„Auto-Świat” nr 05 (653) z 28.I.2008
Stron: 52 (z okładką) + 32 (dodatek „AŚ market”)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4,8 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
O jakich modelach piszą: Berlingo, C4 Picasso, 207, 308, Partner, Clio, Kangoo, Twingo, sportowe
Znowu w Listach od czytelników „Auto-Świata” wypowiedź Mikołaja Cwynara – 16-latka, który także u nas opublikował kilka swoich artykułów. Mikołaj lubi tanie auta wszelkich marek, ale jest też niezły w wyszukiwaniu perełek, typu sportowe modele francuskiej firmy Mega. Ostatnio pokazaliśmy Wam model Monte Carlo…
Mikołaj poruszył w swoim liście kwestię Dacii Logan i rabatów na nią przyznawanych.
Na stronach 8-9 „Auto-Świat” opisał co nieco nowe kombivany z koncernu PSA – Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera. Wykorzystano sporo zdjęć z materiałów prasowych, pokazano podstawowe różnice stylistyczne między obydwoma modelami i opisano najważniejsze udogodnienia wprowadzone do obu aut. Przy okazji omawiania auta wspomniano też o głównej konkurencji, czyli nowym Renault Kangoo.
My przedstawiliśmy Wam dokładnie zarówno osobowe, jak i dostawcze wersje obu kombivanów. Zainteresowanych zapraszamy do lektury następujących artykułów:
– Berlingo osobowe;
– Berlingo dostawcze;
– Partner Tepee (osobowy);
– Partner dostawczy.
Na stronach 14-16 zamieszczono wyniki konkursu na „Auto numer 1”. Pisaliśmy już o wynikach ciesząc się z docenienia wysiłków Renault związanych z poprawą bezpieczeństwa na polskich drogach, a potem zamieściliśmy nawet oficjalną informację prasową Renault na ten temat.
Nie napisaliśmy zaś do tej pory, bo oficjalnych materiałów nie było, że drugie miejsce w kategoriiVany i kombi zajął Citroën C4Picasso.
Francuski samochód znalazł się również w tabelce zamieszczonej na stronie 18. To Renault Clio, które zajęło siódme miejsce wśród najchętniej kupowanych w Polsce hatchbacków. W ubiegłym roku na ten zgrabny samochód zdecydowało się 5.281 osób. W stosunku do roku 2006 oznacza to ponad 10,5-procentowy przyrost zainteresowania francuskim pojazdem.
Zapowiedź Rajdu Monte Carlo pojawiła się na stronie 20. Zamieszczono fotkę Sebastiena Loeba oraz nowej C4-ki WRC. Nowej, bo z nowym silnikiem. Jak doskonale wiecie – kierowca Citroëna sięgnął po piąte już zwycięstwo w tej legendarnej imprezie ustanawiając tym samym rekord, który niełatwo będzie pobić… Był to jednocześnie 37. triumf Loeba w cyklu WRC – nikt inny dotychczas nie wygrał tylu eliminacji! W dodatku samochodami jednej tylko marki…
Mnóstwo ciepłych słów skierowano pod adresem Peugeota 207 RC, którego test „Auto-Świat” zamieścił na stronach 28-29. Sportowa odmiana auta klasy B została znakomicie przygotowana – kubełkowe fotele częściowo pokryte skórą, aluminiowe pedały, 175-konny silnik – to wszystko sprawia, że naprawdę miło pojeździć tym samochodem wyposażonym w doskonale zestrojony układ jezdny. Skrytykowano zresztą – jak zwykle – przełączanie biegów. Chyba będę musiał się uśmiechnąć do Pani Magdy z Peugeot Polska i poprosić Ją o użyczenie nam do testu tego auta… Wtedy dowiecie się naprawdę, jak to jest z tą zmianą biegów ;-)
Dodajmy jeszcze, że w wersji testowanej przez „Auto-Świat” Peugeot 207 kosztuje niecałe 85 tys. zł. Czy to dużo? Słabszy o 25 KM Mitsubishi Colt CZT jest o 12 tys. zł tańszy, o 5 KM mocniejsza Ibiza Cupra kosztuje 3 tys. zł więcej, a za Corsę OPC, czy Clio Sport (najmocniejsze w stawce) trzeba dać już w okolicach 88,5 tys. zł. Za to tylko w 207-ce znajdziecie na przykład klimatyzację automatyczną (Corsa i Clio mają manualną, Colt półautomatyczną, a Ibiza nie oferuje jej wcale).
Jeśli interesuje Was Peugeot 207 w wersji RC, to polecamy Wam dossier tego modelu.
Wielki test reflektorów przeciwmgłowych zamieszczono na stronach 34-35. Okazuje się, że do większości modeli, które poddano testowi, „Auto-Świat” ma sporo zastrzeżeń. W tym także do aut francuskich: Citroëna C4 Picasso, Peugeota 308 i Renault Twingo.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich można było znaleźć w tym tygodniu w „Auto-Świecie”. Niewiele, więc możecie sobie darować ten wydatek.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze