Nieczyste zagrywki zespołu Forda zaczynają nas już po prostu nudzić. Na szczęście, w Rajdzie Norwegii przestają one skutkować i zaczynają się obracać przeciwko samym zainteresowanym. Można było to zaobserwować już podczas pierwszego dzisiejszego oesu, nazwanego po prostu Mountain. Sebastien Loeb wiedział, że aby utrzymać prowadzenie musi pojechać naprawdę ostro. Tak też uczynił, wygrał odcinek i oddalił się na 3,3 sekundy od Mikko Hirvonena. Niestety, pozostałym zawodnikom dysponującym autami marki Citroën nie poszło już tak wspaniale. Dopiero szósty był Dani Sordo, narzekający na nadsterowność C4-ki. Aż ponad 44 sekundy do Loeba stracił Petter Solberg, spadając niestety z piątego na siódme miejsce w generalce. Jeszcze więcej przygód mieli juniorzy Citroëna. W C4 WRC Sebastiena Ogiera brakowało mocy, a w aucie Jewgienija Nowikowa zmieniano rozrusznik, przez co młody Rosjanin załapał aż pięć minut spóźnienia na PKC. Czasy na oesie nie były złe, ale wszyscy młodzi zawodnicy wypadli poza pierwszą ósemkę.
Lillehamer, czyli druga próba dzisiejszego dnia, to dalszy ciąg rewelacyjnej jazdy Sebastiena Loeba. Francuz dorzucił do przewagi nad Hirvonenem kolejne 2,8 sekundy, umacniając się na pozycji lidera rajdu. Dobry czwarty czas należał do Daniego Sordo, a siódme miejsce na odcinku i takie samo w generalce należało do Pettera Solberga. Jedenasty w wynikach widniał Sebastien Ogier, przed Conradem Rautenbachem. Kłopoty nie ominęły ponownie Nowikowa, który wpadł w zaspę, uszkodził system zmiany biegów i stracił ponad 4 minuty, spadając na czternaste miejsce w rajdzie.
Co prawda w 2004 roku Sebastien Loeb wygrał zimowy Rajd Szwecji, jednak ten typ nawierzchni chyba nigdy nie był jego ulubionym. Na szczęście to się chyba zmienia, bowiem Seba wydaje się być nie do powstrzymania podczas drugiego etapu Rajdu Norwegii. Wygrał trzeci z rzędu odcinek specjalny, wyprzedzając o 3,3 sekundy Hirvonena, zwiększając przewagę nad Finem do 9,4 sekundy. Na baczności musi się mieć za to Dani Sordo, któremu po piętach zaczyna w generalce deptać Henning Solberg. Dani na dwunastym odcinku rajdu uzyskał bowiem dopiero ósmy czas, tracąc do kierowcy Forda aż 13 sekund i tyle samo mając w zapasie przed kolejną próbą. Nieźle pojechał za to młodszy z braci Solbergów, dowożąc Xsarę na piątej pozycji, pozostając jednak na siódmym miejscu w łącznej klasyfikacji. Narzekał jednak na niedomykającą się przepustnicę.
Citroënowska młodzież znów nie zachwyciła. Ogier zgłaszał kłopoty z alternatorem, przez co uzyskał dopiero piętnasty czas, Rautenbach był dwunasty, a Nowikow szesnasty. Rosjanin po oesie zgłaszał problemy z redukcją biegów.
Sebastien Loeb dodał do kolekcji oesowych zwycięstw także ostatni przedpołudniowy odcinek specjalny, Hamar. Na tej króciutkiej próbie dołożył Hirvonenowi 1,3 sekundy i do popołudniowej pętli wystartuje z 10,7-sekundowym zapasem. 1,4 sekundy stracił do Henninga Solberga piąty na oesie Dani Sordo. Hiszpan musi się ostro wziąć do pracy jeśli chce utrzymać swoje bardzo dobre czwarte miejsce w rajdzie. Na szóste miejsce w generalce wskoczył po odpadnięciu Anderssona Petter Solberg.
Z zimowymi warunkami powoli oswaja się Conrad Rautenbach. Kierowca z Zimbabwe był dwunasty na oesie i awansował do czołowej dziesiątki. Najmłodsi zawodnicy z teamu juniorskiego Citroëna znów mieli kłopoty. Jewgienij Nowikow był dopiero siedemnasty, ale jeszcze gorzej poszło Ogierowi, który ze stratą prawie 13 sekundy uzyskał zaledwie 31. czas, spadając na jedenaste miejsce w generalce.
Bardzo ciekawi nas jakich sztuczek taktycznych użyje po południu zespół Forda. Szef Citroën Sport, Olivier Quensel, obiecuje, że nie będzie w żaden sposób wpływać na jazdę swoich podopiecznych – cenimy takie prawdziwie sportowe podejście. Mamy nadzieję, że Ford w końcu się tego nauczy.
W tych nieco refleksyjnych nastrojach zostawiamy Was do wieczora i zachęcamy do zapoznania się z dotychczasowymi wynikami Rally Norway:
1. LOEB, Citroën C4 WRC, 1:47:12,4
2. HIRVONEN, Ford Focus RS WRC 08, 1:47:23,1 | +10,7
3. LATVALA, Ford Focus RS WRC 08, 1:48:02,3 | +49,9
4. SORDO, Citroën C4 WRC, 1:49:39,2 | +2:26,8
5. SOLBERG H., Ford Focus RS WRC 08, 1:49:51,4 | +2:39,0
6. SOLBERG P., Citroën Xsara WRC, 1:50:13,5 | +3:01,1
7. WILSON, Ford Focus RS WRC 08, 1:51:10,5 | +3:58,1
8. AAVA, Ford Focus RS WRC 08, 1:51:57,4 | +4:45,0
9. ØSTBERG, Subaru Impreza WRC 2008, 1:53:12,2 | +5:59,8
10. RAUTENBACH, Citroën C4 WRC, 1:53:55,2 | +6:42,8
Grzegorz Różycki
Zdjęcia: Citroën Sport
Najnowsze komentarze