„Turbo Test” nr 7-8 (15) z VII-VIII.2011
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: 6,65 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C6, 607, Espace, Laguna, Master, Megane, Safrane, Vel Satis, Logan, Sandero
Zaczynamy jednak od samochodów nie całkiem francuskich, choć wykorzystujących francuską technologię i podzespoły, Chodzi o oczywiście o Dacię. „Turbo Test” informuje, że Logan i Sandero są już dostępne w wersjach z fabrycznymi instalacjami LPG. Informację na ten temat znajdziecie na stronie 6.
Renault Megane w wersji sedan wystąpiło w roli konkurenta dla testowanej na stronach 30-33 Škody Octavii.
Renault Vel Satis, to auto, nad którym mocno się swego czasu zastanawiałem. W rachubę wchodziła oczywiście tylko wersja napędzana 3,5-litrowym silnikiem V6. Ostatecznie jednak takiego auta nie kupiłem, ale i tak każdy napotkany egzemplarz odprowadzam tęsknym wzrokiem. Tym chętniej przeczytałem więc artykuł zamieszczony na stronach 34-37 wakacyjnego „Turbo Testu” traktujący właśnie o Vel Satisie.
Ten jakże oryginalny samochód reprezentował koncern Renault w segmencie E. Był następcą modelu Safrane i bezpośrednim konkurentem m.in. Peugeota 607. Powstał na płycie podłogowej Renault Espace.
W artykule pochwalono znakomite fotele z trwałą tapicerką, ciekawe wykończenie wnętrza, niezły bagażnik (460 litrów), ale wprost stwierdzono, że bogate wyposażenie elektryczne i elektroniczne lubi żyć własnym życiem. Przednie zawieszenie musi zmagać się ze sporą masą, więc nie należy – zwłaszcza na polskich drogach – do najtrwalszych, ale na szczęście większość usterek usuwa się niewielkim kosztem.
Za najciekawsze jednostki napędowe uznano w Vel Satisie silniki sześciocylindrowe, zarówno 241-konnego benzyniaka, jak i 180-konnego diesla. Ten drugi będzie oczywiście droższy w obsłudze, ale tańszy przy dystrybutorze ;-)
Wśród rywali wymieniono m.in. Citroëna C6 i Peugeota 607. A cały artykuł jest bardzo rzetelny i zdecydowanie stanowi podstawowe kompendium przy podejmowaniu decyzji o zakupie Vel Satisa.
Renault Lagunę wymieniono wśród rywali dla opisanej na stronach 38-41 Vectry B.
Samochody dostawcze stosunkowo rzadko goszczą załamach popularnej prasy motoryzacyjnej, ale wakacyjny „Turbo Test” zaproponował szerszy materiał poświęcony Renault Masterowi. To bardzo udane, dobrze wyposażone i funkcjonalne auto. Przedsiębiorcom zalecam więc wizytę na stronach 50-51.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w letnim wydaniu miesięcznika „Turbo Test”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze