Wytyczono aż 24 odcinki specjalne o łącznej długości przeszło 349 km, zaś wraz z dojazdówkami pokonać trzeba będzie 1.842,6 km, w tym trochę na terenie Norwegii. Przewidywane temperatury powietrza oscylować mają pomiędzy 10°, a 25° poniżej zera. W tej sytuacji obecność śniegu i lody na trasie nie może dziwić, ale kierowcy cieszą się z takiego obrotu sprawy, bo oznacza to względnie stałą przyczepność. A zadbają o nią opony Michelin X Ice-North.
Program rajdu przedstawia się następująco:
Czwartek, 9. lutego 2012
OS1 – Karlstad 1 (1,90 km)
Piątek, 10. lutego 2012
OS2 – Mitandersfors (27,07 km)
OS3 – Opaker 1 (20,17 km)
OS4 – Kirkener 1 (7,10 km)
OS5 – Finnskogen 1 (20,97 km)
OS6 – Opaker 2 (20,17 km)
OS7 – Kirkener 2 (7,10 km)
OS8 – Finnskogen 2 (20,97 km)
OS9 – Torsby (19,21 km)
OS10 – Karlstad 2 (1,90 km)
Sobota, 11. lutego 2012
OS11 – Vargåsen 1 (24,63 km)
OS12 – Sågen 1 (14,23 km)
OS13 – Fredriksberg 1 (18,15 km)
OS14 – Hagfors Sprint (1,87 km)
OS15 – Vargåsen 2 (24,63 km)
OS16 – Sågen 2 (14,23 km)
OS17 – Fredriksberg 2 (18,15 km)
OS18 – Hagfors Sprint (1,87 km)
Niedziela, 12. lutego 2012
OS19 – Lesjöfors 1 (15,00 km)
OS20 – Rämmen 1 (22,76 km)
OS21 – Hagfors 1 (4,66 km)
OS22 – Lesjöfors 2 (15,00 km)
OS23 – Rämmen 2 (22,76 km)
OS24 – Hagfors 2 – Power Stage (4,66 km)
Dziś przed południem odbył się odcinek testowy, będący czymś na styl kwalifikacji. To zmiana regulaminowa dotycząca rajdów nieasfaltowych – w zależności od uzyskanych na tej próbie wyników wybiera się pozycję startową na pierwszy etap. To oznacza, że nie będzie już istniał krzywdzący zawodników przodujących w klasyfikacji sezonu problem związany z czyszczeniem trasy, co ich skutecznie opóźniało. Owszem, teoretycznie oznaczało to ciekawszą sytuację, ale za to doprowadzało do niesportowych zagrywek taktycznych.
Wyniki pierwszego takiego odcinka kwalifikacyjnego prezentują się następująco:
1. Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta WRC, 1.53,516
2. Mikko Hirvonen, Citroën DS3 WRC, 1:54,084
3. Ott Tänak, Ford Fiesta WRC, 1:54,089
4. Jewgienij Nowikow, Ford Fiesta WRC, 1:54,131
5. Petter Solberg, Ford Fiesta WRC, 1:54,384
6. Sebastien Loeb, Citroën DS3 WRC, 1:54,727
7. Mads Østberg, Ford Fiesta WRC, 1:54,877
8. Eyvind Brynildsen, Ford Fiesta WRC, 1:55,729
9. Patrik Sandell, Mini WRC, 1:56,317
10. Martin Prokop, Ford Fiesta WRC, 1:56,723
11. Dani Sordo, Mini WRC, 1:56,724
12. Henning Solberg, Ford Fiesta WRC, 1:56,758
13. Jari Ketomaa, Ford Fiesta WRC, 1:57,374
14. Sebastien Ogier, Škoda Fabia S2000, 1:57,847
15. Armindo Araujo, Mini WRC, 1:59,044
16. Nasser al-Attiyah, Citroën DS3 WRC, 1:59,724
17. Michał Sołowow, Ford Fiesta WRC, 2:01,799
18. Richard Göransson, Mini WRC, 2:02,297
19. Peter van Merksteijn, Citroën DS3 WRC, 2:03,863
20. Thierry Neuville, Citroën DS3 WRC, 2:04,767
21. Paulo Nobre, Mini WRC, 2:06,178
Jakie są nastroje w obozie Citroëna przed jedynym rajdem w kalendarzu zapewniającym taką nawierzchnię? Oczywiście obie załogi fabrycznego teamu marzą o zwycięstwie, ale jakby bliżej do tego celu jest Mikko Hirvonenowi. Sebastien Loeb wygrał tu wprawdzie, ale miało to miejsce w roku 2004, czyli osiem lat temu. Później nie było już tak łatwo, ośmiokrotny Mistrz Świata zdaje więc sobie sprawę, że tym razem to raczej on ma wspomagać nowego kolegę w zespole.
Fińska załoga Hirvonen/Lehtinen triumfowała tu w dwóch ostatnich edycjach, a trzy lata temu zajęła drugie miejsce, acz za każdym razem miało to miejsce w Fordzie. Mimo to Mikko ma nadzieję przedłużyć swoją zwycięską passę w tej interesującej imprezie. To właśnie propozycje Fina dotyczące ustawień samochodu okazały się obowiązujące – Sebastien Loeb z dużą dozą zainteresowania przyjrzał się temu, a po testach stwierdził, że to jest to! I choć Citroën DS3 WRC wciąż jest dla Mikko nowym autem, to Fin ma nadzieję na uzyskanie dobrego rezultatu i walkę o zwycięstwo, oczywiście. Testy, z których film prezentujemy niżej, dały szansę na przypomnienie sobie jazdy rajdówką po śniegu i lodzie, ale to oczywiście tylko przygrywka do tego, co będzie się działo a najbliższych kilkudziesięciu godzinach.
W Citroënach DS3 WRC pojawią się w Szwecji także trzej inni zawodnicy: Nasser Al-Attiyah, Thierry Neuville oraz Peter van Merksteijn. Film z testów tego pierwszego możecie obejrzeć poniżej. Zwróćcie uwagę na ciekawe malowanie tego samochodu na zdjęciach, które będziemy zamieszczać w relacjach z rajdu.
KG
Najnowsze komentarze