Mamy już piątek, czas więc najwyższy na stronniczy przegląd tygodnika MOTOR. Na jego okładce można dostrzec samochody marek związanych z francuskimi koncernami, ale są to auta włoskie i japońskie. Chodzi o Abartha 500e oraz Mitsubishi ASX-a.
MOTOR nr 27 (3654) z 03.VII.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Renault, Simca, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Captur, 1500, Astra, Astra-e, Insignia
Nie mogę się do tego nie odnieść – MOTOR na stronach 4-5 prezentuje nową generację Toyoty C-HR. Uroda auta, to kwestia gustu, więc nie będę się na ten temat wypowiadał, ale gdy po dotychczasowym modelu myślałem, że nie da się zrobić bardziej klaustrofobicznych okienek w tylnej parze drzwi, Toyota udowodniła, że owszem, da się. Czy to jest samochód dla ludzi pokroju tego Austriaka, który kiedyś przez lata więził własną córkę w piwnicy swojego domu?
Na stronie 6. MOTOR poświęcił odrobinę miejsca na informację o debiucie handlowym elektrycznej wersji Opla Astry.
Zapis wrażeń z pierwszej jazdy Abarthem 500e znajdziecie na stronach 10-11. Autko uzyskało cztery gwiazdki na pięć możliwych. Ten motoryzacyjny gadżet kosztuje sporo, bo ceny startują od 185.900 zł, nie będzie więc częstym widokiem na polskich drogach.
Renault Captu… nie! Mitsubishi ASX jest jednym z uczestników porównawczego testu pięciu crossoverów miejskich. Inni, to Kia XCeed, Mazda CX-30, Škoda Kamiq oraz Volkswagen Taigo. Kia i Mitsubishi dysponują silnikami o mocy rzędu 160 KM, pozostałych rywali napędzają jednostki 150-konne, wszystkie, rzecz jasna, zasilane benzyną. Współpracują z automatycznymi skrzyniami. Test pochodzi od niemieckiego partnera tygodnika MOTOR.
Mitsubishi ASX, to dziś praktycznie klon Captura (w materiale wspomniano francuski pierwowzór). Z testu zamieszczonego na stronach 12-20 wynika, że jest ostatnim autem w stawce, które jako jedyne nie przeskoczyło bariery 210 punktów całkowitej oceny. ASX uzbierał bowiem tylko 208 oczek i o aż 11 punktów przegrał z czwartą Mazdą. MOTOR ewidentnie wraca do formy, bo na czele porównania wylądowały Škoda (238 punktów) i tuż za nią Volkswagen. Szkoda, że wspomniana forma nie jest tą formą sprzed lat, z XX wieku jeszcze…
Na stronach 28-29 MOTOR zamieścił analizę rynku aut leasingowanych w funkcji wieku leasingującego. W grupie młodych przedsiębiorców „triumfuje rozsądek”. Najwięcej z nich (24%, a więc niemal co czwarty), bierze w leasing samochody marki Opel, głównie model Astra (18%), ale też Insignia (5%). Piątą najchętniej leasingowaną marką samochodową w tej grupie jest Fiat (6%), gdzie dużym powodzeniem cieszy się Tipo. Większość (60%) decyduje się na samochody kompaktowe z napędem benzynowym (74%) i manualną skrzynią (76%).
Leasingujący w wieku 26-54 lata Opla wybierają na drugim miejscu (14%), a Fiata na czwartym (6%). Na siódmym miejscu w rankingu marek pojawia się Nissan. Wśród modeli na drugiej pozycji jest Astra, na czwartek Qashqai, na szóstej Fiat 500, a na ósmej Opel Insignia. Tu też najpopularniejsze są napędzane benzyną kompakty z manualnymi skrzyniami.’
Wśród leasingobiorców od 55 roku życia tylko 13% wybiera Opla (trzecia najpopularniejsza marka). Na piątym miejscy znajduje się Nissan, na siódmym Citroën, a na ósmym Fiat. Jednakże i tutaj najczęściej leasinguje się Astrę. Na szóstym miejscu w rankingu modeli plasuje się Qashqai, a największy udział mają napędzane benzyną (77%) SUV-y (32%) z manualną skrzynią biegów (66%).
W dziale Używane na stronie 32. znajdziecie pytanie czytelnika tygodnika MOTOR czy warto zdecydować się na Fiata 500L.
Simkę 1500 wspomniano w dziale MOTOR Retro na stronie 46 w materiale o rekordach Fiata 125 P.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Możecie sobie darować zakup tego wydania.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze