„Motor” nr 19 (3020) z 09.V.2011
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C3, C4, C5, C6, DS, DS3, DS4, DS5, 207, 4007, 508, RCZ, SXC, Avantime, Clio, DeZir, Espace, Laguna, Latitude, Megane, Vel Satis, Duster, Logan
W listach kierowanych do Redakcji (strona 4.) znalazłem pytanie Patryka z Oleśnicy, czy koncept SXC jest zapowiedzią następcy Peugeota 4007. Redakcja „Motoru” stwierdziła, że z dużym prawdopodobieństwem tak, bo auto ma słuszne rozmiary, a stylem nawiązuje do modelu 508 i spodziewanego w roku przyszłym następcy popularnej 207-ki.
W przyszłym roku powinno się też pojawić nowe Clio, które stylem nawiązywać ma do elektrycznego, koncepcyjnego DeZira, o czym wspomniano na stronie 6.
Dwie strony dalej znajdziecie krótką informację o tym, że Renault podstawi dla gości tegorocznego Festiwalu Filmowego w Cannes modele Latitude.
Renault Clio, Peugeot 207, Renault Megane i Citroën C3 zajmują cztery końcowe miejsca w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych aut Europy w marcu br. Tabelkę z wynikami sprzedaży znajdziecie w prawym górnym rogu strony 9.
Bardzo dużo ciepłych słów skierował Redaktor Wojciechowicz pod adresem Citroëna DS5, trzeciego – po DS3 i DS4 – modelu prestiżowej serii stworzonej niedawno przez tę francuską markę. Kilka zdjęć, a także wzmianki o C3, C4, C5, C6 oraz legendarnym DS sprzed przeszło półwiecza, oraz naprawdę fajny tekst zamieszczono na stronach 12-13.
O tym, jakie samochody mogą być zasilane bez problemów benzyną z 10-procentową domieszką biokomponentów, możecie poczytać na stronach 34-35. W przypadku Citroëna i Peugeota są to wszystkie auta wyprodukowane od roku 1999. Do tego dochodzą wszystkie „nowożytne” Dacie. W przypadku Renault jest trochę zamieszania. Generalnie nie powinno się tankować takiego paliwa do samochodów wyprodukowanych do 1996 roku i do tych spełniających normę Euro1, ale są wyjątki: Megane 2.0 do 1999 r., Laguna 2.0 do 2003 r., oraz Avantime 2.0T, Espace 2.0T, Laguna 2.0T i Vel Satis 2.0T z lat 2000-2002.
O hałasie, w tym dźwiękach pochodzących z samochodów, możecie poczytać na stronach 40-41. W zamieszczonej tam tabelce podano też wartości głośności kilkudziesięciu samochodów przy prędkościach 50 i 100 km/h. Wspomniano tam o Citroënach C3, C4 i DS3, Dacii Duster, Peugeotach 207, 508 i RCZ oraz Renault Clio.
Dacię Logan MCV można dostrzec na jednym ze zdjęć na stronie 44.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w aktualnym „Motorze”. Moim zdaniem zakup nie jest konieczny.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze