„Motor” nr 05 (3058) z 30.I.2012
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,20 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,9 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C-Zero, C1, C4, C4 Picasso, Xsara, 306, i0n, 5, Fluence, Kangoo, Megane, sportowe
Renault (i zależną od niego, choć o tym nie wspomina, Ładę) wzmiankuje Redaktor Burmajster w swoim „wstępniaku” zamieszczonym, jak zwykle, na stronie 3. Naczelny poświęcił bowiem parę słów mizerii polskiego rynku nowych aut i odniósł go do dynamiki sprzedaży w Rosji, gdzie Łada jest najważniejszym graczem, a pewnie tracić popularności specjalnie nie będzie, dzięki wprowadzaniu nowych modeli, w tym bazującego na Dacii Logan MCV przestronnego Largusa.
Sześć stron dalej natrafić można na informację o wycofaniu się Peugeota z wyścigów długodystansowych.
Przegląd dostępnych w Polsce aktualnie, bądź w najbliższych miesiącach, aut elektrycznych znajdziecie na stronach 36-37. Wynotowano też wady i zalety tego typu samochodów, przy czym tych pierwszych jest sporo więcej. Wymienione autka z tych nas interesujących, to Citroën C-Zero, Peugeot i0n, Renault Fluence Z.E. i Renault Kangoo Z.E. Analizę w tekście w dużej mierze prowadzono zaś porównując C-Zero z Citroënem C1.
Wśród samochodów kompaktowych z nadwoziem kombi, które można kupić dysponując kwotą ok. 10.000 zł, „Motor” poleca – na stronach 50-51 – m.in. trzy francuskie: Citroëna Xsarę, Peugeota 306 i Renault Megane. Zastanawia mnie jednak znowu dziwne podejście do Škody – wśród niemal dwudziestu kompaktów upchnięto Felicię…
W tekście wspomniano też Citroëna C4 i C4 Picasso.
Renault 5 Turbo pokazano na stronie 53., jako potencjalnego konkurenta dla opisywanej Corsy GSi.
Koncern PSA Peugeot Citroën został wspomniany w tekście zamieszczonym na stronie 54.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze