy. Masa własna w zależności od wersji wynosi od 1159 kg.
Citroen C3 Aircross zaskakuje możliwościami wykorzystania wnętrza. Samochód został wyposażony w dzieloną oraz przesuwaną tylną kanapę, która pozwala na dostosowanie przestrzeni w samochodzie w zależności od ilości pasażerów oraz wielkości bagażu. Na pokładzie nie brakuje też schowków i półeczek, a otwór w tylnej kanapie umożliwia transport długich przedmiotów. Pojazd charakteryzuje się pojemnym, foremnym bagażnikiem, który ma pojemność 410 litrów. Po złożeniu oparć tylnych foteli uzyskujemy maksymalne 1289 litrów. W ten sposób C3 Aircross sprawdzi się nie tylko jako auto do codziennej jazdy po mieście, ale również na dłuższą wakacyjną podróż.
Parametry i osiągi C3 Aircrossa
Model wykorzystuje gamę silników benzynowych PureTech o pojemności 1,2 litra. Na początku produkcji marka oferowała także 1,6-litrowe silniki wysokoprężne BlueHdi, które zostały zastąpione jednostkami o pojemności 1,5 litra.
Wersja |
Prędkość maks. |
0-100 km/h |
Średnie spalanie |
Moc |
Maksymalny moment obrotowy |
1.2 PureTech 82 |
165 km/h |
14,0 s |
5,1 l/100 km |
83 KM |
118 Nm |
1.2 PureTech 110 |
188 km/h |
10,0 s |
4,8 l/100 km |
110 KM |
205 Nm |
1.2 PureTech 110 EAT6 |
185 km/h |
10,6 s |
4,9 l/100 km |
110 KM |
205 Nm |
1.2 PureTech 130 |
200 km/h |
9,3 s |
5,3 l/100 km |
131 KM |
205 Nm |
1.2 PureTech 130 EAT6 |
195 km/h |
10,3 s |
6,7 l/100 km |
131 KM |
230 Nm |
1.5 BlueHDi 100 |
184 km/h |
10,8 s |
4 l/100 km |
102 KM |
250 Nm |
1.5 BlueHDi 120 EAT6 |
195 km/h |
9,6 s |
4,0 l/100 km |
120 KM |
300 Nm |
1.6 BlueHDi 100 |
175 km/h |
11,5 s |
4,0 l/100 km |
100 KM |
254 Nm |
1.6 BlueHDi 120 |
183 km/h |
9,8 s |
4,0 l/100 km |
120 KM |
300 Nm |
Wersje wyposażenia Citroena C3 Aircross
C3 Aircross jest oferowany w trzech seryjnych wersjach wyposażenia: Live, Feel i Shine. W 2019 roku dołączyła edycja specjalna o nazwie Origins, która powstała z okazji 100-lecia marki Citroen. Do wyboru jest 8 wersji kolorystycznych karoserii, cztery barwy zadaszenia oraz kilka pakietów wizualnych dodatków. W efekcie w gamie Aircrossa dostępnych jest ponad 90 kombinacji w zakresie wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego.
W ofercie znajduje się m.in. system Mirror Screen, który integruje system multimedialny pojazdu ze smartfonem, nawigacja wraz z funkcją głosowego sterowania czy rozwiązania, bez których trudno wyobrazić sobie nowoczesne, wygodne auto, np. system bezkluczykowego dostępu, wyświetlacz systemu multimedialnego, system kamer, asystent parkowania, a także opcja automatycznego przełączania świateł.
W wyposażeniu standardowym wersji Live znajdziemy m.in. alarm niezamierzonego przekroczenia linii, system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości, światła do jazdy dziennej, tempomat/ogranicznik prędkości, czy podgrzewane lusterka.
Citroen C3 Aircross – podsumowanie
Nowy model marki Citroen został stworzony dla osób, które żyjąc na co dzień w mieście potrzebują funkcjonalnego samochodu o niewielkich wymiarach. Charakterystycznymi cechami pojazdu są: atrakcyjny, nowoczesny design, przestronna kabina, wygodna, wysoka pozycja za kierownicą. Zaletami są duży bagażnik oraz dużo możliwości konfiguracji wnętrza.
Najnowsze komentarze