Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowa Dacia Spring. Najtańszy samochód elektryczny do miasta

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2024-11-17
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 14 minut
2.1k
A A
13
dacia spring 2 scaled Testy

Czy nowa Dacia Spring to dobry samochód do miasta i nie tylko? Postanowiliśmy się o tym przekonać jeżdżąc nim przez ponad miesiąc. Dzisiaj, po przejechaniu pół tysiąca kilometrów na krótkich dystansach, przyszedł czas na podsumowanie w realnych warunkach.

Założenia testu były następujące: Dacia Spring jest dla nas codziennym środkiem transportu, którym poruszamy się po aglomeracji miejskiej w każdej sytuacji. Ładujemy ją wyłącznie w publicznych ładowarkach, używamy ogrzewania tak aby w środku było ciepło, jeździmy normalnie – bez przesadnej oszczędności, ale też nie szalejąc. Pierwszy efekt to zużycie energii na poziomie 14 kWh/100 kilometrów, bardzo przyzwoity wynik. Zużycie prądu przez ogrzewanie i wentylację to z kolei 3,3 kWh/100 kilometrów (system samochodu podaje to oddzielnie. Po tym krótkim wstępie z podsumowaniem przejdźmy więc do pełnego testu.

Peugeot 408 – reklama

4-osobowy elektryk z silnikiem 65 KM

Nowa Dacia Spring to 4-osobowy samochód elektryczny, który przeszedł niedawno facelifting. Samochód jest dużo lepiej wykonany niż pierwsza wersja. Materiały nadal są twarde, ale wizualnie lepszej jakości. Z zewnątrz sylwetka mocno zyskała – pojawiły się światła nawiązujące wprost do najnowszej Dacii Duster oraz Bigster, szerokie osłony nadkoli powiększają optycznie nadwozie. Białe logo i kratki grilla ożywiają całość a drobiazgi stylistyczne na kołach czy bokach nadwozia dają przyjemne całościowe wrażenie.

dacia spring 1 1 scaled Testy

Felgi 15” i opony 165/65

Koła mają rozmiar 15” – sporo jak na takiego malucha. Obuto je w opony 165/65/15 81T. My jeździliśmy już na zimówkach, więc miękkich i przyjemnych z punktu widzenia miłośnika francuskiej motoryzacji gumach, chociaż śniegu nie było – ale sprawiały się dobrze.

Dwóch dorosłych, dwójka dzieci

Nie ma co jednak ukrywać, że Dacia Spring jest samochodem małym – długość to ledwo 3,7 metra, wysokość 1485 mm, szerokość 1583 mm. To się czuje w środku i najlepiej będą się w nim czuły dwie dorosłe osoby i dwójka dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym, o ile oczywiście chcecie jechać wygodnie. Z przodu siedzi się wysoko, fotele są z tych twardszych. W naszej, topowej jakby nie było wersji, mieliśmy do dyspozycji jeszcze podłokietnik.

dacia spring 6 scaled Testy

Dobre wrażenie, ożywiające wnętrze, robią białe elementy wnęki drzwi (kieszenie) – są pojemne a dzięki jasnemu kolorowi wyróżniają się i łatwo tam coś włożyć i wyjąc nawet po ciemku. Z utrzymaniem czystości w dłuższym czasie może być gorzej, ale nam przez miesiąc zabrudzić się tego elementu nie udało.

Świetne multimedia, średni dźwięk

Nowa Dacia Spring dysponuje dużym, 10” ekranem. Wszystko działa szybko, bardzo sprawnie, menu jest intuicyjne, radio ma wysoką czułość zarówno FM jak i DAB (tak, wiem, kto w 21 wieku słucha radia?). Przed kierowcą znajdują się 7” zegary.

dacia spring 3 scaled Testy

Dźwięk w Springu jest … średni. To z powodu zastosowania dwóch szerokopasmowych głośników w podszybiu i jeśli ktoś ma ochotę dużo słuchać muzyki, zalecam jak najszybszy upgrade audio co najmniej do zestawu dwudrożnego ze zwrotnicą i subwooferem. Dramatu z dźwiękiem nie ma, ale pasmo to głównie tony średnie i nawet próba użycia funkcji pobicia basów z radia niewiele daje poza dudnieniem.

System wzorowo współpracuje z Android Auto i Apple Car Play bezprzewodowo. Duże brawa.

Silnik i jazda

Według danych fabrycznych Dacia Spring przyspiesza w 13,7 sekundy do setki. Prędkość maksymalna to około 130 km/h (realnie). Jednak w typowych warunkach miejskich trudno, żeby ktoś Springa wyprzedził na światłach, do 50-ki to prawdziwy pirat drogowy. 65-konny napędza niewielkie nadwozie bardzo sprawnie. To także zasługa niewielkiej wagi pojazdu, która wynosi bez kierowcy zaledwie 957 kg.

dacia spring 7 scaled Testy

W środku jest dość cicho, dopiero przy wyższych prędkościach dochodzi szum powietrza. Dacia Spring to autko przeznaczone raczej na krótsze niż dłuższe trasy, bo pozycja za kierownicą jest wysoka, fotele nieduże, nadwozie wąskie a rozstaw osi krótki, W efekcie, poza miękkimi zimowymi oponami, trudno oczekiwać większego komfortu. Z uwagi na wysokość sylwetki postawiono raczej na stabilność jazdy.

Aby ruszyć, trzeba przestawić niewielki przełącznik biegów znajdujący się na wysuniętym elemencie na podłodze. Początkowo sprawiało nam to niejaki kłopot – dźwignia jest malutka i dopiero po kilku godzinach jazdy za kierownicą jakoś się przyzwyczailiśmy. Druga sprawa z tym związana to hamulec ręczny, który trzeba zaciągać każdorazowo, gdy stajemy – znajduje się on pod podłokietnikiem i trzeba się nieco nagimnastykować, by do niego dostać. No i pamiętać!

Zwykły kluczyk

Dacię Spring uruchamia się zwykłym kluczykiem, nie ma tutaj modułu dostępu bezprzewodowego. Wygląda to dosyć dziwnie – nowoczesny elektryk i technologia, która już nieco wyszła z użycia. No ale takie są fakty. Żeby jechać, trzeba kluczyć włożyć i przekręcić.

Pół tysiąca kilometrów za kierownicą Dacii Spring

Jakie plusy ma ten samochód? Jest lekki, zwinny, świetnie się prowadzi, wszędzie wjedzie, bo prześwit wynosi 152 mm no i wszędzie zaparkuje. To pierwsze spostrzeżenia po przejechaniu aż pół tysiąca kilometrów na krótkich trasach. Zatłoczone miasto to prawdziwy żywioł Springa, miejska dżungla to jego dom a korki uwielbia, bo nie zużywa w nich energii, poza ogrzewaniem. Niewielkie wymiary powodują, że manewrowanie nim nawet po zatłoczonych parkingach jest proste, znalezienie miejsca parkingowego możliwe prawie zawsze. Jako drugie auto w domu, gdy mamy jeszcze jakąś alternatywę na trasy, sprawdzi się rewelacyjnie. Zużycie energii, jak wspomnieliśmy na początku, wynioło 14 kWh/100 kilometrów, dzięki czemu nawet ten niewielki akumulator, o pojemności 26,8 kWh, wystarczał na niecałe 200 km jazdy w warunkach zimowych.

dacia spring 9 scaled Testy

Bardzo przyjemnie i płynnie działa hamowanie z odzyskiwaniem energii. Jego poziom jest ustawiony tak, by wyhamować skutecznie auto a jednocześnie zapewnić nieco możliwości dojechania na światłach. W ogóle płynność jazdy to mocna strona Springa.

Ale oprócz plusów dodatnich są pewne minusy, o których też warto pamiętać.

Jakie wady ma Dacia Spring

  • Niewielki akumulator oznacza, że w warunkach zimowych przejedziemy niecałe 200 kilometrów i warto mieć możliwość ładowania w domu lub w pracy. My korzystaliśmy z ładowarek publicznych, głównie firmy Elocity. Łatwa w użyciu aplikacja pokazuje, gdzie można podjechać by się podpiąć i samochód musi zostać na godzinę – dwie, by „zatankować” do pełna. Warto więc wybierać miejsca, gdzie można pójść na kawę czy coś zjeść lub popracować, jeśli możecie to robić zdalnie.
  • W dużym mieście 200 kilometrów zasięgu oznacza ładowanie co 3-4 dni i to chyba główny minus, jeśli nie macie ładowarki własnej. Jeśli chodzi o koszty to Elocity oferuje szeroki zakres cen w zależności od miejsca i prędkości, od 1,29 zł/kWh do 1,99 zł/kWh. Zatankowanie Springa nie jest więc przesadnie kosztowne.
  • Z drobiazgów, pewnym minusem może być brak podświetlenia przycisków – w nocy są podświetlone ich ikonki nad nimi, co przy czarnym wnętrzu nie ułatwia operowania. Dopiero wyrobienie pamięci mięśniowej (czyli dłuższe obcowanie z autem) powoduje, że przestaje się na to zwracać uwagę.
  • Zapinanie pasów przy podłokietniku też nie jest najłatwiejsze, jest tam mało miejsca na większe dłonie. Klimatyzacja jest z kolei manualna, więc ustawiamy na wyczucie.
  • Last but not least – światła i żarówki (poza dziennymi) są… zwykłe. Tak, w samochodzie XXI wieku mamy normalne, zwykłe światła… trochę szkoda!

dacia spring 10 scaled Testy

Podsumowanie pierwszych 500 kilometrów po mieście

Dacia Spring okazuje się być przyjemnym, chociaż niedużym samochodem. Wygląda nieźle, jeździ dynamicznie, nie ma problemu z wyszukiwaniem miejsc do parkowania. 65 KM silnika pozwala dotrzymywać kroku znacznie mocniejszym autom. Obsługa jest łatwa, intuicyjna, zarówno na zewnątrz i jak i wewnątrz autko jest estetyczne i nowoczesne. Drobne minusy wynikają bezpośrednio z klasy samochodu i wielkości akumulatora.

Jako główny pojazd na co dzień do wszystkiego? Nie, to nie ta klasa auta, w trasie zbyt często trzeba by ładować. Jako samochód do miasta? Spełni oczekiwania większości kierowców, pod warunkiem, że nie oczekujecie luksusu. To raczej wybór podstawowy, którego uzasadnieniem jest niska cena – autko zaczyna się od 76.900 zł w cenniku.

Skonfiguruj swoją Dacię Spring teraz

Wyposażenie testowanego samochodu

MULTIMEDIA

  • Media Nav Live – dotykowy ekran 10″, nawigacja, radio, Bluetooth, bezprzewodowa replikacja smartfona
  • drugie wyjście USB-C
  • Cyfrowy konfigurowalny zespół zegarów 7”
KOMFORT I WNĘTRZE
  • kluczyk z dwoma przyciskami
  • centralny zamek
  • klimatyzacja manualna
  • kieszenie w tylnej części oparcia foteli
  • oparcie tylnej kanapy składane w całości
  • kryterium techniczne niezbędne do zamówienia klimatyzacji manualnej
  • automatyczna blokada drzwi po ruszeniu
  • szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie
  • elektrycznie sterowane lusterka
  • 2 zagłówki z tyłu
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
  • światła do jazy dziennej LED
  • światła automatyczne, wycieraczki manualne
PROWADZENIE POJAZDU
  • ogranicznik i regulator prędkości
  • tryb ECO
  • kamera cofania
  • tylne czujniki parkowania
  • elektryczne wspomaganie kierownicy
BEZPIECZEŃSTWO
  • system utrzymania pasa ruchu (LKA)
  • system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości
  • czujnik niezapięcia pasów bezpieczeństwa
  • ABS
  • system wspomagania nagłego hamowania AFU
  • poduszka powietrzna czołowa kierowcy
  • poduszka powietrzna czołowa pasażera
  • system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
  • ESP / system wspomagania ruszania pod górę
  • czujnik ciśnienia w oponach pośredni
  • boczne poduszki i kurtynowe
  • zestaw do naprawy opony
  • system połączeń alarmowych eCall
  • 3 punktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
  • przycisk „My Safety”
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów (AEBS)
  • system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
  • przygotowanie do montażu blokady alkoholowej
BATERIA I ŁADOWANIE
  • kabel do ładowania z gniazda domowego
  • adapter do ładowania dwukierunkowego (V2L – Vehicle to Load)
  • reduktor elektryczny do silnika 48kW

google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia spring 2 scaled Testydacia spring 11 scaled Testydacia spring 9 scaled Testydacia spring 10 scaled Testydacia spring 8 scaled Testydacia spring 7 scaled Testydacia spring 4 scaled Testydacia spring 6 scaled Testydacia spring 1 1 scaled Testydacia spring 3 scaled Testy
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowa Dacia Bigster

Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

2025-11-12
1. Polska rejestracje nowych aut w pazdzierniku 2025 roku Testy

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11

To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

2025-11-11

Citroën ë-C5 Aircross Long Range 97 kWh: 677 km zasięgu i pełna dotacja rządowa w Wielkiej Brytanii

2025-11-11
Tagi: elektryczna DaciaSpringDaciasamochody elektryczne
Udostepnij730Tweet457Udostepnij128
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Testy

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5108 udostępnienia
    Udostepnij 2043 Tweet 1277
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23673 udostępnienia
    Udostepnij 9469 Tweet 5918
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1260 udostępnienia
    Udostepnij 504 Tweet 315
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8719 udostępnienia
    Udostepnij 3488 Tweet 2180

Testy samochodów

IMG 0618 Testy
Testy

Test: Peugeot 308 1.6 GTi 272 KM – hatchback z diabelskim charakterem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-07-27
01. Peugeot 208 II GT Line – zwarty i gotowy Testy
Testy

Test: Peugeot 208 II GT Line 1.2 130 KM EAT8 – zwarty i gotowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-01-13
2. Renault Twizy we flocie Bluecub w Bordeaux Testy
Testy

Test: Renault Twizy: pierwsza jazda małym elektrykiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-17
01. Citroen C5 CrossTourer Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi 204 KM – komfortowy rodzinny poduszkowiec. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-31
peugeot 307sw r9.jpg Testy
Testy

Test: Peugeot 307 1.6 110 KM – kompaktowy lew z charakterem. Zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-22

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Anonim - Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona

Zobacz też

Ruszyła produkcja DS 5LS

Używany samochód: Citroën C4 czy Citroën DS4. Różnice, opinie, czy warto dopłacić?

Dacia Logan MCV – spełnione obietnice

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz