„Auto-Świat” nr 15 (713) z 06.IV.2009
Stron: 44 (z okładką) + 16 (dodatek „Porady – car audio”)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: 4,5 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? nie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, 206+, Clio, Megane, Sandero
Na stronach 8-12 dokonano przeglądu samochodów „ekologicznych”, nie mogło więc w zestawieniu zabraknąć samochodów francuskich. Oczywiście potraktowano je – moim zdaniem – po macoszemu, bo wymieniono tylko Citroëna C3 Stop&Start, Dacię Sandero 1.5 dCi eco², Renault Clio 1.2 eco² i Renault Megane 1.5 dCi eco². A przecież dobrze wiemy, że tylko w gamie Renault i Dacii takich aut jest znacznie więcej.
Co znamienne – Redakcja wzięła „na warsztat” pięć samochodów uznanych za ekologiczne i dziwnym trafem są to auta produkowane przez koncerny niemieckie. Owszem – materiał pochodzi z niemieckiej mutacji, czyli „Auto-Bilda”, więc to może tłumaczyć stronniczość wyboru, ale nam się to nie podoba. Oceniono modele: Ford Fiesta TDCi, Mercedes A160 CDI, Opel Corsa CDTI, Seat Ibiza TDI oraz Škoda Fabia TDI. A gdzie słynące z oszczędności i ekologii samochody francuskie??? Czy tylko na wortalu www.francuskie.pl? ;-) No i w okrojonej do granic możliwości tabelce na stronie 9.
Żeby było ciekawiej dwa z pięciu opisanych w artykule samochodów (czyli 40%) nie są w ogóle dostępne na polskim rynku. Może więc lepiej byłoby się skupić na tych, które przeciętny Polak jest w stanie – dysponując oczywiście odpowiednimi środkami – kupić bez potrzeby wyjeżdżania do Niemiec.
Peugeota 206+ wspomniano na stronie 14. przy okazji krótkiej relacji z targów AMI w Lipsku.
Strona następna przynosi krótką notatkę o zwiększeniu produkcji w zakładach Dacii. Wszystko z powodu rosnącego popytu na modele tej firmy, głównie w Niemczech. W tym roku zamówiono już 30 tys. tych samochodów, co jest wartością o 20% większą, niż całoroczna sprzedaż roku 2008! A że Dacia jest ciekawym samochodem, możecie się przekonać czytając nasz test Sandero.
Wzmianki o teamach Renault F1 oraz Red Bull-Renault znajdziecie w tekstach zamieszczonych na stronach 16-17.
Citroëna Berlingo oraz Peugeota 407 SW można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 32. ilustrującym artykuł z cyklu Przestrzegaj zasady pierwszeństwa.
Strona kolejna, to dział Interwencje. Można tam znaleźć temat Citroëna C4 Picasso, w którym stukało zawieszenie. Sprawa została załatwiona, choć oparła się aż o Citroën Polska.
Samochody francuskie znajdziecie także na stronach 38-40 w plebiscycie na najładniejsze auto Europy.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Czy warto ten tygodnik kupić? Jeśli szuka się przede wszystkim wzmianek o naszych ulubionych autach, to zdecydowanie nie…
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze