Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

WRC: Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2015-09-11
w Wiadomości
Czas czytania 6 minut
31
A A
0
WRC RALLY AUSTRALIA  2015  - PHOTO : CITROEN RACING/AUSTRAL 03 Citroen Total Abu Dhabi WRT, Meeke Kris, Nagle Paul, DS3 WRC, Action

WRC RALLY AUSTRALIA 2015 - PHOTO : CITROEN RACING/AUSTRAL 03 Citroen Total Abu Dhabi WRT, Meeke Kris, Nagle Paul, DS3 WRC, Action

Kończy się powoli pierwszy etap zmagań najlepszych kierowców rajdowych świata na antypodach. Rajd Australii, dziesiąta runda WRC w tym roku, jest dla ekipy Citroën Racing ważny, ale i nieco problematyczny – wszak załoga Mads Østberg i Jonas Andersson miała wypadek (zderzenie z ciężarówką) podczas zapoznania i nie mogła wziąć udziału w tegorocznej edycji Coates Hire Rally Australia. W efekcie norweską załogę zastąpił francusko-belgijski duet Stéphane Lefebvre i Stéphane Prévot.

Peugeot 408 – reklama

Rzadko mam ostatnio czas na relacjonowanie tego, co działo się na odcinkach kolejnych rajdów, ale mam nadzieję, że w ten weekend będzie nieco lepiej i czasu tego znajdę odpowiednią ilość. Zaczynamy więc podsumowanie pierwszego etapu.

OS1 – Utungun 1 – 7,88 km
Już pierwszy odcinek przyniósł sporą niespodziankę – najlepszym czasem popisał się wieloletni kierowca Citroëna, teraz jeżdżący Hyundaiem, Dani Sordo. Krótka próba zaowocowała niewielkimi odstępami czasowymi czołówki, więc nawet piąty czas Krisa Meeke’a nie był problemem – brytyjski kierowca Citroëna DS3 WRC stracił do Daniego Sordo tylko 2 sekundy, ale wyprzedził m.in. Latvalę i Ogiera. Nieźle pojechał także Stéphane Lefebvre – młody Francuz stracił do zwycięzcy odcinka jedynie 3,5 sekundy zajmując siódme miejsce w klasyfikacji próby i rozdzielając wspomnianych Latvalę i Ogiera.

OS2 – Bakers Creek 1 – 16,75 km
Dani Sordo powtórzył sukces z pierwszego odcinka także na ponad dwa razy dłuższej drugiej próbie Rajdu Australii. Hiszpan był zadowolony z samochodu i najwyraźniej dobrze przygotował się na zapoznaniu. Kris Meeke uzyskał trzeci czas (+3,4) i awansował na trzecie miejsce klasyfikacji generalnej, acz czuł, że jeszcze może się poprawić. „Brakowało mi trochę pewności” – mówił na mecie Meeke. Stéphane Lefebvre tym razem był dziesiąty (+15,6), ale nie odstawał specjalnie od dużo bardziej doświadczonego Elfyna Evansa (+13,5).

Warto przeczytać!

andre citroen Wiadomości

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17
Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally 07 Wiadomości

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16

Francuski dealer Citroëna chce stworzyć wyjątkowego AMI „Golf Edition”

2025-11-16

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16

OS3 – Northbank 1 – 8,42 km
Sordo nie przestawał zaskakiwać – wygrał także trzeci odcinek specjalny! Tym razem Kris Meeke stracił do Hiszpana tylko 2,5 sekundy i zajął drugie miejsce. Przyznał na mecie, że nie jechał zbyt agresywnie chcąc zachować opony w jak najlepszym stanie. Stéphane Lefebvre przyznał, że z każdym kilometrem uczy się czegoś nowego. To nie dziwi – to pierwszy start tego kierowca samochodem klasy WRC na szutrowej nawierzchni. Trzeba więc docenić, że znowu zmieścił się w czołowej dziesiątce, a strata 9,4 sekundy do Daniego Sordo jest co najmniej akceptowalna.

OS4 – Newry Long 1 – 29,51 km
Kończący poranną (czasu lokalnego) pętlę najdłuższy odcinek padł łupem Krisa Meeke’a, który dzięki temu objął pozycję lidera klasyfikacji generalnej. Drugi czas należał do Sebastiena Ogiera (+0,4), który dzięki temu awansował na szóste miejsce w łącznych wynikach. Stéphane Lefebvre nie podejmował zbędnego ryzyka i tym razem był dziewiąty (+55,5), ale zyskał ponad 20 sekund nad Elfynem Evansem (przebita opona) umacniając się tym samym na dziewiątym miejscu klasyfikacji generalnej.

OS5 – Utungun 2 – 7,88 km
Po serwisowej przerwie załogi powróciły na Utungun, najkrótszy odcinek dzisiejszego etapu, który zapisał na swoje konto Jari-Matti Latvala. Spodziewałem się, że załogi Volkswagena zyskają, bo trasy będą już przeczyszczone, ale Ogier znowu musiał się zadowolić siódmym czasem. Drugi w wynikach próby był Kris Meeke, wciąż lider klasyfikacji generalnej. Kierowca Citroëna cieszył się z właściwego doboru opon – założył twarde gumy, więc ich zużycie nie było takie duże. W efekcie udało się uzyskać dobry wynik i utrzymać prowadzenie w rajdzie z przewagą niemal 5 sekund nad drugim w klasyfikacji Danim Sordo. Stéphane Lefebvre znowu uzyskał dziewiąty wynik (+5,2) i o kolejne 1,3 sekundy pokonał Elfyna Evansa.

OS6 – Bakers Creek 2 – 16,75 km
Na powtórzonym Bakres Creek Kris Meeke był trzeci – wyprzedzili go Latvala (o 3 sekundy) i Mikkelsen (o 1,5 sekundy), ale kierowca Citroëna utrzymał prowadzenie w rajdzie. Latvala awansował jednak na pozycję wicelidera klasyfikacji generalnej. Lefebvre znów był dziewiąty (+13,1) i tym razem uległ Evansowi o 4,8 sekundy.

OS7 – Northbank 2 – 8,42 km
Kris Meeke znowu uległ Latvali i Mikkelsenowi. Szybsi od niego na Northbank okazali się też Ogier i Sordo. Piąty czas kierowcy Citroëna oznaczał jednak stratę jedynie 1,6 sekundy, więc Brytyjczyk utrzymał prowadzenie w rajdzie. To m.in. efekt drobnego błędu pod koniec odcinka. Stéphane Lefebvre finiszował z dziesiątym czasem (+6,5), przy czym stracił do Evansa jedynie 0,2 sekundy. Może byłoby nieco lepiej, gdyby nie duży poślizg, o jakim Francuz wspominał na mecie odcinka.

OS8 – Newry Long 2 – 29,51 km
Ostatni odcinek pierwszego etapu zapisał na swoje konto Sebastien Ogier, który jednocześnie awansował na miejsce w klasyfikacji generalnej. To znakomity kierowca i bardzo żałuję, że jeździ dla nielubianej przeze mnie marki. No ale nic na to poradzić nie mogę ;-) Kris Meeke uzyskał trzeci czas próby (+11,2) i stracił prowadzenie w rajdzie na rzecz drugiego w wynikach Latvali (+4,7), do którego kierowca Citroëna traci po pierwszym etapie 2 sekundy mając jednocześnie 2,6 sekundy zapasu nad Ogierem. Zdaję sobie jednak boleśnie sprawę z tego, że jutro Meeke spadnie na trzecią pozycję :-( Brytyjczyk narzekał na długo utrzymujący się w powietrzu kurz podniesiony przez jadące wcześniej samochody. „Jadę na szóstym biegu i nie widzę całej maski!”. W takich warunkach trzeba mieć bezgraniczne zaufanie do opisu!. Niestety odcinka nie ukończył Stéphane Lefebvre – system śledzenia podaje informację, że francuski kierowca zatrzymał się po przejechaniu 20,5 km.
Jak się dowiadujemy, francuski kierowca uderzył w skałę i złamał prawy przedni wahacz. Zespół Citroën Racing zapowiada, że Stéphane powróci na trasę jutro w systemie Rally2.

 

 

KG; zdjęcia: Citroën Racing


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

01. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości02. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości03. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości04. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości05. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości06. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości07. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości08. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości09. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości10. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości11. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości12. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości13. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości14. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości15. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości16. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości17. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości18. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości19. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości20. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości21. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości22. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości23. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości24. Po pierwszym etapie Rajdu Australii 2015 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: SportCitroenDSWRC
Udostepnij11Tweet7Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3621 udostępnienia
    Udostepnij 1448 Tweet 905
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3706 udostępnienia
    Udostepnij 1482 Tweet 927
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2565 udostępnienia
    Udostepnij 1026 Tweet 641
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5359 udostępnienia
    Udostepnij 2144 Tweet 1340

Testy samochodów

Nowy DS 4 E-Tense 225 KM La Premiere 2022
DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 4 E-Tense Hybrid 225 KM już na polskich drogach! Niezawodny, dynamiczny i bardzo komfortowy luksus. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-22
ds 4 phev 225 km 3 scaled Wiadomości
Testy

Test: DS 4 Cross 1.6 PHEV 225 KM – najbardziej luksusowy samochód kompaktowy z noktowizorem!

autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-06
Nowa Dacia Duster 2022
Testy

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-26
citroen c5 sedan 2008 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 2.0 HDi 143 KM 2010 – najbardziej komfortowa limuzyna klasy D z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-21
ds7 10 scaled Wiadomości
Testy

Test: nowy luksusowy DS 7 1.5 BlueHDi 130 KM 2025 Edition France – mistrz oszczędności

autor Tomasz Nowicki
2025-05-25

Najnowsze komentarze

  • zbyszek - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • Jan - Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis
  • dCi - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Hmmm - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!
  • Anonimowo - Śpi w swoim Fiacie 500 w każdy weekend. I mówi, że to najlepsza decyzja w życiu
  • Anonimowo - Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic
  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

Zobacz też

Rok 2007 w Renault Polska

Aktualne promocje w salonach Citroën

Mercedes kontynuuje współpracę z Renault. Citan na bazie Kangoo

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz