W węgierskim mieście Szentgotthárd, leżącym tuż przy granicy z Austrią, rozpoczęła się produkcja nowej generacji trzycylindrowego silnika benzynowego PureTech. Jego konstrukcja oparta jest łańcuchu rozrządu a sposób działania zoptymalizowano by uzyskać wyższą moc oraz mniejszą emisję spalin.
Nowa generacja wielokrotnie nagradzanego turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra, będzie w nadchodzących latach ważnym graczem w europejskim portfolio silników spalinowych koncernu Stellantis, zwłaszcza w hybrydowych układach napędowych – informuje koncern.
Nowy typ napędu zawiera szereg ulepszeń technicznych, które dodatkowo zmniejszają emisję spalin przy jednoczesnym zachowaniu innych parametrów silnika takich jak moment obrotowy czy moc. Pasek rozrządu zastąpiono łańcuchem, zoptymalizowano również układ smarowania oraz ulepszono wydajność całości silnika.
W ostatnich miesiącach linie obróbcze i montażowe fabryki były dostosowywane równolegle z trwającą produkcją, aby przyspieszyć proces wdrożenia nowej jednostki. Większa część prac integracyjnych została wykonana przez własnych specjalistów z fabryki.
Obchodzący w zeszłym roku 30-lecie produkcji zakład Opel Szentgotthárd jest jedną z najważniejszych fabryk silników Stellantis w Europie. Jego głównym produktem jest trzycylindrowy silnik benzynowy turbo, którego w ubiegłym roku wyprodukowano ponad 310.000 sztuk. W przyszłym roku gama zostanie rozszerzona o czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, do którego produkcji przygotowania są w toku.
Stellantis reorganizuje swoją strukturę fabryk, przenosząc produkcję tam, gdzie koszty pracy i wytworzenia finalnego produktu są najniższe.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze