FIAT w 2023 roku zwiększył swój globalny wolumen sprzedaży o 12%, rejestrując łącznie 1,35 miliona sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, potwierdzając, że jest pierwszą marką Stellantis pod względem wielkości sprzedaży. Jej globalną pozycję lidera podkreślają znaczące wyniki w Europie, Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W rzeczywistości marka jest liderem na swoich czterech rynkach krajowych z udziałem 21,8% w Brazylii, 12,8% we Włoszech, 15,7% w Turcji i 78,6% w Algierii, z różnymi modelami na czele, odpowiednio: Fiat Strada w Brazylii, Panda we Włoszech, Tipo w Turcji i Algierii – informuje Stellantis.
„W ciągu ostatniego roku rozwinęliśmy się globalnie, umacniając naszą pozycję globalnego gracza, a trzeci rok z rzędu FIAT okazał się numerem jeden wśród marek Stellantis pod względem wolumenu, globalnie zdobywając +12% w porównaniu z rokiem ubiegłym, przyczyniając się tym samym do doskonałych wyników Grupy”.I kontynuuje: „W 2023 roku w Europie wprowadziliśmy na rynek dwa nowe ważne produkty: nowego Fiata 600 – który oznacza powrót FIAT-a do segmentu B – oraz nowe Topolino. Razem jeszcze bardziej umocnią one naszą pozycję lidera w ofercie zrównoważonej mobilności w miastach. W Ameryce Południowej FIAT potwierdził swoją pozycję lidera z 14,5% udziałem w rynku, wraz z pozycją lidera w Brazylii. Na Bliskim Wschodzie i w Afryce również potwierdziliśmy naszą kluczową rolę w Turcji, a dzięki nowemu zakładowi w Algierii weszliśmy na nowy ważny rynek, obejmując na nim pozycję lidera. Dlatego jesteśmy przygotowani na wspaniały rok 2024. Wkrótce rozpocznie się drugi sezon FIAT-a, dając życie drugiej stronie naszej marki miłości, tej, która oznacza integracyjną, pomysłową, włoską, a ponadto globalną” – powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i globalny CMO Stellantis.
Europa
W ubiegłym roku model 500e, będący liderem strategii elektryfikacji Fiata, był numerem jeden w Europie w segmencie A+B BEV z udziałem w rynku wynoszącym 14,7%, co stanowi wzrost o 0,3 punktu procentowego w porównaniu do 2022 roku. Zajął również pierwsze miejsce we Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Belgii i Austrii; drugie we Francji.
Na rynku samochodów miejskich FIAT zarejestrował ponad 230 000 Fiatów 500 (z wyłączeniem wersji BEV) i Panda, osiągając udział 44,4%, potwierdzając europejską dominację Fiata.
Wśród pojazdów użytkowych FIAT Professional Ducato był numerem jeden w Grupie Stellantis, zajmując 7. miejsce na rynku LCV w całej Europie.
We Włoszech FIAT jest liderem rynku samochodów osobowych z 175 000 sprzedanych egzemplarzy, co stanowi 11,1% udziału w rynku w całym roku.
Fiat Panda Hybrid, produkowany w Pomigliano, był włoskim bestsellerem 12. rok z rzędu. Wraz z Fiatem 500 Hybrid marka osiągnęła 66,5% udziału w segmencie samochodów miejskich.
Fiat 500e, produkowany w Torino Mirafiori, był najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem miejskim we Włoszech.
Fiat 500X, produkowany w Melfi, wzrósł o 25% w porównaniu do 2022 roku.
FIAT Professional był liderem na rynku pojazdów użytkowych, z 51 000 rejestracji, co daje udział w rynku na poziomie 26,1% w 2023 roku. W szczególności Fiat Ducato, Doblò i Fiorino zajęły pierwsze miejsce w swoim segmencie, podczas gdy Scudo zajął drugie miejsce ze wzrostem o 2,9% w porównaniu z rokiem poprzednim. Ponadto Fiat Professional Ducato, produkowany w Atessie (Włochy), był najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim kraju z ponad 21 900 rejestracjami i udziałem w rynku wynoszącym 29,4% (+ 10% w porównaniu do 2022 r.).
Zobacz: wiadomości motoryzacyjne. codziennie, aktualne, ciekawe
Reszta Europy. W 2023 roku FIAT odnotował wzrost we Francji, rejestrując prawie 60 000 egzemplarzy (wzrost o +7,2% w porównaniu z 2022 r.), z czego 33 000 stanowiły Fiaty i Abarth 500, w tym 24 000 w wersjach elektrycznych.
W Niemczech 500e jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie BEV A+B, a FIAT Professional odnotował 40% wzrost wolumenu i +1,3 punktu procentowego udziału w rynku.
Model 500e również dominował w Hiszpanii, zdobywając tytuł najlepiej sprzedającego się elektrycznego pojazdu miejskiego w segmencie A+B, podczas gdy Fiat 500 był najlepiej sprzedającym się pojazdem miejskim w segmencie A siódmy rok z rzędu. Wreszcie, w Hiszpanii FIAT Professional odnotował wzrost sprzedaży o 28%.
Ameryka Południowa
W 2023 r. FIAT rozwijał się w Ameryce Południowej, gdzie marka była liderem z udziałem w rynku wynoszącym 14,5% i ponad 542 000 zarejestrowanych jednostek (45 300 samochodów więcej niż w 2022 r.), Ponad 94 600 samochodów przed drugim miejscem.
Zobacz: inspiracje do podróży samochodem. Ameryka, Azja, Europa, Nowa Zelandia, Australia
W Brazylii FIAT zapewnił sobie pozycję lidera w kategorii hatchy (ponad 140 200 sztuk i 22,6% udziału w segmencie), pickupów (172 000 samochodów i 42,6% udziału) i vanów (26 250 sztuk i 44,5% udziału). W tym ostatnim wzrost wyniósł 20% w porównaniu z rokiem poprzednim. Warto powiedzieć, że w segmencie samochodów dostawczych i lekkich pojazdów użytkowych FIAT jest numerem jeden w kategorii ogólnej od ponad 15 lat. Trzeci rok z rzędu Fiat Strada był najlepiej sprzedającym się modelem z wynikiem 120 600 sztuk i 5,5% udziałem w rynku. W segmencie SUV-ów Fiat Pulse i Fastback sprzedały się w ciągu roku w liczbie 86 200 sztuk, odnotowując wzrost o 43%.
W Argentynie Fiat Cronos jest liderem rynku od 2021 roku, zajmując pierwszą pozycję w segmencie B-Sedan z udziałem 71,3%. Jest to również drugi najczęściej produkowany model w historii Fiata w Argentynie, z ponad 350 000 wyprodukowanych egzemplarzy, podczas gdy Strada utrzymuje pierwszą pozycję w segmencie B-Pickup z 79,4% udziałem.
Region Bliskiego Wschodu i Afryki
Wyniki w regionie MEA są również godne uwagi, zwłaszcza na rynku tureckim, gdzie FIAT jest pierwszą marką motoryzacyjną, która utrzymuje nieprzerwaną pięcioletnią passę lidera, odpowiadając za 15,7% udziału w rynku, również dzięki Fiatowi Egea, który jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w Turcji ósmy rok z rzędu. Fiat Fiorino przyczynia się do doskonałych wyników, będąc najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie LCV.
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Ponadto FIAT wyznaczył ścieżkę dalszego rozwoju w regionie MEA, po raz pierwszy wchodząc do Algierii w marcu 2023 r., wprowadzając sześć modeli, aby zaspokoić różnorodne potrzeby mobilności algierskich klientów indywidualnych i profesjonalnych. Tutaj FIAT jest liderem rynku z udziałem w rynku wynoszącym 78,6% i ponad 50 000 sprzedanych pojazdów w ubiegłym roku. Klienci wybrali Fiata 500 Hybrid, Tipo i 500X jako swoich faworytów w segmencie pojazdów osobowych, podczas gdy Doblo, Scudo i Ducato są najczęściej sprzedawanymi pojazdami użytkowymi. Pod koniec 2023 r. wprowadzono również ekscytujący nowy model, Fiat Titano.
Najnowsze komentarze