„Motor” nr 20 (2917) z 11.V.2009
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,20zł
Koszt 1 strony: ponad 4,2 grosza
Warto kupić: można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C-Crosser, 1007, 207, 3008, 4007, Megane, Thalia, sportowe
I właśnie Peugeot 3008 jest pierwszym francuskim samochodem, któremu poświęcono miejsce na łamach aktualnego „Motoru”. Artykuł autorstwa Redaktora Marcina Laski bogato ilustrowany zdjęciami z materiałów prasowych Peugeota, znajdziecie na stronach 10-11.
W tekście znajdziecie krótkie opisy podstawowych nowinek w tej klasie aut z wyświetlaczem HUD na czele. To rozwiązanie niedawno występowało tylko w najdroższych autach, nigdy w segmencie kompaktowych crossoverów. Francuzi znowu wyznaczają standardy!
Samochód został oceniony bardzo dobrze. Nie doszukiwano się w nim Bóg wie czego, lecz opisano 3008-kę jako klasycznego crossovera, którym nikt przy zdrowych zmysłach nie wybierze się w teren. Przy okazji wspomniano o innych autach z dwoma zerami w symbolu – modelach 1007 i 4007 oraz bliźniaczym w stosunku do niego Citroënie C-Crosserze.
Dwie kolejne strony (12-13) przeznaczono na prezentację nowego Renault Grand Scenic’a. Całkiem niedawno również my opublikowaliśmy dossier prasowe tego modelu, co wzbudziło Wasze niemałe zainteresowanie. Auto, również w wersji krótkiej Scenic, pojawić się powinno w polskich salonach w czerwcu br. Redaktor Blady ocenił nowego minivana spod znaku rombu całkiem pozytywnie. Nic dziwnego – Scenic, to wyznacznik w klasie i na pewno wzbudzi niemałe zainteresowanie, gdy wreszcie pojawi się w Polsce.
Krótka wzmianka na temat wypowiedzi Jeana Philippe Collina, Dyrektora Generalnego Peugeot Automobiles, pojawiła się na stronie 14. Pan Collin stwierdził bowiem, że kryzys jest szansą dla Peugeota, który ma znakomitą sieć sprzedaży i serwisu, a jednocześnie owocnie współpracuje z jednej strony z Fiatem (auta dostawcze i eurovan), z drugiej z Fordem (silniki HDi), a z trzeciej z BMW (silniki benzynowe).
Maleńka notatka na temat sukcesu Michała Sołowowa w Istanbul Rally pojawiła się na stronie 16.
W dziale Plus-Minus zamieszczonym na stronie 30. znajdziecie aż trzy francuskie auta. To Renault Megane, Thalia i Peugeot 207 SW. W Thalii skrytykowano nieracjonalny otwór pomiędzy bagażnikiem, a przedziałem pasażerskim – po złożeniu oparć kanapy powstaje szczelina o wysokości ok. 20 cm. To mało praktyczne rozwiązanie. Z kolei w Megane po stronie zalet znalazła się pompka umieszczona przy silniku wysokoprężnym, którą można podpompować olej napędowy, gdy wyczerpiecie z baku wszystko. Po zatankowaniu trzeba podpompować paliwo ręcznie – akumulator będzie Wam wdzięczny ;-) Z kolei w Peugeocie 207 SW pochwalono umiejscowienie gniazdka 12 C tuż za oparciem tylnej kanapy – w efekcie mogą z niego korzystać zarówno pasażerowie siedzący w tylnej części, jak i podpiąć tam urządzenia znajdujące się w bagażniku (np. lodówkę turystyczną).
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Można kupić ten numer, ale nie jest to w żadnym wypadku obowiązkowe ;-)
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze