„WRC Magazyn Rajdowy” nr 12 (75) z XII.2007
Stron: 68 (z okładką) + 16 (dodatek poświęcony Rajdowi Barbórki)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 11,7 grosza (licząc bez dodatku)
Warto kupić? tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: sportowe: C2, C4, Saxo, 106, 206, 207, 306, Clio
Na początek nie samochód, tylko człowiek. Związany z samochodem, oczywiście francuskim. Dani Sordo walczy na miecze z Petterem Solbergiem – obaj ubrani w samurajskie stroje. To nawiązanie do Rajdu Japonii, z którego relację zamieszczono w tym numerze miesięcznika. I nie mam pojęcia, czy to zdjęcie, czy tylko fotomontaż, ale tak, czy inaczej warto rzucić okiem na strony 4-5 i popatrzeć na to starcie ;-)
Citroëny C4 WRC, Xsarę WRC i Peugeota 207 S2000 zobaczyć możecie na dwóch następnych stronach – w reklamie kalendarza rajdowego na rok 2008. Jeżeli jesteście zainteresowani tym (podwójnym!) wydawnictwem, to zajrzyjcie tutaj i pochwalcie się w uwagach, że jesteście z Francuskich.pl. Może nie da Wam to żadnych wymiernych korzyści, ale za to uzmysłowi innym, że istniejemy i mamy się dobrze, a francuskie samochody, to znakomite rajdówki ;-) Zresztą kto wie – może w przyszłym roku wynegocjujemy jakieś zniżki dla Was przy okazji kolejnej edycji kalendarza?
Naprawdę sporo miejsca poświęcono Citroënowi C2R2 Max na stronie 8. Przedstawiono jego specyfikację i różnice, jakie dzielą go od zwykłego C2R2. Przy okazji pojawił się (na tej samej stronie) materiał na temat C2R2 Challenge, czyli programie wspierania młodych kierowców rajdowych przez Citroën Polska.
W cieniu Francuza i francuskiego samochodu znajduje się zamieszczona na tej samej stronie sonda przeprowadzona wśród kilkunastu polskich kierowców rajdowych, paru kibiców, dziennikarza i członka GKSS. Zapytano ich, czy otwarte mistrzostwa Polski, to dobry pomysł. Większość uznała, że tak, a i my nie mamy nic przeciwko temu – wszak Mistrzem Polski został Bryan Bouffier jeżdżący Peugeotem 207 S2000. Ale nie o to chodzi. Ważniejsze jest, że pokazał duszącym się we własnym sosie polskim rajdowcom, że daleko im do europejskiej czołówki, o światowym czempionacie nawet nie wspominając.
Krótka wzmianka o Peugeocie 207 S2000 pojawia się na stronie 11. Otóż Grzegorz Grzyb planuje w przyszłym roku starty samochodem klasy S2000 i być może będzie to właśnie Peugeot 207. Na kolejnej stronie zaś kolejna podobna informacja – najprawdopodobniej właśnie do 207-ki S2000 wsiądzie w przyszłym sezonie także Mariusz Małyszczycki.
Trochę wieści z obozu Michelina (i należącej do niego marki BF Goodrich) znajdziecie na stronie 13.
Strona 14. przynosi m.in. informację o odejściu Guya Frequelina i przyjściu na jego miejsce Oliviera Quesnela. Pisaliśmy o tym ponad trzy tygodnie temu. Zaprezentowaliśmy też sylwetki obu panów.
Nie zabrakło doniesień o wyczynach kierowców francuskich aut w relacji z Rajdu Śnieżki rozgrywanego w dniach 18-19.X. Zwycięstwo odniósł Jarek Szeja w Peugeocie 106, a na najniższym stopniu podium znalazł się Mariusz Nowocień w Peugeocie 306. Na mecie nie zabrakło innych francuskich rajdówek: Citroënów Saxo, C2, Peugeotów 106, 206, 306, czy Renault Clio.
A skoro mowa o Clio – Rajd Tyski był pierwszą polską imprezą, w której polska załoga wystartowała Renault Clio R3. Co więcej – od razu były to dwie sztuki takich aut. Niestety ta, którą jechał Sławek Sawicki, już na pierwszym zakręcie pierwszego OS-u wylądowała w rowie, co kosztowało załogę ok. 10 minut i zakończyło marzenia o dobrym wyniku końcowym. Za to jadący drugim Clio R3 Mariusz Małyszczycki sięgnął po zwycięstwo w rajdzie i jednocześnie po Puchar PZM! Gratulacje!
Przy okazji warto pochwalić także załogę Nowocień/Marcula, którzy w swojej 306-ce wciąż plasowali się w ścisłej czołówce i ostatecznie przegrali tylko z Małyszczyckim w o wiele przecież mocniejszym aucie. Po przedostatnim odcinku specjalnym Mariusz Nowocień zresztą prowadził, ale ostatecznie przegrał całość o 7,1 sekundy. Z kolei załoga Markowski/Machela zajmująca przez większość rajdu trzecią lokatę, musiała na ostatnim odcinku uznać wyższość zawodników Opla Astry II Sopoliński/Nowaczewski.
Relację ze wspomnianego już Rajdu Japonii znajdziecie na stronach 22-27. Zawodów nie ukończyli dwaj pretendenci do tytułu mistrzowskiego – ani Sebastien Loeb, ani Marcus Grönholm nie dotarli do mety. Groszek wypadł na czwartym odcinku specjalnym – uszkodził klatkę bezpieczeństwa uderzając w pień. Sebastien mógł jechać nieco rozluźniony, ale… na OS13 wypada z trasy. Wrócił wprawdzie do gry korzystając z SupeRally, ale i tak nie ukończył rajdu z uwagi na awarię silnika przed startem do ostatniego OS-u. Za to na drugim miejscu ukończył imprezę Dani Sordo.
Nie zabrakło samochodów francuskich także w relacji z Rajdu Antibes rozgrywanego w drugiej połowie października. Rozstrzygnąć się tam miały losy mistrzostwa Europy, a szanse na ten tytuł miało aż pięciu zawodników! Rajd Antibes nie rozstrzygnął jednak kwestii tytułu – trzeba było czekać na decyzję FIA w związku z odwołanie Renato Travaglii po Rajdzie Elpa. Jak już wiadomo – po tytuł sięgnął Simon Jean-Joseph, startujący w całym cyklu Citroënami C2 (S1600 i R2).
Na rozkładówce w środku numeru znajdziecie zdjęcie żółciutkiego Renault Clio R3 załogi Małyszczycki/Raczak.
Na stronach 38-39 możecie przeczytać wywiad z Marcinem Dobrowolskim – triumfatorem tegorocznego Pucharu Peugeota. Dwie strony dalej wywiad z kolejnym uczestnikiem tej imprezy – Kamilem Butrukiem – który niestety wycofał się z rywalizacji po Rajdzie Lotos.
Francuskich samochodów nie zabrakło również w tekście poświęconym cyklowi JRC zamieszczonym na stronach 44-47. Wyliczono nawet, który z kierowców jeździł jaką rajdówką, a w JRC w tym sezonie było dziewięć modeli samochodów, w tym cztery francuskie: Citroëny C2R2 i C2 S1600 oraz Renault Clio R3 i S1600.
Z kolei o cyklu IRC traktuje artykuł na stronach 48-49. Tam z kolei nie mogło zabraknąć informacji związanych z Peugeotami 207 S2000. Takie auta zresztą zajęły dwa pierwsze miejsca w całym cyklu – triumfował Enrique Garcia Ojeda, a pięć punktów mniej (42) uzyskał Nicolas Vouilloz.
Nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co i autach francuskich znalazłem w ostatnim tegorocznym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze