„WRC Magazyn Rajdowy” nr 07 (82) z VII.2008
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? raczej tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: sportowe: C2, C4, Saxo, 106, 206, 207, 306, 908, Clio, Megane
Zaczynamy od strony 6., gdzie wśród krótkich doniesień z rajdowego światka napotkać można także informację o tym, że – być może – kierowca Peugeota 207 S2000, zdobywca ubiegłorocznego tytułu mistrzowskiego w krajowych zmaganiach, czyli Bryan Bouffier, wystąpi o polskie obywatelstwo. Coś mi się zdaje, że to jakaś słowiańska dziewczyna zawróciła w głowie sympatycznemu Francuzowi. Cóż to za Marysieńka będzie odcinkiem specjalnym tego Napoleona? Wprawdzie wszelkie doniesienia oficjalnie na ten temat milczą, ale gdzieś już mi wpadła w oko taka sugestia między wierszami. Czyżby Lech Kaczyński znowu miał szansę na przekręcenie obco brzmiącego nazwiska?… ;-)
Peugeota 207 S2000 wspomniano na tej stronie jeszcze raz – spekulując co do planów Leszka Kuzaja. Czyżby krakowski kierowca faktycznie planował przesiadkę do rozwojowej klasy? I czy wybierze Peugeota, czy raczej Punto?
Zdjęcie Peugeota 207 S2000 wspominanego już Bryana Bouffiera zdobi krótki artykuł na temat Rajdu Rzeszowskiego zamieszczony na stronie 10. Obok opublikowano notatkę o tym, że działa już strona internetowa Francuza. Znajdziecie ją pod adresem www.bryanbouffier.com. Na razie jest dostępna jedynie w języku francuskim, ale kto wie, czy wkrótce nie pojawią się angielskojęzyczna i polska. Mistrzostwo naszego śmiesznego kraiku mimo wszystko jednak do czegoś zobowiązuje ;-)
Strona 12. przynosi kolejne wzmianki o Peugeocie 207 S2000. Okazuje się, że Cersanit Rally Team zakupił drugie takie auto, co ma pomóc w realizacji napiętego programu startów Michała Sołowowa.
Niżej wzmiankowano o drugim miejscu Luki Rosettiego (startującego 207-ką) we włoskim Rally Del Salento.
Na tej samej stronie znalazły się też wzmianki o Citroënach C4 WRC. Pokazano deskę rozdzielczą takiego samochodu w artykule o tablicach wskaźników w rajdówkach, a także wspomniano o planowanym starcie Urmo Aavy i Conrada Rautenbacha w Rajdzie Południowej Estonii (już w najbliższy weekend).
A skoro już jesteśmy przy Citroënach C4 WRC, to potwierdzają się pogłoski o planach wystawienia w przyszłym roku drugiego zespołu opartego właśnie o te samochody. Zamiar taki zdradza Raimund Baumschlager, a sponsorem tytularnym byłby oczywiście Red Bull.
Chwila oddechu od rajdowych emocji – na stronie 14. informacja o 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Peugeot 908 HDi FAP przegrał dobowe zmagania z bolidem Audi tylko o 4,5 minuty. Po szczegóły odsyłamy Was do relacji Grzegorza Różyckiego. Zachęcamy też do obejrzenia bogatej galerii z tego legendarnego wyścigu.
I wracamy do tematu Peugeota 207 S2000. Auto zyskuje sobie coraz więcej zwolenników wśród utytułowanej klienteli. W drugiej części sezonu przesiadkę do francuskiej rajdówki planuje Krum Donczew z Bułgarii.
Citroën Sport, jak już wspominaliśmy, był zbulwersowany zagraniem „taktycznym” kierowców Focusów. Cytowaną i przez nas wypowiedź Olivera Quesnela „Magazyn Rajdowy WRC” opublikował na stronie 17.
Relację z tegorocznego Rajdu Polski znajdziecie w ciekawej relacji opublikowanej na stronach 20-29. Przypomnijmy, że Bryan Bouffier przegrał z braćmi Bębenkami jedynie o 43,3 sekundy. Walka była jednak wspaniała, a podium uzupełniła druga załoga w 207-ce – Michał Sołowow i Maciek Baran. Wspomniano oczywiście i o klasach niższych, w tym o zmaganiach C2R2 Challenge. W klasie A7 najlepsi okazali się kierowcy w Clio.
Na przełomie maja i czerwca rozgrywany był Rajd Akropolu. Relację z tego wspaniałego triumfu Sebastiena Loeba znajdziecie na stronach 30-34. Francuz zastosował swoją zwykłą taktykę – zdobył prowadzenie pierwszego dnia i potem tylko kontrolował sytuację. Zachował się więc sportowo, nie tak, jak kierowcy Fordów w opisanym na stronach 36-40 Rajdzie Turcji. Mimo to Loeb zmieścił się na podium, a tuż za nim sklasyfikowano Daniego Sordo.
Na stronach 44-47 znajdziecie ilustrowaną mnóstwem pięknych zdjęć relację z Rajdu Świdnickiego-Krause. Wprawdzie tam rajdówki francuskie nie dominowały, ale bracia Szeja zdołali swoim Peugeotem 2060 RC wedrzeć się na trzecie miejsce klasyfikacji generalnej. Samochodów z lwem na masce było zresztą w tej imprezie sporo – od 106-tek przez 206-tki po model 306. Nie zabrakło też Saxofonów i Cliówek. Pojawiła się też Meganka.
Wywiad z Xavierem Panseri, pilotem Bryana Bouffiera, znajdziecie na stronach 50-51. Możecie się z niego dowiedzieć wielu ciekawostek, także tej, że również Xavier zastanawia się mocno nad przeprowadzeniem się do Polski!
Kolejny wywiad z francuską rajdówką w tle zamieszczono na stronie 52. To rozmowa z Simonem Jean-Josephem, który gościł w naszym kraju podczas Rajdu Polski i promował zmagania w Citroënach C2. Jego promocyjne działania musiały być bardzo przyjemne, bo do zdjęcia pozował z dwoma bardzo interesującymi hostessami… Oczywiście tego zdjęcia zamieścić nie możemy, dlatego w zamian proponujemy inne, również z kobietą.
Peugeot 206 WRC został wspomniany przy okazji wspomnień z sezonu 2000. Kiedy to jego kierowca, Marcus Grönholm, zdobywając drugie miejsce w Rajdzie Wielkiej Brytanii jednocześnie sięgnął po mistrzowski tytuł roku 2000.
Zestawienie pięciu modeli WRC – Citroëna C4, Forda Focusa, Subaru Imprezy S12B u S14 oraz Suzuki SX4 – znajdziecie na stronie 66.
O tym, jaka jest procedura oklejania samochodów rajdowych, poczytać możecie na stronach 70-72. Znajdziecie tam również dwa projekty „malowania” Citroëna C2R2 załogi Pasecki/Ciupka jeżdżącej w barwach Rosetexu.
Nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w siódmym tegorocznym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze