„WRC Magazyn Rajdowy” nr 8 (131) z VIII.2012
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,95 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono miejsce: C2, DS3, Saxo, 106, 206, 207, 5, Clio, Megane
Z okładki sierpniowego „WRC” spogląda gdzieś w bok Sebastien Loeb. Powodem są pogłoski o potencjalnym odejściu Kosmity z Haguenau z rajdów, bowiem jego córka, Valentine, narzeka na brak taty w domu. Nie powiem, że nie rozumiem – sam mam dwie córki, a przecież bywam w domu znacznie więcej, niż Sebastien. Mimo to moje pannice i ta narzekają zawsze, gdy wyjeżdżam na więcej, niż kilka godzin! A prawdziwe marudzenie zaczyna się, gdy – rzadko przecież – wybieram się na jakieś targi motoryzacyjne, czy inne prezentacje. Choć takie nieobecności trwają zwykle tylko 2-3 dni. Czy więc Sebastien Loeb zakończy w tym roku rajdową karierę? Osobiście mam nadzieję, że nie, że jeszcze pozwoli nam cieszyć się sukcesami swoimi i Citroëna, a spełnieniem moich marzeń byłaby setka zwycięstw w WRC, na co jednakże przyszłoby nam poczekać aż do roku 2014 w najlepszym wypadku… I właśnie sytuacji w Mistrzostwach poświęcił swój artykuł Wojciech Garbarz. A będąc dokładniejszym napiszę, że sytuacji w Mistrzostwach po odejściu Loeba. Naczelny |
„WRC” przewiduje, że cykl straci wówczas na atrakcyjności, bo Sebastien jest gwiazdą, która przyciąga wielu kibiców, choć są też tacy, którzy twierdzą, że to „teatr jednego aktora”. Ciekawe, czy to samo mówili, gdy w Formule 1 królował Schumacher…
W dziale News Flash, tym razem opublikowanym na stronach 4-5, pojawiły się informacje o:
– braku wpływu zwolnień w fabrykach samochodów cywilnych na program sportowy Citroën Racing;
– triumfie Sebastiena Loeba i Citroëna DS3 w X Games w Los Angeles;
– potencjalnym powrocie Daniego Sordo do Citroëna, jeśli Loeb jednak odejdzie po sezonie;
– występie Thierry’ego Neuville’a i Citroëna DS3 WRC w rajdzie Auto24 Rally Estonia.
Renault 5 Alpine wspomniano w historii tragicznego Rajdu Wisły z roku 1984 (strona 9.).
Temat tego, co się stanie, jeśli Sebastien Loeb zakończy karierę, rozwijany jest na stronie 10. Ilustruje go zdjęcie ośmiokrotnego – na razie! – Mistrza Świata z Valentine właśnie.
A niżej, w materiale poświęconym Volkswagenowi Polo WRC, pojawiła się wzmianka o Citroënie DS3 WRC.
W relacjach z imprez dla amatorów (strony 16-18) pojawiły się tym razem Citroën Saxo, Peugeot 106 oraz Renault Clio i Megane.
Zdjęcie Peugeota 207 S2000 zobaczyć możecie na stronie 19. w Strefie Tedex.
Podczas tegorocznego Rajdu Nowej Zelandii Citroën znowu zanotował dublet. Zwyciężył oczywiście Sebastien Loeb, drugim czasem (+29,6) popisał się Mikko Hirvonen, zaś trzeci w wynikach Petter Solberg zanotował niemal 67-sekundową stratę do zwycięzcy. Relację z tej imprezy, pięknej, ale i niełatwej, znajdziecie na stronach 22-25. Citroënów w niej nie zabrakło. Wprawdzie Redaktor Stawiarski stwierdził, że był to nudny rajd, ale chodziło mu o to, że dominacji Citroëna nikt realnie nie zagroził, więc ze sportowego punktu widzenia niewiele się działo ;-) Ale czy to wina Francuzów, czy może ich rywali? ;-)))
Z kolei Peugeoty 207 S2000, w tym ten z Synthos Cersanit Rally Team, pojawiły się na stronie 28. w relacji z Geko Ypres Rally. Michał Sołowow ukończył tę imprezę na miejscu 5.
Z takim samym wynikiem kielecki kierowca zakończył zmagania w Bosphorus Rally, z którego relacją znajdziecie na stronie 29.
Z kolei Sibiu Rally rozgrywany w Rumunii, to rajd odbywający się w cyklu IRC. Relację z niego zamieszczono na stronie 31. i nie zabrakło w niej wzmianek o Peugeotach 207 S2000, Citroënach DS3 R3T i C2 R2 Max oraz Renault Clio R3. 207-ką wbił się do czołowej trójki Francois Delecour!
Francuskie rajdówki pojawiły się też w artykule związanym z Kamilem Hellerem, pilotem rajdowym. Wyszukacie tam z pewnością Citroëna C2, Peugeoty 106 i 206 oraz Renault Clio. A całość zamieszczono na stronach 34-37.
Tego też pominąć nie mogę – dokładnie w środku numeru znajdziecie zdjęcie Citroëna DS3 załogi Szymon Kornicki / Robert Hundla.
Wśród wielu szkół doskonalenia jazdy opisanych w tym numerze „WRC” wspomniano też o pewnej norweskiej (John Haugland Winter Rally School), w której można skorzystać z A-grupowych Peugeotów 206. O szkole tej poczytacie na stronie 48.
Króciutką wzmiankę o Renault Megane znajdziecie na stronie 50. Tak, tak – między zdjęciami Volkswagenów ;-)
Wzmianka o Renault Megane Maxi pojawiła się w felietonie Redaktora Jermakowa na stronie 81.
I tak dobrnęliśmy do końca – nie licząc ogłoszeń o sprzedaży różnego rodzaju samochodów rajdowych, bądź o sportowym zacięciu, to już wszystko, co o autach francuskich znalazłem w sierpniowym numerze „Magazynu Rajdowego WRC”.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze