Testy
- Test: Nowy Citroën C5 Aircross z… 2-litrowym dieslem. Jeździmy po Indiach i odkrywamy okolice Chennai
- Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – to wciąż król funkcjonalności. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Citroën C3 Aircross Origins 1.2 PureTech EAT6 – oryginał z przestronnym wnętrzem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – przestronne wnętrze to jego wielki atut. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test i porównanie: stylowy i funkcjonalny crossover: Citroen C3 Aircross czy Kia Stonic? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test : Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM PureTech – wszystko mający crossover. Czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Citroën C3 Aircross 1.6 blueHDi 120 KM – modny crossover z szewronami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.
- Test: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 KM – wygodny crossover. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie
Aktualności
- Nowy Citroën C3 X, czyli trochę sedan, trochę crossover. Wizualizacja
- Citroën, lider elektrycznych pojazdów użytkowych w lutym, w Top 5 na rynku hiszpańskim
- Citroën C3 Aircross w nowej kampanii reklamowej. „Za mało miejsca na nogi?”
- Nowy 7-osobowy Citroën C3 Aircross i seria oryginalnych akcesoriów. Pokrowiec dla psów, bezprzewodowa ładowarka, maty podłogowe i więcej
- Citroën ujawnił ceny nowego 7-osobowego modelu C3 Aircross. Na razie nie ma go w Europie
- Citroën zwiększa poziom wyposażenia swoich samochodów. Co się zmieni?
- Nowy 7-osobowy Citroën C3 Aircross z automatyczną skrzynią biegów
- Nowy Citroën dużo tańszy w Niemczech niż w Polsce! Różnice są szokujące
- Citroën musi zwiększyć sprzedaż w 2024 r. Szef marki na Francję ma ambitne cele
- Citroën C3 Aircross Turbo 200 w obiektywie braci Abdala
- Citroën C3 Aircross pick-up 2024. Czy taka wersja zdobyłaby klientów?
- Nowy Citroën C3 Aircross z nagrodą Motorscribers 2023. Pojedziemy go przetestować!
- Citroën testuje tajemniczy model. Czy to nowe… kombi?
- Nowy Citroën C3 Aircross po pierwszych jazdach próbnych. Kiedy w Polsce?
- Citroën z bardzo dobrymi wynikami na rajskiej wyspie. Gwadelupa pod znakiem szewronów
Historia
- Citroën miał zbudować w Polsce potężną sieć dróg przed wojną
- Perły architektury: wielki kompleks Citroëna w Brukseli. Można go oglądać do dzisiaj
- 5 koni czyli korek chłodnicy Citroëna stworzony przez René Lalique. Był pierwszy i wyjątkowy!
- 100 lat żaby na kołach – historia Opla 4/12 HP
- Citroën czy Cytryn? Tajemnice nazwiska założyciela firmy
- Czy Citroën 2CV miał swojego protoplastę polskiej konstrukcji? Zapomniana historia taniego auta z naszego kraju
- Citroën i Fiat czyli odwieczna wojna o polski rynek. Kto ją wygrał i dlaczego?
- Citroënem T45 z Warszawy do Monte Carlo. Czy wiesz, co to był za samochód?
- Citroën 2CV z Argentyny z otwieranym oknem. Powstał w fabryce maszyn do szycia!
- Citroën, który wygrał wyścig NASCAR w USA! Pokonał samochody z silnikami V8
- Demonstracje czeskich i austriackich automobilistów. Wielki kryzys motoryzacyjny w Europie lat trzydziestych
- Co Andre Citroën wiedział o dealerach, czego nie rozumie Carlos Tavares? „Sieć przyjaciół”
- Citroën C15 roadster 2.9 V6 ocznik 1939. Stworzony dla pani Michelin
- Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
- Bibliobus marki Citroën. Dowoził książki w czasach, gdy o internecie i e-bookach jeszcze nikt nie słyszał
Citroen C3 Aircross to crossover segmentu B, który zadebiutował jesienią 2017 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie jako odpowiedź na potrzeby rynku zmierzające w kierunku pojazdów o podwyższonym zawieszeniu i wyglądzie SUV-a. Zapowiedzią seryjnego modelu był koncept o nazwie C-Aircross, który Citroen zaprezentował w marcu tego samego roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Pojazd seryjny miał zbliżoną sylwetkę oraz cechy stylistyczne do wersji prototypowej.
Samochód ma ciekawą stylistykę nadwozia. Uwagę zwracają m.in. dwubarwne połączenie kolorystyczne, wąskie przednie reflektory oraz tylne lampy wzmocnione efektem 3D. Aircross zaczerpnął światła połączone z logo szewronów od modelu C3 trzeciej generacji. Charakter SUV-a zachowany został dzięki nakładkom ochronnym umieszczonym na nadkolach, wzmocnionym zderzakom oraz podwyższonemu zawieszeniu.
C3 Aircross w ofercie francuskiego producenta zastąpił model miejskiego minivana C3 Picasso. Mimo przynależności do segmentu B pojazd charakteryzuje się przestronną kabiną, którą można konfigurować na wiele różnych sposobów.
Citroen C3 Aircross – miejski crossover
Samochód mierzy 4,1 m długości, 1,76 m szerokości i 1,64 m wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,6 m. Dzięki temu C3 Aircrossem łatwo zaparkować w mieście, a wnętrze zapewni przestrzeń i wygodę podczas jazdy. Masa własna w zależności od wersji wynosi od 1159 kg.
Citroen C3 Aircross zaskakuje możliwościami wykorzystania wnętrza. Samochód został wyposażony w dzieloną oraz przesuwaną tylną kanapę, która pozwala na dostosowanie przestrzeni w samochodzie w zależności od ilości pasażerów oraz wielkości bagażu. Na pokładzie nie brakuje też schowków i półeczek, a otwór w tylnej kanapie umożliwia transport długich przedmiotów. Pojazd charakteryzuje się pojemnym, foremnym bagażnikiem, który ma pojemność 410 litrów. Po złożeniu oparć tylnych foteli uzyskujemy maksymalne 1289 litrów. W ten sposób C3 Aircross sprawdzi się nie tylko jako auto do codziennej jazdy po mieście, ale również na dłuższą wakacyjną podróż.
Parametry i osiągi C3 Aircrossa
Model wykorzystuje gamę silników benzynowych PureTech o pojemności 1,2 litra. Na początku produkcji marka oferowała także 1,6-litrowe silniki wysokoprężne BlueHdi, które zostały zastąpione jednostkami o pojemności 1,5 litra.
Wersja |
Prędkość maks. |
0-100 km/h |
Średnie spalanie |
Moc |
Maksymalny moment obrotowy |
1.2 PureTech 82 |
165 km/h |
14,0 s |
5,1 l/100 km |
83 KM |
118 Nm |
1.2 PureTech 110 |
188 km/h |
10,0 s |
4,8 l/100 km |
110 KM |
205 Nm |
1.2 PureTech 110 EAT6 |
185 km/h |
10,6 s |
4,9 l/100 km |
110 KM |
205 Nm |
1.2 PureTech 130 |
200 km/h |
9,3 s |
5,3 l/100 km |
131 KM |
205 Nm |
1.2 PureTech 130 EAT6 |
195 km/h |
10,3 s |
6,7 l/100 km |
131 KM |
230 Nm |
1.5 BlueHDi 100 |
184 km/h |
10,8 s |
4 l/100 km |
102 KM |
250 Nm |
1.5 BlueHDi 120 EAT6 |
195 km/h |
9,6 s |
4,0 l/100 km |
120 KM |
300 Nm |
1.6 BlueHDi 100 |
175 km/h |
11,5 s |
4,0 l/100 km |
100 KM |
254 Nm |
1.6 BlueHDi 120 |
183 km/h |
9,8 s |
4,0 l/100 km |
120 KM |
300 Nm |
Wersje wyposażenia Citroena C3 Aircross
C3 Aircross jest oferowany w trzech seryjnych wersjach wyposażenia: Live, Feel i Shine. W 2019 roku dołączyła edycja specjalna o nazwie Origins, która powstała z okazji 100-lecia marki Citroen. Do wyboru jest 8 wersji kolorystycznych karoserii, cztery barwy zadaszenia oraz kilka pakietów wizualnych dodatków. W efekcie w gamie Aircrossa dostępnych jest ponad 90 kombinacji w zakresie wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego.
W ofercie znajduje się m.in. system Mirror Screen, który integruje system multimedialny pojazdu ze smartfonem, nawigacja wraz z funkcją głosowego sterowania czy rozwiązania, bez których trudno wyobrazić sobie nowoczesne, wygodne auto, np. system bezkluczykowego dostępu, wyświetlacz systemu multimedialnego, system kamer, asystent parkowania, a także opcja automatycznego przełączania świateł.
W wyposażeniu standardowym wersji Live znajdziemy m.in. alarm niezamierzonego przekroczenia linii, system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości, światła do jazdy dziennej, tempomat/ogranicznik prędkości, czy podgrzewane lusterka.
Citroen C3 Aircross – podsumowanie
Nowy model marki Citroen został stworzony dla osób, które żyjąc na co dzień w mieście potrzebują funkcjonalnego samochodu o niewielkich wymiarach. Charakterystycznymi cechami pojazdu są: atrakcyjny, nowoczesny design, przestronna kabina, wygodna, wysoka pozycja za kierownicą. Zaletami są duży bagażnik oraz dużo możliwości konfiguracji wnętrza.
Najnowsze komentarze