Rzadko spotykany na ulicach, jeszcze chyba rzadziej w prasie motoryzacyjnej – na okładce aktualnego „Motoru” zagościł Citroën C-Crosser. Na maleńkim wprawdzie zdjęciu, ale jest. To zapowiedź artykułu poświęconego SUV-om, jakie można kupić za 35-45 tys. zł. Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczony, iż przypomniano sobie o tym klonie jakże popularnego u nas Mitsubishi Outlandera. Tyle, że dla Citroëna montowano francuskie diesle, bardzo dobre 2.2 HDi, podobnie zresztą, jak w Peugeocie 4007. Ale nie uprzedzajmy faktów.
„Motor” nr 40 (3197) z 29.IX.2014
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault Citroen
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C-Crosser, C1, 4007, Espace, kompaktowy SUV, Megane, Twingo
Francuskie samochody pojawiają się dopiero na stronie 12. Renault Twingo R.S. i kompaktowy SUV Renault zostały – tradycyjnie już – wspomniane w dziale Przyszłe premiery. Obok znalazła się też krótka notatka o Citroënie C1 Urban Ride, który zostanie już jutro pokazany na Salonie Samochodowym w Paryżu. Renault, Peugeot i Citroën pojawiły się na miejscach odpowiednio czwartym, piątym i dziewiątym w tabelce podsumowującej rejestrację nowych samochodów osobowych w Europie w ciągu ośmiu pierwszych miesięcy br. A na stronach 12-13, w ich górnych częściach, zaprezentowano pokrótce Renault Espace nowej generacji, który – już jako crossover – będzie miał jutro światową premierę na paryskich targach. Będziemy tam oczywiście i przygotujemy dla Was relację z salonu w stolicy Francji.
Przy okazji pokazano poprzednie edycje Espace, oczywiście bez liftingów, jakimi poddawano te modele na przestrzeni lat. A warto pamiętać, że kariera rynkowa Espace datuje się na już trzy dekady – pierwsze takie auto wyjechało na drogi w 1984 roku!
Artykuł o tym, co Polacy chętnie wyrzucają z samochodu, gdy element ten ulegnie awarii, znajdziecie na stronach 40-41. Wspomniano tam różne modele aut, w tym Renault Megane. Znalazł się wśród opisanych elementów także filtr cząstek stałych, do którego usunięcia swego czasu może nie zachęcał, ale na pewno ułatwiał takie działania „Auto Świat”.
Przegląd dwunastu SUV-ów, jakie można na rynku wtórnym kupić za 35-45 tys. zł znajdziecie na stronach 44-51. W sporym materiale Redaktor Grabowski zdołał umieścić Citroëna C-Crossera, choć to auto niezbyt popularne w naszym kraju, acz spotykane – nawet w moim małym mieście jeździ chyba ze trzy;-) Opisano takie auto na stronie 46. wspominając przy okazji o bliźniakach – Mitsubishi Outlanderze i Peugeocie 4007. „Motor” poleca silnik 2.2 HDi, który w C-Crosserze miał moc 156 KM, ale też inna jednostka napędowa nie była oferowana. Autor pochwalił francusko-japońską konstrukcję za przestronność wnętrza i kufra, znakomity silnik i atrakcyjne ceny na rynku wtórnym, ale zganił za drogie części zamienne, wysoką akcyzę w przypadku sprowadzania takie auta do naszego kraju oraz niewielką podaż rynkową. Ja dodałbym jeszcze, że C-Crosser i 4007 były „mało francuskie”, co z naszego, portalowego punktu widzenia też może być wadą. A test Peugeota 4007 znajdziecie też na naszych łamach.
I to już wszystkie wiadomości o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu „Motoru”.
Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 40/2014
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze