Rozgrywany na Sardynii Rajd Włoch jest siódmą tegoroczną rundą Rajdowych Mistrzostw Świata. Po jego zakończeniu ekipy będą mogły się udać na krótkie wakacje, by w początkach sierpnia powrócić na Rajd Finlandii. Zanim jednak do tego dojdzie, trzeba się będzie zmierzyć z szesnastoma odcinkami specjalnymi rozpisanymi na 306 kilometrach trasy, która powiększona o dojazdówki przekroczy 1.102 kilometry! Jak na wyspiarski rajd – niemało.
Co przyniesie Sardynia załogom Citroëna? Zwycięzcy poprzedniej edycji, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen z pewnością zechcą powalczyć o kolejny triumf, zwłaszcza, że w tej imprezie zawsze czuli się dobrze. Również Dani Sordo pilotowany przez Carlosa del Barrio liczy na dobry występ, zwłaszcza, że szutry na Sardynii należą do tych twardszych, a na takiej nawierzchni hiszpańska załoga Citroëna czuje się coraz lepiej.
Tegoroczny Rajd Sardynii trwa tylko dwa dni. Oczywiście mowa o jeździe na czas, bo przecież zapoznanie odbywało się przedwczoraj i wczoraj, na dziś zaś zaplanowane są treningi i kwalifikacje. Piątek i sobota, to już jednak dni bez taryfy ulgowej. Program rajdu prezentujemy niżej.
Szykuje się więc intensywny rajd z krótkimi przerwami na regenerację sił, choć same odcinki nie będą przesadnie długie – od około 15 do około 30 kilometrów jazdy na czas. Ciekawostką jest przewidziany na godziny późnowieczorne odcinek Gallura kończący pierwszy dzień zmagań.
W ubiegłym roku to właśnie na Sardynii Mikko Hirvonen odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Citroënie DS3 WRC. Pięć poprzednich edycji fińska załoga ukończyła na drugim miejscu, nic więc dziwnego, że Mikko i Jarmo nieźle czują się na włoskiej wyspie. „Zwycięstwo na Sardynii było jednym z najważniejszych dla mnie wydarzeń ubiegłego roku” – wspomina fiński kierowca. – „Po serii podiów we wcześniejszych edycjach liczyłem na zwycięstwo i to się udało! W tym roku zaczynamy od nowa. Prawdziwa walka rozpocznie się od samego początku, bo przecież już wyniki kwalifikacji będą ważne – pozycje startowe obowiązywać będą przez połowę całego rajdu! Po frustrującym weekendzie w Grecji liczę na to, że tym razem uda się wszystko dobrze poukładać i uzyskamy dobry wynik przed wakacyjną przerwą”.
W ubiegłym roku Dani Sordo nie startował na Sardynii, ale jednocześnie uczynił duże postępy w imprezach rozgrywanych na luźnych nawierzchniach. „Widać było w Portugalii, a potem w Grecji, że dobrze nam się jechało, gdy była dobra przyczepność. Podobnych warunków spodziewamy się również na Sardynii, a drugie miejsce w Rajdzie Akropolu pozwoliło mi zyskać nieco pewności siebie po trudnym okresie. Podobnie, jak Mikko, liczę na dobre wyniki w nadchodzący weekend”.
Trzeciego Citroëna DS3 WRC, w barwach Abu Dhabi Citroën Total World Rally Team, poprowadzi na Sardynii Khalid Al-Qassimi pilotowany przez Scotta Martina. Kierowca ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich liczy na pierwsze punkty w tym sezonie.
Z kolei Citroënem DS3 RRC pojadą Robert Kubica i Maciek Baran.
Skrócony program Rajdu Sardynii wygląda następująco:
PIĄTEK 21. CZERWCA
Start (Park Serwisowy)
OS1 – Monte Lerno 1 (31,08 km)
OS2 – Castelsardo 1 (14,00 km)
OS3 – Tergu-Osilo 1 (14,93 km)
Serwis (Sassari – 15 min)
OS4 – Castelsardo 2 (14,00 km)
OS5 – Tergu-Osilo 2 (14,93 km)
OS6 – Monte Lerno 2 (31,08 km)
Serwis (Olbia – 30min)
OS7 – Gallura 1 (13,55 km)
Przegrupowanie (Arzachena – 50 min)
OS8 – Gallura 2 (13,55 km)
Serwis (Olbia – 45 min)
SATURDAY 22 JUNE
Serwis (Olbia – 15 min)
OS9 – Monte Olia 1 (19,27 km)
OS10 – Terranova 1 (14,82 km)
OS11 – Monti da Ala’ 1 (22,25 km)
OS12 – Coiluna-Loelle 1 (22,35 km)
Serwis (Olbia – 30 min)
OS13 – Monte Olia 2 (19,27 km)
OS14 – Terranova 2 (14,82 km)
OS15 – Monti da Ala’ 2 (22,25 km)
OS16 – Coiluna-Loelle 2 (22,35 km)
Serwis (Olbia – 10 min)
Uroczystość podium (Molo Brin – Museo Archeologico – Olbia)
KG; zdjęcie: Citroën Racing
Najnowsze komentarze