Rajdówka bazuje na modelu Twingo R.S. 133 oraz kicie opracowanym przez specjalistów z Renault Sport Technologies. Pod maską pracować będzie zmodyfikowana w stosunku do silnika seryjnego, 1,6-litrowa jednostka napędowa. Po zmianach motor osiągnie moc 160 KM i 160 Nm momentu obrotowego. Jak przystało na nowoczesną rajdówkę klasy R2 napęd na koła przednie przenoszony będzie poprzez 5-biegową skrzynię sekwencyjną firmy Sadev. Układ hamulcowy, to hydrauliczny hamulec ręczny oraz tarcze wielkości 280 mm z przodu i 240 mm z tyłu. Podobnie jak w Megane N4 i Clio R3 zawieszenie do Twingo R2 dostarczy Ohlins.
Samochód budowany przez bielski zespół 2Brally posłuży do przeprowadzenia projektu będącego alternatywą dla planowanych pucharów francuskiej marki w bieżącym sezonie RSMP oraz przygotowaniem do sezonu 2012.
Bartłomiej Boruta – „Pojedzie Twingo R2, ponieważ zawieszamy rozgrywki dla użytkowników Clio. Nie jest ideą naszą i naszych partnerów organizacja czegoś na siłę. Już o tym wspominałem, że nie ma sensu organizacji pucharu przy małej frekwencji. Znając polskie realia i budżety zawodników, pięć załóg na początku sezonu skończy się dwoma w połowie. Skoro zawodnicy wybierają inną, ciekawszą i korzystniejszą alternatywę, to tylko należy się cieszyć z faktu, że jest w czym wybierać. Wracając do Twingo R2, to budżet Renault Zdunek Clio Cup relokujemy w projekt R2. Zaproponujemy start przy śladowym wkładzie finansowym wybranym przez nas zawodnikom. Każdy będzie mógł wystartować w jednym, wybranym rajdzie tj. Mazowieckim, Karkonoskim, Rzeszowskim, Dolnośląskim, Wisły i Koszyce. Forma taka da możliwość zapoznania się z samochodem. Na tej podstawie kierowcy podejmą decyzję o starcie w pucharze Twingo R2 w sezonie 2012. Chcemy dać zawodnikom więcej czasu na podjęcie decyzji i przygotowanie do rywalizacji”.
Od poniedziałku na stronach internetowych www.CLIOcup.pl oraz www.pucharTWINGO.pl dostępny będzie formularz zgłoszeniowy do projektu. Na jego podstawie wybierzemy kierowców.
Projekt wspierają: Renault ZDUNEK, Renault Sport, Dunlop Motorsport, „TopGear” oraz Radio Planeta.
Bartłomiej Boruta
2Brally
www.2Brally.pl
Najnowsze komentarze