Kris Meeke/Paul Nagle i Mads Østberg/Jonas Andersson ukończyli Rajd Szwecji w pierwszej dziesiątce, zbierając ważne punkty na początkowym etapie sezonu 2015. Dwie załogi Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team, przeniosą się na inny kontynent aby uczestniczyć w następnej rundzie w kalendarzu WRC. Rajd Meksyku rozegra się w dniach 5-8 marca.
Ostatniego dnia Rajdu Szwecji do rozegrania pozostały trzy odcinki specjalne. Czwarty w klasyfikacji rajdu na początku etapu Mads Østberg, wpadł w kłopoty na oesie Lesjöfors. Stracił kontrolę nad swoim DS 3 WRC i uderzył w zaspę, tracąc ponad pięć minut na wykopanie się ze śniegu.
Spadł przez to na dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej, podczas gdy w tym samym czasie jego zespołowy partner Kris Meeke, piął się w górę. Brytyjczyk opuszczał rano park zamknięty będąc na dziewiątym miejscu w klasyfikacji generalnej, aby wskoczyć na ósme po OS19 i siódme na mecie OS20.
Na Power Stage, Kris kontynuował batalię. Podczas walki o szóste miejsce z Elfynem Evansem, popełnił błąd i obrócił się w połowie odcinka, ale dzięki swojej determinacji zdołał utrzymać siódmą lokatę. Mads Østberg wywalczył trzeci czas na finałowym oesie i dlatego oprócz jednego punktu za dziesiąte miejsce na mecie, otrzymał dodatkowy punkt bonusowy do klasyfikacji Mistrzostw Świata Kierowców.
W kategorii WRC3 na czele klasyfikacji stanął Ole-Christian Veiby w swoim DS 3 R3-MAX. Norweg aktualnie prowadzi w mistrzostwach samochodów napędzanych na jedną oś.
WYPOWIEDZI, KOMENTARZE
Yves Matton (szef zespołu Citroën Racing): „Rajdowe incydenty w połączeniu z drobnymi problemami technicznymi oraz błędami naszych kierowców spowodowały, że uzyskane rezultaty odbiegają od tych na jakie liczyliśmy na starcie. Musimy bliżej przyjrzeć się temu co się stało, aby lepiej przygotować się przed Rajdem Meksyku. Wszyscy są nadal mocno zmotywowani. Przecież to dopiero początek sezonu!”.
Mads Østberg: „Musimy jak najszybciej skoncentrować się na Rajdzie Meksyku. Powinniśmy zachować pozytywne aspekty wywiezione ze Szwecji i zapomnieć o pozostałych. Nawet mimo problemów, mogliśmy tutaj walczyć o miejsce na podium”.
Kris Meeke: „W Szwecji trzeba jechać czysto podczas wszystkich etapów, a ja kilka razy popełniłem błąd. Niemniej wygranie jednego z odcinków specjalnych na śniegu, podczas dopiero drugiego startu tutaj, jest pozytywnym sygnałem. Moje tempo znacznie się poprawiło w porównaniu z rokiem ubiegłym. Czuję się komfortowo w DS 3 WRC. Trzeba robić to samo i wyeliminować błędy. W Meksyku musimy dojechać do mety bez popełniania błędów”.
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA KOŃCOWA
1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:55:30.5
2. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +6.4
3. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +39.8
4. Ott Tanak / Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:26.0
5. Hayden Paddon / John Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:31.5
6. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:53.0
7. Kris Meeke / Paul Nagle (DS3 WRC) +4:05.8
8. Martin Prokop / Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +4:26.0
9. Yurii Protasov / Pavlo Cherepin (Ford Fiesta RS WRC) +5:32.2
10. Mads Østberg / Jonas Andersson (DS3 WRC) +6:50.9
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA KIEROWCÓW
1. Sébastien Ogier – 53 punkty
2. Thierry Neuville – 30 punktów
3. Andreas Mikkelsen – 30 punktów
4. Jari-Matti Latvala – 19 punktów
5. Mads Østberg – 14 punktów
6. Elfyn Evans – 14 punktów
7. Ott Tanak – 12 punktów
8. Hayden Paddon – 10 punktów
9. Kris Meeke – 10 punktów
10. Dani Sordo – 8 punktów
KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA PRODUCENTÓW
1. Volkswagen Motorsport – 68 punktów
2. Hyundai Motorsport – 55 punktów
3. M-Sport World Rally Team – 32 punkty
4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team – 20 punktów
5. Volkswagen Motorsport II – 15 punktów
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze