Jaki jest ulubiony samochód szefowej marki Citroen, Lindy Jackson, dlaczego francuski producent stawia na komfort i czy marka projektuje pojazdy specjalnie z myślą o kobietach?
Linda Jackson objęła stanowisko dyrektora generalnego marki Citroen w 2014 roku i jest jedną z niewielu kobiet, która stoi na czele koncernu motoryzacyjnego. Szefowa francuskiej marki przed Festiwalem Prędkości w Goodwood opowiedziała dziennikarce, Erin Baker o samochodach i komforcie, który jest znakiem rozpoznawczym Citroena. Ulubionym modelem Lindy Jackson jest Citroen 2CV, ale nie dlatego, że znajdowała się w jego posiadaniu, ale dlatego, że był to najlepiej sprzedającym się modelem spod znaku szewronów. „Miałam okazję jeździć 2CV po Paryżu w czasie obchodów stulecia Citroena, można było wówczas zobaczyć, że ludzie kochają ten samochód. Aktualnie jeżdżę C5 Aircrossem, który jest moim najnowszym ulubionym pojazdem. Jest bardzo komfortowy i uosabia wszystko, co próbuję przekazać, a do tego ma świetny design” – powiedziała Linda Jackson.
Historia Citroena jest nieodłącznie związana z komfortem, a jego uosobieniem od lat pozostaje hydropneumatyczne zawieszenie, które zadebiutowało w modelu DS. Dlaczego komfort jest dla Citroena tak ważny? „Wspólnie z zespołem ds. projektu i produktu poszliśmy do konserwatorium w Paryżu [w którym przechowywane są przykłady każdego modelu Citroena]. Zespół ds. produktu powiedział, że usiądą w każdym samochodzie, a komfort tych pojazdów był wyjątkowy. Wygoda to fotele, schowki, zawieszenie i nie tylko. Niewielu producentów mówi o komforcie. Dla osób kupujących typ samochodu, który ja preferuję, liczy się jednak właśnie komfort” – powiedziała szefowa Citroena.
Na czele firmy stoi kobieta, a 50 procent klientów marki Citroen to płeć piękna, czy francuska marka projektuje samochody specjalnie z myślą o kobietach i czy promocja pojazdów powinna być inna ze względu na płeć? „Kobiety poszukują czegoś innego w samochodach niż mężczyźni, ale nie trzeba zmieniać przekazu”. Linda Jackson doradza jednak na ostrożność: „Czy projektujemy samochody dla kobiet? Nie. Czy patrzę na samochody inaczej niż moi koledzy? Testuję samochody na torach, a kiedy wsiadam do samochodu, patrzę na to: jaka jest przestrzeń do przechowywania? Gdzie mogę położyć torebkę? To są rzeczy, które trzeba zrozumieć. Nie chodzi jednak o protekcjonalność, ale o to w jaki sposób to wyjaśnimy. Trzeba znaleźć właściwy przekaz”.
Źródło: Goodwood.com
Najnowsze komentarze