„Auto-Świat” nr 16 (714) z 14.IV.2009
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek dla miłośników Hindy)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: prawie 4 grosze (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? niekoniecznie
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault (+Dacia)
Jakie modele opisano/pokazano: Berlingo, C3, C4, C4 Picasso, C8, C-Crosser, Xsara Picasso, 206+, 307, Kangoo, Koleos, Megane, Trafic, Logan, sportowe
I właśnie powiększone zdjęcie z okładki jest pierwszym francuskim akcentem w aktualnym „Auto-Świecie”. Chodzi o Peugeota 206+, który okazał się jednym z przebojów salonu samochodowego w Lipsku u naszych zachodnich sąsiadów. Fotografię starego-nowego Peugeota zaprezentowano na stronie 13.
Na stronach 18-19 zamieszczono artykuł o samochodach, które zainteresują przedsiębiorców, czyli o powrocie do okratowanych aut dla firm. W tabelce będącej integralną częścią tekstu zaprezentowano modele różnych firm, które już uzyskały homologację ciężarową. Wśród aut francuskich wymieniono Citroëny Berlingo, C-Crosser, C8, Grand C4 Picasso i Xsarę Picasso oraz Renault Koleosa i Trafica. Na zdjęciu z kolei można dostrzec Dacię Logan MCV.
Polską statystykę sprzedaży nowych samochodów osobowych w pierwszym kwartale zamieszczono – w postaci tabelki – na stronie 20. Wynika z niej, że Renault zajmuje siódme miejsce w statystyce najpopularniejszych w naszym kraju marek (ze sprzedażą na poziomie 4.987 aut), zaś Peugeot (z wynikiem 3.698 sztuk) zamyka pierwszą dziesiątkę, do której nie załapał się Citroën.
Krótkie wzmianki o Renault F1 Team z okazji zbliżającego się GP Chin znajdziecie na stronie 22. Obok pojawiła się też króciutka relacja dotycząca Rajdu Portugalii, który był czwartą tegoroczną eliminacją RMŚ i jednocześnie czwartą, w której triumfowała załoga Citroën Racing Loeb/Elena.
Renault Grand Modusa wymieniono jako konkurenta dla praktycznie bliźniaczego Nissana Note opisanego w dolnej części strony 34.
Renault Megane pierwszej generacji, acz po liftingu, pojawiło się na zdjęciu na stronie 35., o czym donosimy z dziennikarskiego obowiązku.
Fragment policyjnego Peugeota 307 SW można dostrzec na fotografii opublikowanej na stronie 41.
Citroën C3 i Renault Kangoo widać na dwóch zdjęciach ilustrujących sposoby skręcania w lewo na skrzyżowaniach. Całość znajdziecie na stronie 42 w dziale Porady.
Citroën C4 i problemy z dociskiem sprzęgła w stosunkowo nowym samochodzie były przedmiotem sporu Marcina Kozińskiego z serwisem. Citroën Polska w trosce o zadowolenie klienta wykonał gest handlowy. O szczegółach tej sprawy możecie poczytać na stronie 43.
A znacznie większy materiał o Citroënie C4 znajdziecie na stronach 44-46. Poświęcono go głównie autom napędzanym jednostkami wysokoprężnymi, ale każdy, kto szuka kompaktowej Cytrynki na rynku wtórnym powinien tam zajrzeć. Wprawdzie „Auto-Świat” straszy trochę kosztami obsługi diesli, ale spójrzmy prawdzie w oczy – który dzisiejszy silnik wysokoprężny jest tani w serwisie? Owszem – jeździ się nimi przyjemnie, ale to już nie jest era tanich diesli! Poza kwestią silnika w zasadzie C4-ki nie spotkały w artykule żadne wielkie przykrości – uznano, że to interesujący samochód i warto się zastanowić nad jego kupnem, gdy szuka się na rynku wtórnym czegoś w tej klasie.
To wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym wydaniu „Auto-Świata”. Można kupić ten numer, ale nie jest to konieczne.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze