„Auto Świat” nr 14 (865) z 2.IV.2012
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, DS3, DS4, DS5, Saxo, Xsara Picasso, 1007, 207, 208, 307, 308, 3008, 406, 407, 4008, 508, 5008, 607, 807, Partner, RCZ, Megane, Modus
Zmiany w tegorocznej gamie Megane są raczej kosmetyczne – najbardziej rzucają się w oczy lampy LED – ale „Auto Świat” je skrupulatnie wyliczył. Zaprezentowano też ofertę silnikową spod znaku „Energy” – jednostek oszczędnych, o wysokiej kulturze pracy i co najmniej wystarczających osiągach. Skrytykowano przestronność na tylnej kanapie i obsługę nawigacji, a także zbyt sztywne w wersji GT Line nastawy zawieszenia. Skoro „GT Line”, to czymś do sportu musi nawiązywać, ale nie przesadzajmy, że to taki bezkompromisowy zawias. Zastanawiam się, czemu praktycznie nie spotyka się pochwał francuskiego zawieszenia w pismach takich, jak „AŚ” – tu wiecznie jest albo za miękko, bujająco i niestabilnie, albo za twardo. Normalnie tragedia!
Ostatecznie oceniono testowane Megane na cztery gwiazdki.
Króciutką notatkę o planach wskrzeszenia marki Datsun przez Nissana, wchodzącego w Alians z Renault, znajdziecie na stronie 16.
Citroëna C4 wymieniono na stronie 32. jako potencjalnego rywala dla opisanego przez „Auto Świat” Volkswagena Golfa.
Krótka wzmianka o Citroënie Saxo pojawiła się na stronie 45.
Renault Modusa wspomniano w ocenie Nissana Note (strony 48-51) w dziale Używane.
Dużo francuskich samochodów pojawiło się na stronach 52-55 w artykule poświęconym straszeniu klientów ;-) filtrami cząstek stałych. Wymieniono tam całą masę interesujących nas aut: Citroëny Berlingo, C2, C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso, C5, C6, C8, DS3, DS4, DS5, Xsara Picasso oraz Peugeoty 1007, 208, 307, 308, 3008, 406, 407, 4008, 508, 5008, 607, 807, Partner i RCZ. Zabrakło mi natomiast C-Crossera i 4007 ;-) Nie jestem zaś przekonany, że w Peugeocie 4008 pojawi się silnik 2.2 HDi ;-) To pewnie pomyłka i miało być 4007, bo 4008 dopiero zadebiutował w Genewie i skoro o nim wspomniano, to czemu nie napisano o C4 Aircross, jego bliźniaku?
Redakcja zaprasza też do odwiedzenia videostrony internetowej, gdzie zamieszczono filmy z testu Peugeota 207 Outdoor.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze