Auto poddane testowi napędzane było silnikiem 1.4 HDi. Miało oczywiście pięciodrzwiowe nadwozie i dwie czołowe poduszki powietrzne. Ocena łączna testu przyniosła nowej C3-ce cztery gwiazdki, zaś szczegółowe oceny w poszczególnych kategoriach, to:
– ochronę dorosłych pasażerów z przodu – 83%
– ochronę dzieci – 74%
– ochronę pieszych – 33%
– systemy i układy wpływające na poprawę bezpieczeństwa – 40%
Ochrona dorosłych
Przedział pasażerski po symulacji zderzenia czołowego pozostał stabilny, niezniszczony. Pozytywnie oceniono ochronę kończyn dolnych, zarówno kolan, jak i części udowej nóg. Co ważne – nowa C3-ka zapewnia wysoki poziom ochrony dorosłym o różnej budowie ciała.
W przypadku uderzeń bocznych Citroën C3 najnowszej generacji zapewnia bardzo dobrą ochronę wszystkich wrażliwych części ciała.
Najgorzej wypadła ocena w przypadku uderzeń od tyłu – odcinek szyjny kręgosłupa jest chroniony raczej słabo :-(
Ochrona dzieci
Badano oczywiście także ochronę najmłodszych pasażerów. Przyjęto, że w Citroënie C3 znalazło się dwoje dzieci – osiemnastomiesięczne w foteliku Britax Romer Baby Safe zamocowanym na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy, oraz trzyletnie w foteliku Britax Romer Duo Plus posadowionym na tylnej kanapie przodem do kierunku jazdy zamocowanym w standardzie Isofix.
W przypadku uderzeń czołowych obaj mali pasażerowie wyszli z wypadku obronną ręką. Czołowa poduszka pasażera może być oczywiście zdeaktywowana, co powinno się uczynić przewożąc malucha tak, jak to przyjęto w testach. Uznano jednak, że informacja dla kierowcy o deaktywacji prawego przedniego czołowego airbagu jest niewystarczająca.
Ochrona pieszych
Nowy Citroën C3 w przypadku kolizji z pieszym dobrze chroni nogi słabszego uczestnika wypadku, ale jedynie na poziomie zderzaka. Przednia krawędź maski została oceniona nisko, a sama maska w swej płaszczyźnie jako wystarczająca, albo słaba, zwłaszcza w przypadku kolizji z dzieckiem. Również głowy osób dorosłych w takim wypadku mogą dość mocno ucierpieć.
Systemy i układy wpływające na poprawę bezpieczeństwa
ESP jest dostępne w nowym C3 Picasso, ale niestety nie jest standardem dla wszystkich wersji, co automatycznie obniża ostateczną ocenę w tej kategorii. Ogranicznik prędkości jest wyposażeniem oczekiwanym w przeważającej większości dostępnych wersji, a jedynie w nielicznych będzie dostępny za dopłatą.
System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa zarówno kierowcy, jak i pasażerowi z przodu, będzie w nowym C3 standardem.
Na podstawie publikacji EuroNCAP
KG
Najnowsze komentarze