W niespełna dziewięć lat po wprowadzeniu marki Dacia na rynek francuski Dacia zdobyła w tym kraju już przeszło 600.000 klientów. Jubileuszowym modelem sprzedanym nad Sekwaną był model Sandero. Do tej pory sprzedano we Francji ponad 232.000 egzemplarzy Sandero, 150.000 Dusterów, 100.000 Loganów MCV i 57.000 Loganów sedan.
Dacia trafiła do Francji w czerwcu 2005 roku. Na rynek wjechał Logan, który tak naprawdę wcale nie miał być oferowany w krajach Europy Zachodniej. Okazało się jednak, że również klienci w Europie Zachodniej, bogatej niby, oczekują aut prostych, solidnych i tanich. Motoryzacja weszła na inne tory, wcale nie gorsze, po prostu inne.
Dzięki Dacii, a tak naprawdę Grupie Renault, okazało się, że samochody nie muszą być już coraz droższe, coraz cięższe, coraz lepiej wyposażone i w efekcie coraz droższe w obsłudze posprzedażnej. Dacia oferuje modele w rozsądnych cenach, wyposażone w to, co najważniejsze plus trochę bajerów, o prostej budowie i atrakcyjnych warunkach serwisowych.
We Francji Dacię przyjęto szczególnie dobrze. To największy rynek eksportowy marki, który dokonał czegoś, czego w najśmielszych przewidywaniach nie śnili eksperci – w roku 2013 nad Sekwaną była piątą co do ilości sprzedaży marką motoryzacyjną! Jej popularność nie maleje – na koniec kwietnia Dacia zajmowała czwartą pozycję we Francji pod względem sprzedaży kierowanej do osób fizycznych. Co więcej – model Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem w tym samym kanale dystrybucji!
Nic dziwnego, że we Francji prężnie działa Klub Miłośników Dacii. Dla tych ludzi corocznie organizuje się Wielki Piknik, którego ubiegłoroczna edycja przyciągnęła 15.000 uczestników. Najbliższa tego typu impreza odbędzie się za niespełna cztery tygodnie, 29. czerwca. Organizatorzy spodziewają się kolejnego rekordu pod względem liczby uczestników. Tym bardziej, że na Facebooku liczba francuskich fanów marki przekroczyła już 220.000!
Dacia ma najmłodszą gamę modelową w Europie.
KG; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze