Do aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat” dołączono dodatek „Autem po Europie”. To 32 strony w formacie o połowę mniej więcej mniejszym, niż samo pismo, ale podaje praktyczne informacje, które mogą się przydać podczas wakacyjnych wojaży po Starym Kontynencie. Stąd i cena „AŚ” wyższa – 2,50 zł – ale da się to spokojnie przełknąć. Pytanie tylko, czy w tygodniku znajdzie się wystarczająco dużo tekstów o samochodach francuskich, by miłośnicy takich aut zdecydowali się wysupłać takie pieniądze.
„Auto Świat” nr 25 (925) z 17.VI.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) +32 (dodatek „Autem po Europie”)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 4,8 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Picasso, 2008, 16, Avantime, Captur, Laguna, Megane, Vel Satis, Lodgy, Logan
Już na okładce pojawiła się nieduża fotka Nowego Citroëna C4 Picasso i zapowiedź pierwszych wrażeń z jazd tym samochodem.
Renault R16, Avantime’a i Vel Satisa wspomniano na stronie 4. w początkowych zdaniach artykułu poświęconego m.in. Mercedesowi Sportcoupe. Te same francuskie samochody pokazano jeszcze na niewielkich zdjęciach dwie strony dalej Avantime’a zastępując Laguną III.
Renault Captura wspomniano na stronie 8. opisując Suzuki SX4. W materiale tym pojawiła się też wzmianka o marce Peugeot.
Citroënowi C4 Picasso w jego najnowszej odsłonie Technospace poświęcono strony 12-13. Doceniono nową stylistykę, pochwalono 115-konnego diesla, choć zauważono jego niezbyt cichą pracę. To dziwne, bo francuskie diesle pracują przecież cicho i kulturalnie. Zawieszenie uznano za sztywno zestrojone, co przełożyło się na „zadziwiającą” stabilność. Spodobała się także praca układu kierowniczego (!), a wnętrze określono „szykownym i eleganckim”. I choć zachwytów nad samochodem naprawdę w tekście nie brakuje, to jednak końcowa ocena skończyła się na jedynie czterech gwiazdkach. Dlaczego tak mało? Nie mam pojęcia. Wszak w zasadzie jedyną krytyką okazał się brak skrzyni automatycznej, bądź dwusprzęgłowej, ale wiemy przecież, że pojawić się ona ma w późniejszym okresie.
Krótka notatka poświęcona polskim cenom Peugeota 2008 pojawiła się na stronie 14.
Wzmianki o Daciach Logan i Lodgy znajdziecie na stronach 22-23.
Renault Megane Grandtour można dostrzec na jednym ze zdjęć opublikowanych na stronie 30.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze