Pierwszy listopadowy numer tygodnika „Auto Świat” ma 60. stron, ale – w przeciwieństwie do „Motoru” – nie został wydany jako podwójny. Na jego okładce można dostrzec trzy modele Renault, ale biorąc pod uwagę, że pokazano na niej aż 22 samochody, to jednak nie jest to ilość oszałamiająca dla miłośników aut francuskich. Za to aż 12 modeli pochodzi od niemieckich producentów. Może czas zmienić nazwę na „Auto Welt”?…
„Auto Świat” nr 45 (945) z 4.XI.2013
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,8 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie interesujące nas modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C5, C8, 107, 207, 2008, 308, 407, 5008, 607, 807, RCZ, Captur, Clio, Espace, Koleos, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Twingo, Vel Satis, Logan, sportowe
Peugeota 2008 wspomniano na stronie 17. przy okazji komentowania wyników ostatnich testów zderzeniowych EuroNCAP.
Wspomniane trzy modele Renault powracają na stronach 24-31, a szczególnie na stronie 29. „Auto Świat” (a w zasadzie „Auto Bild”) zdecydował się na rzecz nieco zastanawiającą – sprawdzenie, jaki typ nadwozia jest najfunkcjonalniejszy. Porównano więc po trzy samochody pochodzące od pięciu producentów. I miałoby to może jakiś sens, gdyby oceniano modele z tego samego segmentu bazowego (czyli np. kompaktowe kombi, kompaktowego minivana i kompaktowego SUV-a), o co pokuszono się w przypadku np. Volkswagena. Albo gdyby porównane auta oferowane były w porównywalnych cenach, bo wiadomo, że to ważne kryterium przy zakupie nowego samochodu. Ale gdy – tak jak w przypadku Renault – postawiono obok siebie Clio Grandtour, Captura (tu jeszcze nie pyskuję) i do tego Renault Scenic’a, to zastanawiam się, gdzie tu sens? W kwestii cen też mamy spore różnice – od 57.700 za Clio, przez 61.150 zł za Captura po aż 82.000 zł za Scenic’a – to ostatnie trochę z czapy. Procentowa różnica między najtańszym i najdroższym Renault przekracza bowiem aż 42%, a to nie wydaje się wartością możliwą do porównania w realnym świecie klienta decydującego się na Clio – z dużą dozą pewności mogę napisać, że na pewno nie skusi się on na o 42% droższego Scenic’a.
Ale już w przypadku Kii i Volkswagena, marek jakoś tak ulubionych przez „Auto Świat”, różnice pomiędzy najtańszym i najdroższym modelem w porównaniu wynoszą odpowiednio niespełna 12% oraz nieco ponad 9%. Owszem, tam też SUV-y przegrały, ale koszty nie miały aż takiego znaczenia, jak w przypadku Renault, Mercedesa (niemal 20%), czy Forda (również blisko 42%).
Nic więc dziwnego, że w gamie wygrało najtańsze Clio, a Scenic zremisował z Capturem, co też wzbudziło moje zdziwienie, bo za ilość miejsca/wszechstronność Captur uzyskał tylko pół gwiazdki więcej, niż kompaktowy minivan!
Materiał poświęcony spadkom wartości samochodów znajdziecie na stronach 44-49. Auta podzielono na dziewięć klas i pokazano po trzy najlepsze i trzy najgorsze opierając się na danych firmy EurotaxGlass.
W segmencie aut małych wspomniano Peugeota 107, Citroëna C1 i Renault Twingo.
Wśród aut miejskich pojawiły się Citroën C3, Peugeot 207 i Dacia Logan.
Kompakty reprezentują m.in. Peugeot 308 i Renault Megane.
W segmencie D natraficie na Citroëna C5, Peugeota 407 i Renault Lagunę.
Klasę wyższą reprezentują m.in. Peugeot 607 oraz Renault Latitude i Vel Satis.
W SUV-ach pojawił się Renault Koleos.
Wśród vanów natraficie na Citroëna C8, Peugeoty 5008 i 807, oraz Renault Espace i Scenic’a.
Peugeot RCZ pojawił się w gamie aut sportowych.
Modele Citroënów Xsar WRC dostrzeżecie z pewnością na jednym ze zdjęć opublikowanych na stronie 54.
Już prawdziwy, a nie model, rajdowy Citroën DS3 RRC pojawił się na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 55. To oczywiście z okazji mistrzowskiego tytułu Roberta Kubicy, który jak burza mknął przez klasyfikację WRC2, a w Rajdzie Wielkiej Brytanii pojedzie już „prawdziwym” WuRCem.
Na tej samej stronie pojawiła się wzmianka o tym, że Renault, jako dostawca silników do F1, po raz dwunasty zostało Mistrzem Świata królewskiej kategorii wyścigowej.
Citroëna C5 i Renault Scenic’a wspomniał Paweł W. w liście do Redakcji „Auto Świata”, który to list opublikowano na stronie 58.
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano na łamach aktualnego „Auto Świata”.
Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 45/2013
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze