To jednak niejedyny rekord, jaki śrubuje Loeb. W kwestii zwycięstw całych rajdów już dawno został klasą sam dla siebie, dziś zaś wpisał się na listę kierowców z największą liczbą wygranych odcinków specjalnych – podczas porannej pętli powiększył ją do 802 i pokonał dotychczasowego lidera tej klasyfikacji, Markku Aléna.
Na starcie dzisiejszego etapu zabrakło zarówno Pettera Solberga, w którego DS3 zniszczenia okazały się zbyt poważne, by naprawić auto, jak i Kimiego Räikkönena, który wczoraj miał problemy z silnikiem.
OS7 – El Priorat 1 – 45,97 km
Pierwszy przejazd najdłuższego w programie tegorocznego Rally RACC Catalunya Costa Daurada zapisał na swoje konto Sebastien Loeb powiększając tym samym przewagę nad Jari-Mattim Latvalą do niemal 35 sekund. Fin finiszował jednak nadspodziewanie dobrze, bo na drugim miejscu, ze stratą tylko 4,3 sekundy. Taka jazda kierowcy Forda zaskakuje Loeba, który jest pod wrażeniem postępów, jakie zawodnik Fiesty poczynił na asfalcie.
Odcinkowe podium uzupełnił Dani Sordo, dobry asfalciarz, ale na własnym terenie radzi sobie niezbyt zachwycająco – osobiście liczyłem, że kierowca Mini WRC zaliczy sensowniejszy występ. Niestety Dani przegrywa w generalce z Mikko Hirvonenem, który nie ma powodów do dumy ze swoich wyników.
Pecha miał znowu Sebastien Ogier. Francuz jadący drugim fabrycznym Citroënem DS3 WRC znowu przebił oponę i stracił na El Priorat blisko 105 sekund spadając w efekcie na szóste miejsce w generalce, na szczęście tylko 0,4 sekundy za Krisa Meeke’a.
Dość niespodziewanie Peter Van Merksteijn wywalczył siódmy czas (+1:05,7) wyprzedzając o prawie trzy sekundy Jewgienija Nowikowa. Żenia zaliczający pierwszy start w Citroënie DS3 WRC skarżył się na problemy ze wspomaganiem.
OS8 – Riba-roja d’Ebre 1 – 12,27 km
To właśnie na tej próbie Sebastien Loeb odniósł osiemset drugie OS-owe zwycięstwo w karierze. Pokonał Jari-Mattiego Latvalę o 1,1 sekundy i Daniego Sordo o 1,4 sekundy. Kolejne miejsca zajęli Sebastien Ogier i Kris Meeke, szybszy od Mikko Hirvonena o 0,4 sekundy. Ogier, szybszy o 3,8 sekundy od Meeke’a, przesunął się na piąte miejsce w generalce.
Nowikow finiszował z siódmym czasem (+7,9), dwa oczka przed Van Merksteijnem (+13,3), siedemnastym w łącznych wynikach.
OS9 – Punta de les Torres 1 – 13,53 km
Na krótkim, jak na tegoroczny Rajd Hiszpanii, Punta de les Torres 1 Jari-Matti Latvala okazał się szybszy od Sebastiena Loeba aż o 3,2 sekundy, a odcinkowe podium uzupełnił Dani Sordo (+5,9). Sebastien Ogier był czwarty, praktycznie bez szans na awans powyżej piątego miejsca w generalce, ale jechał po cenne punkty dla Citroëna. Jeśli obaj kierowcy francuskiego teamu dowiozą swoje miejsca do mety, to ekipa z Wersalu już jutro będzie mogła się cieszyć z mistrzowskiego tytułu!
Żenia Nowikow był znowu dziewiąty (+17,9), za to o pechu mógł mówić młody Van Merksteijn, który stracił na tej krótkiej próbie ponad 53 sekundy i finiszował na 35. pozycji.
OS10 – El Priorat 2 – 45,97 km
Po serwisowej przerwie załogi wróciły na najdłuższą próbę Rajdu Hiszpanii, którą wygrał tym razem Jari-Matti Latvala, szybszy od Loeba o 3,2 sekundy. Ogier finiszował z trzecim czasem, 8,3 sekundy za zwycięzcą. Odskoczył tym samym o 3,1 sekundy Daniemu Sordo, ale przewaga Hiszpana w generalce i tak wynosiła jeszcze 73,5 sekundy.
Nowikow był dopiero czternasty, ze stratą 1:11,4 do Latvali, bo przebił lewą tylną oponę, a na mecie guma zapłonęła i trzeba było gasić resztki kapcia.
Van Merksteijn stracił prawie 5 minut i wypadł poza pierwszą dwudziestkę klasyfikacji generalnej.
OS11 – Riba-roja d’Ebre 2 – 12,27 km
Przedostatnią próbę dnia wygrał Dani Sordo, który pokonał Sebastiena Loeba o 2,3 sekundy. Francuz nie podejmował zbędnego ryzyka – wolał stracić trochę czasu, niż wszystko. Już nie ma czasu na odrobienie ewentualnych strat, rajd musi zostać ukończony, a ideałem będzie, gdy Loeb zamelduje się na ostatecznej mecie na najwyższym stopniu podium. Sebastien znany jest zresztą z tego, że potrafi jechać rozważnie i wygrywać rajdy z zimną głową.
Co istotniejsze, Loeb okazał się szybszy o 0,2 sekundy od Latvali, więc jego przewaga po tym odcinku leciutko wzrosła, do poziomu 29,8 sekundy.
Czwarty czas (+2,8) wywalczył Sebastien Ogier.
Nowikow wbił się do czołowej ósemki (+8,4), ale od takiej samej pozycji w generalce, zajmowanej przez Henninga Solberga, dzieliło go jeszcze ponad 42 sekundy.
Peter Van Merksteijn był tym razem jedenasty (+18,3).
OS12 – Punta de les Torres 2 – 13,53 km
Kończący drugi etap Rajdu Hiszpanii odcinek po raz drugi tego dnia zapisał na swoje konto Jari-Matti Latvala, a drugim czasem (+1,1) dość niespodziewanie popisał się Mikko Hirvonen.
Najlepszym kierowcą Citroëna był Sebastien Ogier finiszujący na trzecim miejscu ze stratą niespełna 2 sekund do Latvali. Loeb jechał spokojnie, swoim rytmem, i choć był dopiero czwarty, to oddał zwycięzcy tylko 2,2 sekundy.
Nowikow wypracował ósmy czas i odrobił do Henninga kolejnych kilka sekund. Czy wystarczy mu jutro czasu na wbicie się do czołowej ósemki w generalce?
Peter Van Merksteijn ukończył Punta de les Torres 2 na piętnastej pozycji, ale od dwudziestego miejsca w łącznej klasyfikacji dzieli go jeszcze 38,3 sekundy.
I na koniec klasyfikacja generalna po drugim etapie:
1. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 3:06:01,3
2. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, +0:00:27,6
3. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta WRC, +0:01:51,8
4. Dani Sordo, Mini WRC, +0:02:29,2
5. Sebastien Ogier, Citroën DS3 WRC, +0:03:41,4
6. Kris Meeke, Mini WRC, +0:04:11,9
7. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, +0:04:49,1
8. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, +0:06:42,0
9. Jewgienij Nowikow, Citroën DS3 WRC, +0:07:19,8
10. Matthew Wilson, Ford Fiesta WRC, +0:08:48,8
…
21. Peter Van Merksteijn, Citroën DS3 WRC, +0:15:27,2
KG
zdjęcia: oficjalna strona Rajdu Hiszpanii i Citroën Racing
Najnowsze komentarze