Wydawałoby się, że salon samochodowy jest do salonu podobny, ale producent spod znaku szewronów opracował koncepcję La Maison Citroën, która dzięki połączeniu sfery wystawowej z relaksacyjną wnosi wrażenia zakupowe na wyższy poziom. Odwiedziliśmy wizytówkę wśród salonów marki w Indiach: La Maison Citroën w Chennai.
Salon La Maison Citroën w Chennai znajduje się tuż przy ruchliwej, wielopasmowej drodze nagminnie osaczonej samochodami i motocyklami, ale wydzielona przestrzeń przed budynkiem pozwala wygodnie zaparkować a po wejściu do środka pozostawić za sobą zgiełk miasta. La Maison Citroën powstał w duchu koncepcji André Citroëna, który niejednokrotnie przełamywał stereotypy w motoryzacji i wykazywał się wyjątkową kreatywnością w podejściu do produkcji i marketingu.
Chociaż salon samochodowy może kojarzyć się z monotonnymi pomieszczeniem, w którym jeden obok drugiego stoją bez żadnego polotu oferowane samochody, tutaj możemy poczuć się jak w domu, co zapewniają przyjemne kolory, wygodne meble oraz pomocna obsługa. Pierwszy salon tego typu powstał w 2017 roku przy Rue Saint-Didier w Paryżu i od tamtej pory francuska marka wdraża pomysł do innych koncesji na całym świecie.
Zobacz także: Nowy Citroën C3 wyceniony w Polsce i zgadnijcie co? Jest tańszy od poprzednika!
Kawka z widokiem na C3 Aircrossa
Pomysł Citroena polegał na tym, aby w centrum dużego, głośnego i ruchliwego miasta udostępnić klientom przestrzeń, w której mogą zatrzymać się na dłużej, porozmawiać o samochodach i przy okazji skosztować pachnącej kawy. Duże, ruchliwe miasto mamy, Chennai wyróżnia się w wielkości, zaludnieniu i zatłoczeniu ulic a pozostałe aspekty również zostały spełnione wraz z możliwością odwiedzenia kawiarni Citroënist Cafe, która daje przywilej popijania kawy lub lokalnego specjału herbaty chai masala w towarzystwie C3 i C3 Aircrossa.
Aranżacja wnętrza łączy beżowe podłogi i jasne drewno z przyjemnymi, stonowanymi kolorami, w które wkomponowano regały z próbkami lakierów i wzorów felg. Jest ładnie, przytulnie i do tego nowocześnie, bo salon samochodowy nie może dziś istnieć bez sfery multimedialnej. Citroën udostępnił klientom duży ekran do konfiguracji samochodów oraz kącik z tabletami z dostępem do internetu.
A co z dziedzictwem? Francuska marka nie zapomniała o swojej przeszłości i z dumą przedstawia swój dorobek w postaci symboli na ścianach oraz multimedialnych prezentacji skupionych na ważnych dla marki samochodach. Gablotki z miniaturami modeli dostępnych do nabycia w butiku Le Petit Citroën sprawiają, że możemy poczuć się trochę jak w muzeum.
Wśród oferowanych gadżetów, oprócz modeli w skali znajdziemy okulary Seetroën, które pomagają w chorobie lokomocyjnej, czapki, kubki oraz citroenowe gry i zabawki. Bez względu na wiek, każdy znajdzie tu coś dla siebie. Akcentem charakterystycznym dla Indii są plakietki z wizerunkami świętych i bóstw, którymi kierowcy często ozdabiają deski rozdzielcze swoich samochodów.
Citroën C3, e-C3 i C3 Aircross
Najnowszym modelem marki w Indach jest C3 Aircross, który wkrótce zadebiutuje również na Starym Kontynencie, ale w wersji dostosowanej pod względem bezpieczeństwa i wyposażenia do przepisów europejskich. Podczas mojego pobytu w salonie w Chennai wystawiono dwa egzemplarze C3 Aircrossa: w kolorze Polar White z szarym dachem oraz Platinium Grey. Crossover jest skierowany do ludzi aktywnych oraz rodzin wielodzietnych ponieważ ma duże możliwości konfiguracji wnętrza i jest w stanie przewieźć na pokładzie nawet 7 osób.
Zobacz także: Nowy 7-miejscowy Citroën C3 Aircross z bliska! Jak wypada pod względem przestrzeni i jakości wykończenia?
Mierzący 4,3 m długości C3 Aircross kosztuje na rynku indyjskim 999 tys. rupii, co w przeliczeniu daje nam ok. 47 tys. zł. W La Maison Citroën wystawiony był również C3 wyceniony na ok. 30 tys. zł oraz wersja elektryczna, za którą zapłacimy dwa razy więcej.
Citroën zadebiutował w Indiach w 2021 roku wraz z wprowadzeniem do sprzedaży C5 Aircrossa. Po trzech latach możemy zamówić u dealerów trzy modele, ale w planach jest kolejny, który będzie odpowiednikiem europejskiego C4 X-a. Pierwsze zdjęcia modelu Basalt już są dostępne w internecie.
W Indiach jest obecnie 58 salonów dealerskich, ale marka spod znaku szewronów ma ambitny plan, by zwiększyć liczbę punktów sprzedaży do 200 jeszcze przed końcem 2024 roku.
Najnowsze komentarze
The Real Person!
The Real Person!