Kilka nowości genewskiego salonu samochodowego pokazano na okładce dezaktualizującego się powoli wydania „Motoru”, a wśród nich pojawił się Peugeot 2008. To rzeczywiście ciekawy samochód, o czym miałem okazję osobiście się przekonać. Wkrótce pojawią się na naszych łamach relacje z tej wystawy branżowej, tymczasem jednak zajrzyjmy do omawianego tygodnika, bo może okaże się, że warto go kupić, a czasu na to zostało już niewiele.
„Motor” nr 10 (3115) z 4.III.2013
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Picasso, C5, Technospace, 208, 2008, 307, 407, 607, Boxer, Captur, Clio, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Duster, Sandero
Porównanie Dacii Sandero i Chevroleta Aveo pojawiło się w poprzednim wydaniu „Motoru”, a zaraz potem ruszyła internetowa sonda, który z tych samochodów wybraliby czytelnicy tygodnika. Jak wynika z informacji zaprezentowanych na stronie 4. niemal 2/3 z nich (65%) zdecydowałoby się na Dacię.
Peugeota Boxera można dostrzec w tle zdjęcia zamieszczonego na dole tej samej strony.
Wyniki rejestracji dwudziestu najpopularniejszych marek w Europie w styczniu br. opublikowano w tabelce na stronie 7. Wynika z nich, że Renault był czwartą najchętniej wybieraną marką na Starym kontynencie, Peugeot zajął miejsce piąte, a Citroën siódme. Dacia wbiła się na miejsce szesnaste i jej sprzedaż rośnie całkiem dynamicznie.
Renault Latitude rzadko pojawia się na łamach polskojęzycznej prasy motoryzacyjnej, ale tym razem „Motor” zauważył (na stronie 8.), że importer wycofał z oferty auta z silnikami benzynowymi.
Wśród najciekawszych premier genewskiego salonu, jeszcze w jego przededniu (w momencie ukazania się pisma), wspomniano m.in. o Renault Capturze, Clio i Scenic’u, Peugeocie 2008 (i wzmiankowano o 208, jako jego bazie) oraz Citroënach C3 i Technospace, będącym zapowiedzią nowego C4 Picasso. Szukajcie ich na stronach 14-15.
Renault Clio Grandtour pokazano już co prawda w Paryżu jesienią ubiegłego roku, ale i w Genewie auto święciło triumfy. Jeśli chcecie się z nim zapoznać bliżej, to rzućcie okiem na strony 16-17. Na tej drugiej znajdziecie też wersję R.S. tego udanego francuskiego samochodu.
Clio w wersji kombi pochwalono za stylistykę i spory bagażnik mieszczący 440 litrów. Doceniono również właściwości jezdne i 90-konny silnik dCi, ale zauważono – całkiem słusznie – że przydałaby się skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Za to Redaktor Kifer uznał ceny za atrakcyjne. To fakt – Clio Grandtour startuje w Polsce od poziomu niespełna 44.000 zł.
Na usportowioną odmianę tego miejskiego hatchbacka trzeba będzie przyszykować nieco większą kwotę ;-) We Francji podstawową odmianę tego samochodu wyceniono na 24.990 euro, ceny w Polsce jeszcze nie są znane. Nowe R.S. uznano za bardziej praktyczny samochód niż to bazujące na trzeciej odmianie Clio, a silnik 1.6T generujący 200 KM za bardziej elastyczny, niż wcześniejsza dwulitrowa jednostka napędowa. Pozycję za kierownicą uznano za idealną, prowadzenie neutralne i przewidywalne, a jednocześnie dające mnóstwo radości z jazdy. Skrytykowano za to dwusprzęgłową skrzynię (bo ma suche sprzęgła i jest wolniejsza, niż rozwiązanie konkurencji – wiadomo, jakiej…), brak mechanizmu różnicowego o zwiększonym tarciu, czy foteli ze zintegrowanymi zagłówkami. Na koniec pojawiła się jeszcze wzmianka o Megane R.S.
W artykule zatytułowanym „Kasowanie komunikatów serwisowych” zamieszczonym na stronach 34-39 znajdziecie porady dotyczące m.in. Citroënów C4 i C5, Peugeotów 307, 407 i 607, oraz Renault Clio i Megane.
Czasem w procesie serwisowym warto zastosować tzw. zestawy naprawcze. Traktuje o tym materiał zamieszczony na stronach 40-41, w którym znalazły się maleńkie wzmianki o Citroënie C5 Renault Lagunie.
Dacie Duster można dostrzec na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 42.
O nagrodzie Auto Lider’2012 dla Renault Clio wspomniano na stronie 54.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach w napisano w aktualnym „Motorze”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze