Chat with us, powered by LiveChat

Citroen 2CV, komfort i wszystko co z nim związane. Szefowa marki o planach

9 652

Jaki jest ulubiony samochód szefowej marki Citroen, Lindy Jackson, dlaczego francuski producent stawia na komfort i czy marka projektuje pojazdy specjalnie z myślą o kobietach?

Linda Jackson objęła stanowisko dyrektora generalnego marki Citroen w 2014 roku i jest jedną z niewielu kobiet, która stoi na czele koncernu motoryzacyjnego. Szefowa francuskiej marki przed Festiwalem Prędkości w Goodwood opowiedziała dziennikarce, Erin Baker o samochodach i komforcie, który jest znakiem rozpoznawczym Citroena. Ulubionym modelem Lindy Jackson jest Citroen 2CV, ale nie dlatego, że znajdowała się w jego posiadaniu, ale dlatego, że był to najlepiej sprzedającym się modelem spod znaku szewronów. „Miałam okazję jeździć 2CV po Paryżu w czasie obchodów stulecia Citroena, można było wówczas zobaczyć, że ludzie kochają ten samochód. Aktualnie jeżdżę C5 Aircrossem, który jest moim najnowszym ulubionym pojazdem. Jest bardzo komfortowy i uosabia wszystko, co próbuję przekazać, a do tego ma świetny design” – powiedziała Linda Jackson.

Historia Citroena jest nieodłącznie związana z komfortem, a jego uosobieniem od lat pozostaje hydropneumatyczne zawieszenie, które zadebiutowało w modelu DS. Dlaczego komfort jest dla Citroena tak ważny? „Wspólnie z zespołem ds. projektu i produktu poszliśmy do konserwatorium w Paryżu [w którym przechowywane są przykłady każdego modelu Citroena]. Zespół ds. produktu powiedział, że usiądą w każdym samochodzie, a komfort tych pojazdów był wyjątkowy. Wygoda to fotele, schowki, zawieszenie i nie tylko. Niewielu producentów mówi o komforcie. Dla osób kupujących typ samochodu, który ja preferuję, liczy się jednak właśnie komfort” – powiedziała szefowa Citroena.

Na czele firmy stoi kobieta, a 50 procent klientów marki Citroen to płeć piękna, czy francuska marka projektuje samochody specjalnie z myślą o kobietach i czy promocja pojazdów powinna być inna ze względu na płeć? „Kobiety poszukują czegoś innego w samochodach niż mężczyźni, ale nie trzeba zmieniać przekazu”. Linda Jackson doradza jednak na ostrożność: „Czy projektujemy samochody dla kobiet? Nie. Czy patrzę na samochody inaczej niż moi koledzy? Testuję samochody na torach, a kiedy wsiadam do samochodu, patrzę na to: jaka jest przestrzeń do przechowywania? Gdzie mogę położyć torebkę? To są rzeczy, które trzeba zrozumieć. Nie chodzi jednak o protekcjonalność, ale o to w jaki sposób to wyjaśnimy. Trzeba znaleźć właściwy przekaz”.

Źródło: Goodwood.com

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
ZimenGrzegorzmarekJacekLk Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
texas910gus
Gość
texas910gus

litości

Kolo
Gość
Kolo

Żenada. C4, C5 i C6 jak nie było tak nie ma. Same cukierkowe modele, niezgrabne paskudy opakowane plastikiem zwanym airbumpami, z silnikami 1.2. Citroen obecnie ma najsłabszą ofertę że wszystkich marek francuskich i nie tylko. Chyba tylko fiat ma mniej do zaoferowania.

Lk
Gość
Lk

No ale wszystko się zmieni w 2020 a może 2120 roku. Już nie pamiętam.

Jacek
Gość
Jacek

Zgadzam się. Tak słabej oferty jeszcze nie bylo

marek
Gość
marek

masz racje te samochody są okropne

marek
Gość
marek

jakoś Volkswagen nie ma problemu ze Skodą albo Seatem tak jak Peugeot z Citroenem zrobili z tej marki drugą Dacie

marek
Gość
marek

niestety już po tej marce

Grzegorz
Gość
Grzegorz

No proszę, same męskie „szafy” się tutaj wypowiadają – szkoda tylko, że z tak małymi „kluczykami”, które musi rekompensować duża pojemność silnika i toporność „fury” ;)))

Zimen
Gość
Zimen

Uważam, że każdy kto utożsamia się z jakąś marką, ceni sobie w niej szczególne cechy ma prawo do krytyki. Nie ma w tym nic dziwnego, jeśli widzi, że z daną marką dzieje się coś złego