Dzisiejszy etap składał się z trzech odcinków przejeżdżanych dwukrotnie, co dało łącznie sześć prób. Ostatnia jeszcze trwa, ale my możemy się już pokusić o podsumowanie dnia, w którym sporo się działo.
OS1 Sa Conchedda 1
Zaczęło się trochę nieszczęśliwie – na start pierwszej próby z trzyminutowym spóźnieniem dotarł Dani Sordo. Tłumaczył się kłopotami z amortyzatorem i turbosprężarką, ale nikt mu nie chciał uwierzyć – wszyscy uznali, że to zagrywka taktyczna, żeby przed Hiszpanem pojechał Mikko Hirvonen, dzięki czemu będzie miał nieco trudniejsze warunki na drodze. Wszak Loeb miał jechać, jako pierwszy, za nim Sordo i dopiero na trzeciej pozycji Mikko. Jak było naprawdę? Trudno zgadywać, chyba jednak coś było nie tak z samochodem. Ale nie uprzedzajmy faktów…
Niemal 15-kilometrową próbę Sa Conchedda wygrał Jari-Matti Latvala. Mikko Hirvonen uzyskał drugi czas wyprzedzając o 1,1 sekundy Daniego Sordo i o 5,5 sekundy czwartego w wynikach odcinka Sebastiena Loeba. Petter Solberg wXsarze popisał się najlepszym czasem wśród kierowców prywatnych – był piąty.
Siódmy wynik odcinka, to osiągnięcie Jewgienija Nowikowa, który pokonał dziewiątego Ogiera i dziesiątego Rautenbacha.
W klasyfikacji JWRC pierwszą próbę wygrał Alessandro Betega w Renault Clio R3, zaś drugi czas należał do Martina Prokopa jadącego Citroënem C2 S1600.
OS2 Loelle 1
Kilka minut po 10:00 pierwsze załogi ruszyły na trasę Loelle. 22,3 km tego odcinka najszybciej pokonał Dani Sordo – wystarczyło mu do tego 13:41,6. Trzeci wynik należał do Ogiera, który najwyraźniej robi postępy na drogach o luźnej nawierzchni, a kierowców C4-ek rozdzielił Latvala. Loeb wywalczył czwarty czas, pokonując Pettera Solberga o 0,6 s.
Jewgienij Nowikow tym razem był szósty, czyli uzyskał jeszcze lepszy wynik, niż na Sa Conchedda! Rautenbach finiszował z trzynastym czasem.
Martin Prokop popisał się znakomitym czasem 14:48,8 pokonując wiele mocniejszych samochodów, nawet klasy WRC.
OS3 Crastazza 1
Kończący poranną pętlę OS3 był najdłuższą próbą dzisiejszego dnia – liczył sobie 27,81 km. Najszybszy był Latvala, ale Loeb, czyszczący trasę, popisał się drugim czasem i przeskoczył w generalce Hirvonena wskakując na drugie miejsce. Niestety kłopoty miał Dani Sordo – uszkodził amortyzator tracąc do zwycięzcy niemal pół minuty i kończąc odcinek na dziewiątej pozycji. Wraz z półminutową karą za spóźnienie na Sa Concheddę miał po pierwszej pętli 62,4 sekundy straty i osiem załóg przed sobą.
Ta najdłuższa próba pozwoliła z kolei Ogierowi na uzyskanie szóstego rezultatu, a przewaga nad ósmym w stawce Nowikowem pozwoliła przeskoczyć Rosjanina w generalce.
Znakomicie pojechał Petter Solberg w swojej zmodyfikowanej Xsarze – wywalczył trzeci czas i plasował się w generalce za Latvalą, Loebem i Hirvonenem.
Prokop znowu w pięknym stylu wygrał rywalizacje w JWRC – miał czternasty czas próby, a wyprzedziły go tylko załogi w samochodach WRC (i to nie wszystkie!). Czech rozrabiał naprawdę mocno ;-)))
OS4 Sa Conchedda 2
Powtórny przejazd przez Sa Concheddę przyniósł dublet Fordom, które osiągnęły metę z 0,8-sekundową różnicą czasową. Wciąż robiący za odkurzacz Loeb wywalczył czwarty czas, ale stracił do najszybszego Latvali tylko 3,8 sekundy. Lepszy był Dani Sordo, który z równo sekundową stratą do Jari-Matiiego osiągnął metę na trzeciej pozycji. Petter Solberg tym razem był szósty, ale po piętach deptał mu Nowikow, autor siódmego czasu. Sebastien Ogier był dziewiąty.
Conrad Rautenbach był jedenasty i tylko o cztery pozycje (i 40,5 sekundy) wyprzedził po raz trzeci triumfującego w JWRC Prokopa. Drugi wśród juniorów był Bettega w Clio R3.
OS5 Loelle 2
Część z Was być może już jadła obiadek, gdy Sebastien Loeb wygrywał Loelle ;-) Pierwsza wygrana próba pozwoliła odrobić do prowadzącego w generalce Latvali tylko 1,2 sekundy, ale to i tak dobrze biorąc pod uwagę kolejność startową. Drugi czas odcinka należał do Daniego Sordo, który dzięki temu awansował aż o dwie pozycje w generalce wprost na siódme miejsce. Petter Solberg był na Loelle 2 szósty.
Jewgienij Nowikow w juniorskiej C4-ce błysnął piątym czasem. Z wyników zniknął za to Sebastien Ogier – Francuz uszkodził lewy przedni amortyzator i najwyraźniej pojedzie jutro ze stratą wynikającą z nieukończenia dwóch prób. Conrad Rautenbach zakończył zmagania na Loelle 2 z dziesiątym czasem.
W JWRC znowu niepodzielnie rządził Prokop. Niestety w generalce juniorów był trzeci, a to za sprawą kary za 9-minutowe spóźnienie do serwisu po OS3. Wygląda jedna na to, że Czech w Citroënie C2 S1600 może odzyskać drugą lokatę – wszak kończy się dopiero pierwszy etap Rajdu Sardynii…
OS6 Crastazza 2
Citroën postanowił zagrać, jak go Ford nauczył i zastosował taktykę zwalniania. Sebastien Loeb prowadzący na niemal wszystkich międzyczasach Crastazza 2 pod koniec zwolnił tak bardzo, że stracił do najszybszego Latvali aż 25,6 sekundy i zajął dziewiąte miejsce! Czegoś takiego już dawno nie widzieliśmy i osobiście nie wiem, czy mi się to podoba :-( Dani Sordo walczył natomiast ambitnie i zakończył odcinek z drugim czasem kończąc etap na szóstej pozycji w generalce.
Petter Solberg błysnął trzecim czasem , dzięki czemu zbliżył się w generalce do Loeba na 3,6 sekundy! Jewgienij Nowikow był tym razem piąty i o blisko 4 sekundy pokonał Mikko Hirvonena, który także zwolnił pod koniec próby, choć nie tak radykalnie, jak Loeb.
Conrad Rautenbach ukończył ostatni dzisiejszy odcinek z jedenastym czasem, a więc tylko oczko wyżej, niż Martin Prokop szalejący w Citroënie C2 S1600! Od drugiej pozycji w generalce juniorów, zajmowanej zresztą przez Michała Kościuszkę, Czecha dzieliło już tylko 5,1 sekundy!
Na koniec zostawiamy Was z klasyfikacją generalną Rajdu Sardynii (czołówka WRC) po pierwszym etapie.
1. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, 1:24:14,5
2. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, +0:00:39,8
3. Sebastien Loeb, Citroën C4 WRC, +0:00:42,8
4. Petter Solberg, Citroën Xsara WRC, +0:00:46,4
5. Jewgienij Nowikow, Citroën C4 WRC, +0:01:04,7
6. Henning Solberg, Ford Focus WRC, +0:01:08,2
7. Mads Østberg, Subaru Impreza WRC, +0:01:16,6
8. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:01:37,3
9. Matthew Wilson, Ford Focus WRC, +0:02:33,8
10. Khalid Al-Qassimi, Ford Focus WRC, +0:02:59,9
11. Conrad Rautenbach, Citroën C4 WRC, +0:03:11,3
Niektóre serwisy podają wprawdzie nieco inna kolejność na koniec dzisiejszego etapu, ale zgodnie z danymi ze strony Rajdu Sardynii porządek jest właśnie taki, jak wyżej. Co zmieni się jutro? Czy korzystający z trzeciej pozycji startowej podczas drugiego etapu Sebastien Loeb odzyska ponad 40 sekund i wygra Sardynię po raz piąty z rzędu? Oby! No i niech Dani Sordo goni czołówkę, bo punkty dla Citroëna też są bardzo ważne!!!
KG
Najnowsze komentarze